ارزیابی موازنه‌ قوا بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی

پرسش :

در حال حاضر موازنه‌ی قوا بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ مصادیق این گزاره که اسرائیل در حال ضعیف‌ترشدن است و فلسطینیان قدرتمند می‌شوند، چیست؟


پاسخ :
پاسخ از آقای دکتر مسعود اسداللهی، کارشناس و تحلیلگر مسائل منطقه:
وقتی اسرائیل تمام رژیم‌های عربی را شکست داد، به‌گونه‌ای شد که اسرائیل هیچ احساس خطری از این رژیم‌ها و ارتش‌های عربی نمی‌کرد؛ امّا الآن در مقابل گروه‌های مقاومت احساس خطر می‌‌کند. گروه‌هایی که به تعبیر قرآن فئه‌ قلیله هستند و ظاهراً در مقایسه با ارتش‌های عربی گروه‌های کوچکی محسوب می‌شوند، امّا از نظر کیفیت، از نظر ایمان، از نظر اراده، از نظر روحیه‌ی جهادی اصلاً با آن‌ها قابل مقایسه نیستند.

رمز موفقیت هم در همین بوده است. الآن هم ملت فلسطین پشت سر گروه‌های مقاومت قرار دارد و از آن‌ها حمایت می‌کند. آن‌ها بدترین جنایات رژیم صهیونیستی را تحمل می‌کنند، امّا یک شعار علیه مقاومت نمی‌دهند، بلکه جوانان خودشان را در اختیار این گروه‌ها می‌گذارند تا همواره این گروه‌ها از نظر نیروی انسانی دستشان باز باشد.

این در حالی است که نسل جدید رژیم صهیونیستی انگیزه‌ای برای جنگیدن ندارد و به‌شدت می‌ترسد. ترس از مرگ که یکی از صفات یهودیان است و در قرآن هم به آن اشاره‌شده را در رفتار عادی صهیونیست‌ها به‌خصوص در ایام جنگ اخیر دیدیم؛ حتی ژنرال‌های ارتش رژیم صهیونیستی که قاعدتاً باید قوی‌ترین روحیه‌ی رزمی را داشته باشند، با صدای آژیر سراسیمه سعی می‌کردند خودشان را به نزدیک‌ترین پناهگاه برسانند.

رفتارهای این رژیم نشان می‌دهد که دیگر آینده‌ای برای‌ آن وجود ندارد؛ رژیمی که زمانی کسی جرأت نمی‌کرد به آن تعرض کند و به جبهه‌ی داخلی کشورهای عربی تعرض می‌کرد، امّا الآن چند گروه مقاومت در سرزمین کوچکی به نام غزه آن‌چنان توانایی پیدا کردند که دورترین اهداف را در داخل رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار می‌دهند؛ یعنی هم توانایی و هم جرئت و اراده‌ی حمله را پیدا کردند. خب این نشان می‌دهد که اسرائیل در سراشیبی ضعف و ناتوانی قرارگرفته و گروه‌های فلسطینی در حال صعود به قله‌های قدرت هستند.

منبع: khamenei.ir
نسخه چاپی