پرسش :

چرا نمي‌توانم سيگار را ترک کنم؟


پاسخ :
تحقيقات سال 2004 دانشگاه اوهايو نشان داده است که هيپنوتيزم براي ترک سيگار در مردان بيشتر اثر دارد تا زن‌ها. 5600 داوطلب در اين تخقيق نشان دادند که گرچه زنان‌ها هم با هيپنوتيزم قادر به ترک سيگار هستند اما اين روش در مردها تاثير بسيار بيشتري دارد. در مورد چسب‌هاي ترک سيگار نيز زن ها بسيار سخت‌تر آن را قبول کرده و بدنشان مقاومت بيشتري نشان مي‌دهد.
برخي از محققان نيز معتقدند که ژنتيک نيز مي‌تواند عامل موثري در سيگاري شدن افراد داشته باشد و به همين خاطر است که بسياري از افراد سيگاري اولين تجربه خود در سيگار کشيدن را بسيار لذت بخش توصيف مي‌کنند
نکته خطرناک اينجاست که تحقيقات در دانشگاه پنسيلوانيا نيز نشان داده است که بسياري از بيماري‌هاي رواني با سيگار هم قدم هستند و با آن نزديک حرکت مي‌کنند. اختلالات شخصيتي و دو شخصيته شدن با افراد سيگاري هم‌خواني دارد و به همين خاطر است که حدود 20 تا 25 درصد افراد سيگاري در طول عمر خود يک اختلال رواني را تجربه مي‌کنند که رايج‌ترين آنها اسکيزوفرني است.
با وجود تمامي اطلاعات داده شده تنها خبر خوب براي افراد سيگاري آن است که مهم نيست که چند سال را سيگار کشده باشند ، بدن انسان با نيروي فوق العاده‌اش هر زمان که بخواهد مي‌تواند اين عادت را کنار گذاشته و خود را با شرايط جديد تطبيق دهد. پس اگر سيگاري هستيد بهتر است همين امروز دست به کار شويد.
نسخه چاپی