پرسش :

براي رشد وتقويت موهاي صورت، از چه مواد يا داروهايي مي تون استفاده کرد؟


پاسخ :
به طور عمومي هيچ درماني براي اين مورد وجود ندارد. ممکن است از طريق داروها بتوان موهاي صورت را تقويت کرد تا رشدشان کمي بيش تر شود. البته بيماري هايي که باعث ريزش مو مي شوند (مانند ريزش سکه اي موهاي صورت) را مي توان درمان کرد، اما اگر مشکل ژنتيکي باشد، هيچ درماني ندارد.
من از ناحيه شکم و پاها چاق هستم. مي خواستم بدانم آيا رژيم غذايي هست که بتوانم با استفاه از آن، اين نقاط را لاغر کنم؟
قبل از هر چيز، بايد به طور دقيق معاينه شويد؛ اما معمولاً رژيمي وجود ندارد که به طور موضعي موجب لاغري شود. معمولاً در ابتدا يک رژيم کلي داده مي شود که باعث لاغري عمومي بدن شود؛ بعد از پايين آمدن وزن کلي بدن، بايد رژيم کم کالري بگيريد که سرشار از ميوه باشد. البته براي لاغري موضعي بايد ورزش هم در کنارژيم باشد.
مي خواستم بدانم، بيماري پوست مرغي (کراتوزپيلار) اگر در تمام پوست بدن باشد، با توجه به اين که ظاهري بد دارد، آيا قابل درمان است؟ اگر ممکن است، راجع به روش هاي درمان آن توضيح دهيد.
اين بيماري پوستي معممولابه دليل خشکي پوست و عامل علمي به نام hypertrophy مجاري مو ايجاد مي شود. اين بيماري دليل بيروني خاصي ندارد و معمولاً سرشتي (ژنتيکي) است که متأسفانه درمان قطعي ندارد. معمولاً مصرف مرطوب کننده هاو رتينوئيدها مي تواند اين بيماري را به طور نسبي درمان کند.
من از 2 سال پيش با اراده قوي 13 کيلو وزن کم کرده ام، ولي الان متأسفانه دوباره دچار پرخوري شده ام و شب ها عذاب وجدان مي گيرم. هر وقت هم تصميم به گرفتن رژيم مي گيرم، باز نمي توانم... لطفاً کمک ام کنيد.
زماني که پاي عذاب وجدان پس از خوردن به ميان مي آيد، معمولاً نشان دهنده اين است که خودرن يا همان پرخوري، به دلايل عصبي اتفاق مي افتد. معمولاً زماني که شخصي رژيم مي گيرد و پس از مدتي به وزن اوليه يا بيش از آن برمي گردد، بستگي به مدت زمان رژيم دارد. در ضمن، بايد هميشه يادمان باشد که پايان دوران پيروي از رژيم و رسيدن به وزن ايده آل، به معناي خوردن به اندازه قبل نيست و شخص حتماً بايد بعد از لاغرشدن، ورزش کند و سعي کند آن را ثابت نگه دارد.
مي خواستم در مورد مزايا و معايب ليزر فراکسل (fraxel) بيشتر بدانم و اين که آيا بعد از ليزر، جاي آن روي صورت باقي مي ماند يا ايجاد لک مي کند؟
استفاده از اين ليزر و تأثير آن روي پوست، به عوامل مختلفي بستگي دارد؛ از جمله رنگ و نوع پوست که مثلاً سبزه باشد يا سفيد و اين که چه ميزان از اين ليزر روي پوست استفاده شود. به ادعاي شرکت سازنده، يک شات آن هيچ تيرگي و قرمزي روي پوست باقي نمي گذارد، اما در عمل يک شات اش بيش از 20 درصد هم روي پوست تأثير ندارد. مصرف چند شات آن هم باعث مي شود که پوست تيره شده و در واقع جاي آن باقي بماند.
من 27 ساله هستم. قدم 162 سانتي متر و وزن ام 45 کيلو است. مي خواستم بدانم براي مقداري افزايش وزن چه کاري بايد انجام دهم؟
توجه داشته باشيدو که کم وزني و لاغري مفرط دلايلي دارد؛ بنابراين اگر ضمن مشاوره با متخصص تغذيه و رعايت نکات فوق نيتجه نگرفتيد، نياز است که از نظر دلايل احتمالي ديگر نيز مورد آزمايش هاي لازم پرشکي و باليني قرار گيريد... اما براي افزايش وزن بايد به چند نکته توجه داشته باشيد:
1- روزانه از همه گروهاي اصلي غذايي به صورت متعادل استفاه شود. 2- صبحانه را حتماً هر روز مصرف کنيد. 3- روزانه سه وعده غذايي و سه ميان وعده غذايي داشته باشيد (با فاصله زماني مناسب).4- غذاهاي با دانسيته کالري بالا مانند روغن هاي مايع گياهي و مغز دانه ها را در برنامه غذايي روزانه بگنجانيد. 5- شيريني و دسر را پس از مصرف غذاهاي اصلي ميل کنيد. 6- دو نوبت از ميان وعده هاي روزانه را به مصرف ميوه هاي تازه و سالم فصل اختصاص دهيد. 7- در تهيه غذا از طعم، رنگ و ظاهر دلخواه خود استفاه کنيد و از چاشني ها و طعم دهنده هاي سالم براي افزايش اشتهاي خود کمک بگيريد. 8- برنامه ورزشي مناسب روزانه را حفظ کنيد. 9- از مشارو تغذيه خود کمک بگيريد.

نسخه چاپی