اهمیت انتخابات ایران برای کشورهای خارجی

پرسش :

چرا انتخابات ایران برای کشورهای خارجی و بخصوص دشمن انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است؟


پاسخ :
رصد انتخابات در ایران و حساسیت آن برای دشمنان انقلاب به دلیل کارکردها و دستاوردهای این امر مهم است؛ زیرا انتخابات از مهمترین مجاری پیوند نظام با مردم است و به میزانی که مشارکت در انتخابات بالا باشد، مهر تأییدی است بر پشتوانه و حمایت مردمی از نظام. علاوه بر این، هدف از تمامی فشارها و توطئه ها علیه نظام، انقلاب و مردم ایران توسط دشمنان، خسته و بی تفاوت سازی مردم نسبت به سرنوشت کشور است.
 
باتوجه به این مهم، دشمن درصدد است تا با سم پاشی های متعدد در انتخابات، نتایج به ثمر نشستن تیرهای سم آلود خود بر پیکر کشور و نظام را نظاره کند؛ به این صورت که مردم با دلسردی و ناامیدی در انتخابات مشارکت نکنند.
 
به طور دقیق تر، در شرایط کنونی، دشمن به انتخابات به عنوان عرصه ی مشاهده ی نتایج به ثمر نشستن فشارهای حداکثری خود نگاه می کند؛ به این ترتیب که اگر مردم در انتخابات مشارکت حداقلی داشته باشند، دشمن می تواند امیدوار باشد که با اعمال فشارهای حداکثری، توانسته است شکاف مردم با نظام را تقویت کند. در صورت وقوع این قضیه، دشمن در اعمال فشارهای حداکثری خود جری تر خواهد شد.

علاوه بر این، رونق مشارکت سیاسی نشان از پویایی نظام اجتماعی دارد و در نقطه ی مقابل، عدم مشارکت سیاسی یا ضعف در مشارکت سیاسی می تواند گویای وجود بحران هایی در جامعه از قبیل بحران هویت، مشروعیت و... باشد.

منبع: شبکه روشنگران فرهنگی
نسخه چاپی