پرسش :

آيا خوردن آب ليموترش به همراه چاي مفيد است ؟ مصرف دارچين چطور ؟


پاسخ :

چاي يکي از بهترين نوشيدني هاي جهان است . روزانه حدود 2 ميليارد فنجان چاي درسراسر جهان نوشيده مي شود . مصرف ليموترش به همراه چاي خاصيت ضدسرطاني آن را دو برابر مي کند که به دليل افزايش خاصيت آنتي اکسيداني است . براي گلو درد بهترين دارو ليموترش است . غرغره آب نيم گرم با آبليمو ، ورم گلو و گلو درد را برطرف خواهد کرد .
ليموترش به علت داشتن خواص اسيدي ضد عفوني کننده قوي است . خوردن آبليمو سنگ هاي کليه را نيز دفع مي کند .
مصرف ليموترش و دارچين همراه چاي مفيد است و مصرف اين مواد همراه با چاي ، خاصيت آنتي اکسيداني آن را چند برابر مي کند . دارچين رمز جواني است و مصرف روزانه آن انسان را سلامت و جوان نگاه مي دارد . دارچين براي زياد شدن و باز يافتن نيروي جنسي نيز به کار مي رود ، کليه ها را گرم مي کند و ضعف کمر و پاها را از بين مي برد و کم خوني را درمان مي کند . دارچين بهترين دارو براي دردهاي عضلاني است . دارچين خاصيت آرام کننده و شاد کننده دارد و از بسياري از داروهاي آرام بخش بهتر است و در حقيقت مي توان گفت که دارچين واليوم گياهي است . اثر ديگر دارچين ، پايين آوردن تب مي باشد و حتي امروزه دارچين را به صورت قرص و کپسول در آورده اند که به عنوان تب بر به کار مي رود . شما مي توانيد به آساني با نوشيدن يک فنجان چاي دارچين تب را به سرعت پايين بياوريد .
دارچين رگ ها را باز مي کند و اثر خوبي در گردش خون دارد . اگر سرما خورده ايد و يا ضعف شديد داريد ، چاي دارچين بهترين نوشيدني است . دارچين براي آرامش ، تقويت معده و تميز کردن گوارش شناخته شده است و طعم بسيارخوبي دارد .
امروزه از دارچين در فرآورده هاي مختلف اعم از خوراکي و آرايشي استفاده مي شود .يک قاشق چايخوري دارچين ، حاوي مقداري کلسيم ، آهن ، فيبر و ويتامين هاي K,C و منگنز است و مقدار 1/2 گرم کربوهيدرات دارد . بنابراين مصرف آب ليمو ترش و دارچين به همراه چاي بسيار مفيد است .
منبع : ماهنامه دنياي تغذيه شماره ي 86.
نسخه چاپی