تقدیر از خدمات پزشکان و پرستاران به بیماران ویروس کرونا

پرسش :

سلام علیکم، همان طور که می دانید در روزهای اخیر بر اثر انتشار ویروس کرونا بسیاری از مردم به آن مبتلا شدند، و کادرهای پزشکی و پرستاری و افراد داوطلب در بیمارستان ها و مراکز درمانی بی وقفه برای بهبود حال مبتلایان و بیماران مشکوک به کرونا در تلاش هستند، و بر اثر ارتباط آنها با بیماران همواره در معرض انتقال ویروس قرار می گیرند و سلامت یا چه بسا زندگی خودشان را به خطر می اندازند، مرجعیت دینی در این باره چه پیامی برای آنها دارد؟


پاسخ :
بسم الله الرحمن الرحیم

معالجه بیماران و مراقبت از آنها و انجام دادن امور مربوط به ایشان یک واجب کفایی بر پزشکان و کادر پرستاران و تمام کسانی است که اهلیت انجام این کارهای مهم را دارند، و مسئولان ذی ربط موظف هستند تمامی تجهیزات مورد نیاز جهت حفاظت آنان از خطرات ابتلا به این بیماری را فراهم کنند، و در صورت تعلل در این وظیفه هیچ عذری از آنان پذیرفته نیست.

بدون شک اقدامات این عزیزان - علی رغم تمامی چالش ها و مشکلات پیش رو - عملی بزرگ و تلاشی گرانقدر است که نمی توان برای آن قیمتی تعیین کرد، و چه بسا اهمیت کار آنها نزدیک به دفاع رزمندگان قهرمان از کشور و ملت در خطوط مقدم باشد.

به تأکید خداوند تبارک و تعالی تلاش این بزرگواران را در دنیا ارج می نهد و پاداش آن را در آخرت عطا می فرماید، بلکه امید می رود هر کس از آنها جان خود را در این راه فدا کند در روز قیامت به او پاداش و جایگاه شهید داده شود. ما از آنها به خاطر این اقدامات انسانی تشکر و قدردانی می کنیم، و از خداوند متعال می خواهیم آنها را از هر بدی محفوظ بدارد. انه سمیع علیم.

21 رجب 1441 ه.ق

منبع: sistani.org
نسخه چاپی