پرسش :

چگونه خانه کوچک را بزرگ نشان بدهيم؟


پاسخ :
اگر خانه متعلق به خودتان است، تمام تيغه‌هاي غيرضروري را خراب کنيد و فضا را باز کنيد.
مبلمان در خانه‌هاي کوچک بايد چند منظوره باشد يعني زير دست‌شويي کابينت داشته باشد و ميزها کشوهايي براي قاشق و چنگال و روزنامه و مجله داشته باشند. تخت‌خواب‌ها را هم بايد طوري طراحي کنيد که زير آنها جاي رخت‌خواب و ملحفه باشد.
همه خانه را براي بزرگ به نظر رسيدن، به رنگ سفيد و يا کرم روشن در نياوريد چرا که چشم را زودتر خسته مي‌کند، فرورفتگي و برجستگي‌ها را با رنگ‌هاي مورد علاقه و مناسب رنگ کنيد تا چشم بيننده دايم حرکت کند.
مبلمان‌هاي سنگين و بزرگ نخريد و از مبلمان کلاسيک هم پرهيز کنيد. مبل ساده و جمع و جور انتخاب کنيد و ميز ناهارخوري بيش از شش نفر انتخاب نکنيد.
هنگام چيدمان وسايل، مسير رفت و آمد روزمره افراد خانواده را درنظر بگيريد و وسايل را جلوي دست و پاهاي آنان نگذاريد يعني نقشه‌اي از مسير رفت و آمد افراد تهيه کنيد.
قالي 9 و 12 متري با خانه کوچک جور درنمي‌آيد و بهتر است قاليچه‌هايتان در خانه پخش شوند و يا پوشش‌هايي از پوست حيوانات انتخاب کنيد.
ديوارها را از قاب‌هاي اضافي و ديوارکوب‌هاي شلوغ پاک کنيد و به جاي آنها قابي بزرگ با رنگ‌هاي روشن بزنيد، قاب روشن و بزرگ فضا را بازتر مي‌کند، لوسترهاي کم‌نور را حفظ کنيد ولي با استفاده از يک ديمر که نور را کم و زياد مي‌کند، مي‌توانيد هم نور قوي را داشته باشيد و هم از نور کم‌سو بهره ‌بريد.
اگر مستاجر هستيد و در خانه کوچک‌تان کمد کم داريد، کمدهاي قابل حمل و تاشويي در بازار هست که به راحتي قابل سر هم کردن و آماده‌شدن است. اگر روکش پلاستيکي اين کمدها را دوست نداريد، خودتان يک پوشش پارچه‌اي لطيف با رنگ ملايم انتخاب کنيد.
هرچه غيرضروري است به انبار ببريد و لباس‌هاي زمستانه را پس از پايان فصل در آن بگذاريد تا لباس‌ها در کمد منفجر نشود.
حتما لازم نيست يخچال و فريزر را در آشپزخانه کوچک جا بدهيد. مي‌توانيد آن را در راهرو ميان آشپزخانه و اتاق يا حتي اتاق خواب يا مطالعه قرار دهيد و اگر منظره‌اش را دوست نداريد، از سقف پرده مهره‌دار بياويزيد و با آمدن مهمان، پرده را جلوي يخچال بکشيد.
www.salamat.com
نسخه چاپی