پرسش :

برای پروژه دانشجویی خود با نرم افزار پاور پوینت کار کردم و می خواهم بعد از جلسه، به هر کدام از استادان یک CD بدهم که شامل متن پروژه و عکس ها و فایل پاور پوینت، فونت ها و موسیقی و... باشد که به طور خودکار اجرا شود. برای این کار مرا راهنمایی کنید.


پاسخ :
به عرض می رسد برای این کار در powerpoint ابزاری به نام Package for CD وجود دارد که این ابزار کارهای زیر را انجام می دهد. این نرم افزار، powerpoint viewer را آماده می کند، فونت ها را در فایل ذخیره می کند، تمام فایل های لینک شده به فایل پاور پوینت را شناسایی می کند و در انتها همه موارد ذکر شده را به صورت مستقیم بر روی یک CD رایت می کندو CD را در حالت اجرای خودکار یا Autorun قرار می دهد. اکنون برای ساخت چنین موردی، باید پاور پوینت 2007 را باز کرده و از دکمه office button، گزینه publish را بزنید و از آنجا گزینه package for cd را انتخاب کنید. بعد از انتخاب گزینه فوق، پنجره ای باز می شود و می توانید تنظیمات زیر را انجام دهید. برای سی دی خود یک نام در قسمت
Name the CD وارد کنید. در صورتی که بیش از یک فایل powerpoint دارید، با گزینه add files آنها را انتخاب کرده تا در سی دی کپی شوند. با انتخاب گزینه options نیز انتخاب های متعددی را خواهید داشت.
در عین حال می توانید نحوه نمایش فایل ها را با view package تنظیم کنید تا در هنگام گذاشتن سی دی داخل دستگاه، چه عملیاتی انجام شود. مثلاً شروع نمایش تمام فایل ها به ترتیب، یا شروع نمایش اولین فایل، یا بعد از انتخاب فایل توسط کاربر نمایش شروع شود، و یا سی دی به صورت خودکار اجرا نشود.
سپس با انتخاب گزینه Linked Files، تمامی فایل های لینک شده، به فایل powerpoint کپی خواهند شد. همچنین در صورتی که گزینه Embedded truetype fonts را انتخاب کنید، تمام فونت های استفاده شده در فایل powerpoint شما نیز کپی می شود.همچنین می توانید برای فایل خود پسوند نیز بگذارید. با فعال کردن گزینه ... Inspect presenation نیز تمامی اطلاعات شخصی شما ازروی فایل پاک می شود. بعد از اینکه تمامی تنظیمات را انجام دادید، به صفحه اصلی Package for CD باز گردید و در صورتی که می خواهید بسته (پکیج) شما بر روی یک سی دی رایت شود، گزینه Copy to CD و در غیر این صورت با زدن گزینه
Copy to folder، تمامی بسته در یک فولدر کپی خواهد شد.
نسخه چاپی