پرسش :

چرا بايد خواب راحت و آرامي داشته باشيم ؟


پاسخ :
داشتن عادت غذايي صحيح و توجه به زمان خوابيدن و استراحت براي حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذي را جذب و مواد زايد را دفع کند . براي سالم زيستن ، بايد خواب راحت و آرامي داشته باشيم . به موارد زير دقت کنيد تا اهميت خوابيدن براي شما روشن گردد :
ساعت 9 تا 11 شب :
زماني است براي از بين بردن مواد سمي و غيرضروري که اين عمليات توسط آنتي اکسيدان ها انجام مي شود . در اين ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد . در غير اين صورت اثر منفي روي سلامتي خود گذاشته ايد .
ساعت 11 تا 1 شب :
عمليات از بين بردن مواد سمي در کبد ادامه دارد و شما بايد در خواب عميق باشيد .
ساعت 1 تا 3 نيمه شب :
عمليات سم زدايي در کيسه صفرا طي يک خواب عميق به طور مناسب انجام مي شود .
ساعت 3 تا 5 صبح :
عمليات از بين بردن مواد سمي در ريه اتفاق مي افتد . بعضي مواقع ديده شده که افراد در اين زمان ، سرفه شديد يا عطسه مي کنند .
ساعت 5 تا 7 صبح :
اين عمليات در روده ي بزرگ صورت مي گيرد ، لذا مي توانيد آن را دفع
کنيد.
ساعت 7 تا 9 صبح :
جذب مواد مغذي صورت مي گيرد ، پس بهتر است صبحانه بخوريد . افرادي که بيمار هستند ، بهتر است صبحانه را در ساعت 6/30 دقيقه ميل کنند . کساني که مي خواهند تناسب اندام داشته باشند ، بهترين ساعت صرف صبحانه براي آنها ساعت 7/30 دقيقه مي باشد و کساني که اصلاً صبحانه نمي خورند ، بهتر است عادت خود را تغيير دهند و در ساعت 9 تا 10 صبح صبحانه بخورند .
دير خوابيدن و دير بلند شدن از خواب باعث مي شود مواد سمي از بدن دفع نشوند .
از نصفه هاي شب تا ساعت 4 صبح مغز استخوان عمليات خون سازي را انجام مي دهد .
در ايام تعطيل بسياري از افراد تا دير وقت بيدار مي مانند و بعد از اتمام تعطيلات ، با خستگي به سر کار مي روند ، چون اعمال بدن شان دچار سردرگمي شده است و نمي داند چه بايد انجام دهد . پس هميشه زود بخوابيد و خواب آرامي داشته باشيد .
نسخه چاپی