پرسش :

بارها و بارها به دکترهاي بزرگ و با سابقه مراجعه کرده ام و راه هايي که آنها براي همه افراد چاق توصيه مي کردند و نتايج خوبي هم داشته را امتحان کرده ام اما اصلاً موفق نبوده ام و هر بار که کمي لاغر شده ام خيلي زود به وزن سابق برگشته ام. به نظر شما مشکل کجاست؟


پاسخ :
من فکر مي کنم شما ابتدا بايد نزديک روانشناس خوب برويد و با او درباره اين تصميم صحبت کنيد. به او بگوييد که چرا مي خواهيد لاغر شويد و هدف تان چيست... اکثر بيماران در رژيم هاي مختلف و رنگارنگ سردرگم مي شوند و پس از چند تجربه ناموفق، نااميد مي شوند و به اين نتيجه مي رسند که اين گونه رژيم هاي غذايي اصولاً اثر دراز مدت ندارند. يک اصل مهم را هيچ گاه فراموش نکنيد: «تنها راه صحيح و پايدار براي کاهش وزن و نگه داشتن وزن جديد اين است که چاق ها بدانند روش تغذيه گذشته آنها اشتباه بوده و تنها آن برنامه غذايي مناسب خواهد بود که در وهله اول پرخوري هاي آنها را کاهش دهد يا حذف کند؛ براي رسيدن به اين هدف راه هاي مختلفي وجود دارد. هميشه بايد در نظر داشته باشيد، در صورتي که هدف اصلي ممانعت از پرخوري باشد، هر رژيمي مي تواند براي کوتاه مدت موثر باشد؛ اما اگر هدف شما رسيدن به اندامي مناسب و بدني سالم است، تنها با ادامه رعايت برنامه غذايي مي توانيد به هدف خود اميدوار باشيد.
در ضمن، فراموش نکنيد که هيچ کدام از اين رژيم ها براي افرادي که به دنبال واکنش هاي عصبي احساس پرخوري مي کنند، موثر نخواهند بود و براي کمک به آنها بايد شيوه هاي زندگي شان را از نزديک بررسي کرد.
نسخه چاپی