پرسش :

دلیل قرآنی بی‌احترامی و اذیت و آزارهای دینی و قانونی که نسبت به عقیده بهائی‌ در ایران وجود دارد چیست؟ و چه چیزی می‌تواند اختلاف بین مسلمانها و بهائی‌ها را در ایران حل نماید؟


پاسخ :
پاسخ:


تاریخ بابیت و بهائیت تاریخی روشن و بدون ابهام است. این فرقه دست ساخت قدرتهای استعماری روس و انگلیسی (که هر کدام به شکلی نقش داشتند) بوده است و با سوء استفاده از بحرانهای اجتماعی و سیاسی تولید شده است. بهائیت یک فرقه سیاسی است که سابقة آن این حقیقت را تأیید می‌کند. هیچ یک از ملل اسلامی بهائیت را یک فرقه مذهبی قلمداد نمی‌کند. بهائیت و اسلام در تضاد کامل هستند و بر اساس دیدگاه آنان شریعت اسلام نسخ شده است. و قرآن کریم از حجیت ساقط است و بر شیخ حسینعلی بهاء الله وحی نازل می‌شده است که این مطالب در جای خود باید به تفصیل بحث شود.

از آنجایی که بهائیت یک پدیده نوظهوراست مسلم که در قران مجید در خصوص آنان آیه ای نیامده است اما تمامی آیات و روایات در خصوص لزوم مبارزه با فتنه آنگیزان و بدعت گذاران و مفسدان ، شامل این گروه منحرف نیز می شود.

درعین حال هیچ گونه بی‌احترامی و اذیت و آزارهای دینی و قانونی نسبت به پیروان این فرقه منحرف، در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و جان و مال و نا موس آنان در سایه قانون محترم است . و از همه مزایا بهره مند هستند . ولی جلو فعالیتها و اقدامات ضد امنیتی و اخلال گرانه آنان مانند دیگر گروه ها گرفته می شود. و اگر مرتکب جرمی شوند متناسب با جرمشان مجازات خواهند شد.

بنابراین تعقیب بهائیان اگر وجود داشته باشد به خاطر اعمال مجرمانه آنان است نه عقیده نادرست آنان.

منبع: پایگاه حوزه39433943
نسخه چاپی