پرسش :

من و شوهرم در زمان نامزدی بدون محرم بودن با هم رابطه در حد نوازش داشتیم، البته مراسم خواستگاری و بله برون انجام شده بود، الان 2 سال است که زندگی مشترکمان را شروع کردیم. آیا آن رابطه گناه محسوب می شده است، باید چکار کرد؟


پاسخ :
همان گونه که می دانید؛ از نظر شرع مقدس اسلام، هر گونه ارتباط بین دختر و پسر، قبل از ازدواج (اجرای صیغه عقد)، اعم از ارتباط مستقیم و غیر مستقیم، حتی در حد گفت و شنودهای عاشقانه اگر با قصد لذت (جنسی) باشد یا خوف فتنه و ترس افتادن به گناه در آن ارتباط وجود داشته باشد، جایز نبوده و اشکال دارد. اما هم اکنون وظیفه شما توبه از گناه و درخواست آمرزش از خداوند بخشنده و مهربان است، که اگر از سر اخلاص و با صداقت توبه کنید به یقین خدای متعال شما را خواهد بخشید. توجه داشته باشید که توبه واقعی همه مبغوضیت های گناه و عقوبات اخروی و آثار منفی آن را در پیشگاه خداوند از بین می برد، همان طوریکه خداوند فرموده است: «اى بندگان من كه بر خود اسراف و ستم كرده‏ايد! از رحمت خداوند نوميد نشويد كه خدا همه گناهان را مى‏آمرزد، زيرا او بسيار آمرزنده و مهربان است.»[1]
پی نوشت:
[1] زمر،53، "قُلْ يا عِبادِيَ الَّذينَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحيمُ".
نسخه چاپی