پرسش :

برادرم به فوتبال و موسيقي علاقة بسيار دارد ، ولي بعد از گوش دادن به موسيقي معمولا دچار حالت خود ارضايي مي‌شود. به‌نظر شما در اين زمينه چه بايد بكنم؟


پاسخ :
يكي از عوارض بد خود ارضايي اين است كه حسّاسيّت هاي شهواني ايجاد مي‌كند و با اندك جرقّه اي تحريك مي‌شود . اين‌گونه افراد بايد از نگاه كردن به مناظر و عكس هاي مهيّج و پوشيدن لباس‌هاي تنگ، نگاه كردن به فيلم‌هاي ورزشي از قبيل كشتي و ژيمناستيك و شنيدن موسيقي خودداري كنند ، تا كم‌كم از حساسيت‌ها كاسته شود و به حالت عادي برگردد.
شما بايد از برادرتان مواظبت كنيد و به او گاه و بيگاه گوشزد كنيد و با اخلاق و برخوردهاي زيبا او را راهنمايي كنيد. كتاب‌هايي در زمينه‌هاي مختلف اخلاقي ، تربيتي و علمي تهيه كرده و به او بدهيد و او را به رفتن به مسجد تشويق كنيد.
فعاليت‌هاي سالم ، مقدار فراواني از انرژي هاي جوان را به خود اختصاص مي‌دهد و از تحريكهاي جنسي و شهوت انگيز جلوگيري مي‌نمايد . بايد بدانيد مبتلايان به اين عادت زشت ، بيشتر ميل له گوشه گيري دارند . شركت در فعاليت‌هاي تربيتي و اجتماعي و گره‌هاي قرآن در مساجد و كتاب خانه‌ها و تماس با افراد مؤمن و پاك در تقويت روحيه و ايمان اين‌گونه جوانان بسيار مؤثر است.
منبع:WWW.eporsesh.com
نسخه چاپی