اهداف دشمن از توهین به مقدسات

پرسش :

اهداف دشمن از توهین به مقدسات اسلامی چیست؟


پاسخ :
پاسخ از حجت ‌الاسلام روح الله شیر مهد، مدرس حوزه علمیه قم:
 
۱) تکمیل نقشه اسلام‌ستیزی
اسلام‌ستیزی یکی از سیاست‌های قطعی غرب برای تقابل با اسلام ناب است. برای تحقق این سیاست، دشمنان سناریوهای مختلفی را طراحی و در حال اجرا دارند. از توهین به تعالیم و شعائر اسلامی، تبلیغ و ترویج گفتمان‌های ضد اسلامی، تربیت و تجهیز گروه‌های نظامی رادیکال به ظاهر اسلامی، سوءاستفاده از دستگاه‌های عظیم تبلیغاتی و رسانه‌ای، همگی بخشی از این سیاست است که در هر گوشه‌ای از جهان اسلام درحال اجرا است. اما به قول رهبر معظم انقلاب اسلامی ترجمان واقعی اسلام‌ستیزی در واقع هراس و سراسیمگی قدرتها در مقابل اسلام است.(1)

ایشان در کلام دیگری هدف دشمن را از این کار این‌گونه بیان می‌کنند: «امروز می‌بینید دنیای غرب، دستگاه استعمار، گردانندگان کمپانی‌های نفتی و تجاری بزرگ دنیا، این کارتلها و تراستها، همه دارند پول خرج میکنند، نقشه‌ریزی میکنند برای اسلام‌ستیزی. قرآن را آتش می‌زنند، نام مبارک پیغمبر را مورد اهانت قرار می‌دهند، کاریکاتور درست می‌کنند، کتاب می‌نویسند، در پایتخت های بزرگ اروپا علیه مسلمان‌ها هیجانات قومی درست می‌کنند - می‌بینید دیگر؛ اینها چیزهای روشن و واضحی است - اینها معنایش چیست؟ معنایش اسلام‌ستیزی است. امروز دشمنان غربی، علیه اسلام و مسلمانان، شمشیر را از رو بسته‌اند.»(2)
 
۲) کاستن از جاذبه‌های اسلام در نسل جوان
دشمنان برای دین‌گریزی نسل جوان که موتور پیشران و پیشرفت جوامع اسلامی هستند از شگردهای مختلفی استفاده میکنند که یکی از آنها تقدس‌زدایی از ارزش‌ها و مقدسات اسلامی است، تا با این کار، قداست این امور در چشم‌ها و دل‌ها  فرو بریزد و احساسات نوپای آنها خدشه‌دار شود. دشمنان اسلام سال‌هاست که برای تغییر ذائقه‌ی معنوی و معرفتی جوانان وارد میدان شده‌اند که متأسفانه در برخی کشورهای به ظاهر اسلامی نقشه‌های دشمن تا حدودی جواب داده است و جوانان برخی جوامع اسلامی یا با معارف ناب اسلامی بیگانه شده‌اند و یا دستِ پرورش دهنده‌ی غرب، آنها را به عنوان پیاده نظام خود برای رسیدن به اهداف شوم خویش بر علیه امت اسلامی مورد استفاده قرارداده است.

جوانان امت اسلام باید با هوشیاری و آگاهی از نقشه‌های دشمنان در برهه‌ی کنونی در صف اول مقابله با این توطئه‌ها قرار گرفته و بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی کشورهای خویش، تمام ظرفیت خود را برای ایجاد حصار مستحکم جهت حفاظت از مرزهای اعتقادی و شعایر اسلامی به کار بگیرند.

رهبر انقلاب پشت صحنه تحرکات دشمنان در توهین به مقدسات را تأثیرگذاری بر نسل جوان امت اسلامی بیان نموده‌اند. «پشت صحنه‌ی این حرکت شرارت‌بار، سیاست‌های خصمانه‌ی صهیونیسم و امریکا و دیگر سران استکبار جهانی است که به خیال باطل خود می‌خواهند مقدسات اسلامی را در چشم نسل‌های جوان در دنیای اسلام از جایگاه رفیع خود فروافکنده و احساسات دینی آنان را خاموش کنند.»(3)
 
۳) منصرف نمودن ذهن امت اسلامی از نقشه‌های شوم استکبار در منطقه
دشمنان جهان اسلام مدتهاست که در حال طراحی و اجرای توطئه‌های گوناگون برعلیه دولت‌های اسلامی خصوصاً در منطقه غرب آسیا هستند که هدفی جز چپاول نفت آنها، دامن زدن به اختلافات قومیتی و مذهبی، همراه نمودن و بی‌خاصیت کردن برخی دولت‌های منطقه، مشروعیت دادن به دولت جعلی، غاصب و خون‌خوار اسرائیل و به سرانجام رساندن معامله ننگین قرن، ندارند. دشمن با ترفندهای گوناگون در صدد منصرف کردن ذهن ملت‌ها از دشمن اصلی و فرصت‌سازی برای سرعت دادن به توطئه‌های آنها در جهت ضربه زدن به بخش عظیمی از کیان جهان اسلام هستند. ملت‌های آگاه و بصیر منطقه عواقب این‌گونه حوادث را متوجه آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانند.

رهبر معظم انقلاب در بیانیه‌ای که به مناسبت اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم (صلّی ‌الله ‌علیه ‌و آله) صادر نمودند، به این نکته اشاره کردند: «سیاست‌های عمیقاً ضدّ اسلامیِ صهیونیست‌ها و دولت‌های استکباری عامل این‌گونه حرکت های دشمنانه است که هر چند یکبار بُروز می‌یابد. این حرکت در این برهه‌ی زمانی می‌تواند، نیز به انگیزه‌ی منصرف کردن ذهن ملّت‌ها و دولت‌های غرب آسیا از نقشه‌های شوم است که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای این منطقه در سر دارند.»(4)

پی‌نوشت‌ها:
1) بیانات در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى، ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
2) بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
3) پیام در پی اهانت به ساحت پیامبر اعظم (صلّی ‌الله ‌علیه ‌و آله)، ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
4) بیانیه در پی اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم (صلّی ‌الله ‌علیه ‌و آله)، ۱۳۹۹/۰۶/۱۸

منبع: پایگاه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری
نسخه چاپی