پرسش :

خواستگارانم به طور معمول، افرادى با شغل‏هاى مهم و حساس هستند و مى‏ترسم به سبب مشغله‏هاى كارى نتوانند به زندگى زناشويى خود برسند. آيا اين نگرانى بجا است؟


پاسخ :
اين افراد پيش‏تر با كار خود ازدواج كرده‏اند. فشار كار و خستگى ناشى از آن، جلسات متعدد،كشيك‏ها، مأموريت‏ها و برنامه‏هاى پيش‏بينى نشده و... از لوازم اين گونه شغل‏ها است كه به طور طبيعى بر زندگى زناشويى اثر مى‏گذارد؛ البته افرادى هم هستند كه با وجود شغل‏هاى مهم و وقت‏گير، با برنامه‏ريزى درست مى‏توانند افزون بر كار خود، به زندگى هم برسند؛ اما تعدادشان اندك است.
در صورتى كه تصميم گرفتيد با چنين خواستگارى ازدواج كنيد، فريفته‏ى ستاره‏ها و قپه‏هاى سرشانه نظامى و نيروى انتظامى، قدرت سياستمدار، درآمد جراح، جايگاه اجتماعى استاد، شهرت هنرپيشه و...نشويد و وراى اين‏ها يعنى مشكلات پيش‏گفته را هم ببينيد تا شغل همسرتان »هووى« شما نشود.
طبيعى است ازدواج با اين افراد، شما را به ثروت و امكانات مادى، احترام و توجه و شهرت مى‏رساند؛ اما شوهرتان را كمتر كنار خويش خواهيد ديد.
در صورتى به اين خواستگاران پاسخ مثبت دهيد كه قدرت تحمل اين مشكلات و تطابق با آن‏ها را داريد. شما بايد آماده باشيد كه بدون حضور همسر براى زندگى خود )تفريح،ديدار نزديكان، خريد، مسافرت و...( برنامه‏ريزى كنيد.
نسخه چاپی