پرسش :

چرا تمام افرادي كه ادعاي پيامبري دارند از ميان اقوام سامي برخاسته اند و همه شان در سرزمينهاي خاورميانه مي زيستند؟ چرا رد پايي از 124000 پيامبر ادعايي در هيچ جاي ديگري از جهان يافت نمي شود؟


پاسخ :
انسان موجودی است مکلف، و لازمه تکلیف این است که از طرف خداوند پیامبرانی برای ابلاغ وظایف و دستورات به سوی وی فرستاده شده باشند و الا تکلیف معنی ندارد.
قرآن کریم در آیات مختلفی می فرماید هر جا که قوم و عده ای زندگی می کرده اند از سوی خداوند انبیائی برای هدایت آنها فرستاده شده است. البته در قرآن مجید فقط نام تعداد محدودی از آنها آمده است چنانچه می فرماید« و پيامبرانى كه سرگذشت آنها را پيش از اين، براى تو باز گفته‏ايم و پيامبرانى كه سرگذشت آنها را بيان نكرده‏ايم ... »[1]. یعنی ای پیامبر ما تنها سرگذشت بعضی از پیامبران خود را برای تو بیان کردیم نه همه آنها را.
این که هر قوم و امتی دارای دین بوده اند مورد تائید دین شناسان نیز می باشد. اما چون خداوند متعال در صدد استفاده تربیتی از سر گذشت و داستان پیامبران برای دیگر انسانها بوده است فقط داستان انبیاء منطقه خاورمیانه را نقل کرده است که مردم می توانسته اند بروند و صحت گفته های قرآن را تأیید کنند.
پی نوشت:
[1] نساء ، 164.

منبع: http://farsi.islamquest.net
نسخه چاپی