عاملان توهین به مقدسات اسلام

پرسش :

عاملان توهین به مقدسات اسلام چه کسانی هستند؟


پاسخ :
پاسخ از حجت ‌الاسلام روح الله شیر مهد، مدرس حوزه علمیه قم:
 
۱) صهیونیست‌ها و سران نظام سلطه
صهیونیست‌ها و دولت‌های وابسته به آنها محور اصلی شرارت‌ها و توهین‌ها نسبت به اسلام ناب هستند که با تمام توان با شیوه و تاکتیک‌های مختلف، یک خط فکری را در جهان اسلام دنبال می‌کنند و آن چیزی جز اسلام‌ستیزی و هتک ارزش‌های اسلامی و ایجاد تفرقه و آشوب بین جوامع اسلامی نیست. در قرآن کریم به صراحت به دشمنی مستمر و دامنه‌دار یهود با اسلام اشاره شده است. در آیه شریفه «وَلَن تَرضى عَنکَ الیهودُ وَلَا النَّصارى حَتّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم  قُل إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الهُدى وَلَئِنِ اتَّبَعتَ أَهواءَهُم بَعدَ الَّذی جاءَکَ مِنَ العِلمِ ما لَکَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِی وَلا نَصیرٍ»(۱) به وضوح معلوم است که حد یَقف دشمنی یهود با جامعه اسلامی تا زمانی است که مسلمانان از اسلام خویش دست بردارند و تابع سیاست‌های مستکبرانه آنها بشوند و یا این که مسلمانان نسبت به احکام و دستورات حیاتی اسلام بی‌تفاوت باشند و به اسلام با عیار غربی و عبری پایبند بشوند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی معتقدند صهیونیست‌ها هر زمانی که بخواهند با امت اسلامی مقابله کنند، نوک پیکان حملات خویش را پیامبر عظیم الشأن اسلام قرار میدهند.«بدون تردید صهیونیست‌ها و دولتهائی که زیر نفوذ صهیونیسم هستند، دستگاه استکبار و در رأس آنها آمریکای جنایتکار، وقتی میخواهند با امت اسلامی دربیفتند و با اسلام معارضه کنند، آماج حمله‌ی خودشان را نبی معظم و مکرم اسلام قرار می‌دهند.»(۲)
 
۲) دوستان جاهل و غافل و بی‌اراده
بیشترین زخم‌ها بر پیکر اسلام از جانب دوستان جاهل و غافل رخ داده است که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم باعث خدشه‌دار شدن کیان اسلام شده‌اند. اینان یا با غرض و یا به خاطر سلایق جاهلانه خصوصاً در دهه‌های اخیر، نقشه‌ی دشمنان را در زشت جلوه دادن اسلام تکمیل نموده‌اند و سال‌هاست که به عنوان یکی از ابزارهای دشمنان مورد استفاده قرار می‌گیرند که نتیجه‌ای جز جسور کردن دشمنان در دشمنی با اسلام به ارمغان نیاورده است.

رهبر معظم انقلاب این افراد را هم طراز با دشمنان قسم خورده دین مبین اسلام معرفی نموده‌اند. «دشمنان در طول چند قرن و دوستان نادان و غافل در زمانی درازتر، چهره نورانی اسلام را زشت کرده و به غرض یا به سلایق جاهلانه، به آن افزوده یا از آن کاسته‌اند.»(۳)

«خط قرمز از نظر نظام اسلامى و از نظر ما، عبارت است از اهانت به مقدسات یکدیگر. آن کسانى که نادانسته، از روى غفلت، گاهى از روى تعصب­‌هاى کور و بی‌جا، چه سنى و چه شیعه، به مقدسات یکدیگر توهین می­‌کنند، نمی‌­فهمند چه می‌­کنند. بهترین وسیله براى دشمن همین‌ها هستند؛ بهترین ابزار در دست دشمن همینها هستند؛ این خط قرمز است.»(۴)

بنابراین برای دشمنان بهترین و کم‌هزینه‌ترین ابزار برای اسلام‌هراسی و مقابله با اسلام‌خواهی فطرت‌های بیدار شده‌ی جوامع غربی، استفاده از افراد جاهل و غافل و بی‌اراده در جبهه اسلام است تا با کم‌ترین هزینه و به راحتی دشمنان را در اهداف شوم خویش یاری نمایند.

پی‌نوشت‌ها:
۱) سوره مبارکه بقره آیه ۱۲۰ «هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، [تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و] از آیین [تحریف یافته] آنان، پیروی کنی. بگو: «هدایت، تنها هدایت الهی است!» و اگر از هوی و هوس‌های آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود.»
۲) بیانات در سالروز میلاد پیامبر اعظم صلی الله علی و آله وسلم، ۱۳۸۶/۱۲/۲۲
۳) بیانات در آغاز اجلاس سران کنفرانس اسلامی، ۱۳۷۶/۰۹/۱۸
۴) بیانات در دیدار مردم سقز، ۱۳۸۸/۰۲/۲۹

منبع: پایگاه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری
نسخه چاپی