فرق ویروس کرونای انگلیسی با ویروس کرونای قبلی

پرسش :

کرونای به اصطلاح «انگلیسی» با کرونای قبلی چه تفاوتی دارد؟ و این نوع جدید در ابتدا کجا پیدا شد؟


پاسخ :
از همان ابتدای پاندمی نگرانی‌های زیادی نسبت به جهش کروناویروس وجود داشت، این اتفاق چندین بار هم رخ داد اما تنها تعداد انگشت‌شماری از این جهش‌ها به شکل قابل توجهی روی ادامه روند پاندمی موثرند و یکی از این‌ها ویروس B.۱.۱.۷ را به وجود آورده، ویروسی که به کرونای انگلیسی معروف شده است.

البته به طور دقیق‌تر تنها یک جهش در B.۱.۱.۷ رخ نداده است، براساس مقاله‌ای در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است، در این نوع جدید کروناویروس ۱۷ نوع جهش مختلف رخ داده است که برخی از آن‌ها تغییرات قابل توجهی در ویژگی‌های ویروس ایجاد کرده‌اند، که متاسفانه این تغییرات کرونا را برای انسان‌ها به شکل‌های مختلف خطرناک‌تر می‌کند.

این نوع جدید کروناویروس که احتمال تبدیل آن به نوع غالب کروناویروس در دنیا وجود دارد، در دی ماه 1399 در انگلیس پیدا شد و بعد تحقیقات نشان داد که از شهریور ماه 1399 در منطقه کنت در کشور انگلیس وجود داشته است.

سوزان هاپکینز، اپیدمیولوژیست در همان دی ماه 1399 در مرکز رسانه‌ای علم انگلیس گفت:
«در روز ۸ دسامبر مشخص شد که یک نوع جهشی از کروناویروس وجود دارد که سرعت شیوع ویروس را نه تنها در منطقه کنت، بلکه بخش‌هایی از لندن افزایش داده است. دو هفته بعد محققان مقاله‌ای در این رابطه نوشتند.»

منبع: خبر آنلاین
نسخه چاپی