پرسش :

آيادرطول دوره بارداري مصرف مکمل هاي ويتاميني ضروري است ؟


پاسخ :
خير؛ در صورتي که مواد مغذي بدن شما از جمله مواد معدني و ويتامين ها از طريق مصرف مواد غذايي مناسب تامين شود نيازي به مصرف مکمل ها نمي باشد ولي در صورتي که تغذيه مناسبي نداريد تغذيه اي که کاملاً منطقي و مناسب باشد بايد زيرنظرمتخصص از مکمل ها استفاده کنيد .
*از وقتي يادمان مي آيد هرگاه احساس درد در هر قسمت بدن مي کرديم ،استامينوفن را به عنوان يک داروي بدون ضرر مصرف مي کرديم .آيا واقعا استامينوفن يک داروي بي ضرر است ؟
استامينوفن يکي از داروهاي رايج مصرفي در بين عموم مردم است همه انسان ها درطول زندگي بارها و بارها از اين دارو استفاده مي کنند در حالي که طبق تحقيقات گسترده در اين زمينه مصرف خود سرانه استامينوفن بدون مشورت با پزشک عوارض مخربي بر سلامت انسان وارد مي سازد .
اسهال، بي اشتهايي ،زردي پوست ،زردي چشم ،تهوع و استفراغ، تورم يا ايجاد حساسيت درناحيه بالاي شکم ،کاهش ناگهاني حجم ادرار، مدفوع سياه رنگ، معده درد، زخم هاي دهاني و گلودرد از جمله عوارض ناشي از مصرف بي رويه استامينوفن است .
متاسفانه اين دارو به عنوان يکي از داروهاي بي ضرر مورد مصرف قرار مي گيرد. حال آن که عوارض آن به قدري زياد است که نبايداز نظر دورداشت. لذا تاکيد مي شود در مورد مصرف حتي استامينوفن حتما با پزشک مشورت شود.
نسخه چاپی