دوشنبه، 31 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

عاقبت استهزاء كنندگان به پيامبر(ص) چه شد؟


پاسخ :
مستهزئين به حضرت رسول صلى الله عليه و آله و عاقبت آنها

«إِنَّا كَفَيْناكَ الْمُسْتَهْزِئِينَ» ما شرّ استهزاكنندگان را از تو دفع خواهيم كرد (95حجر)
على بن ابراهيم گويد: پنج نفر حضرت رسول صلى اللَّه عليه و آله را اذيت و آزار و استهزاء مي كردند، و آنان عبارت بودند از: وليد بن مغيره، عاص بن وائل سهمي، اسود بن مطلب، اسود بن عبد يغوث از بنى زهره، و حارث بن طلاطله خزاعى.
راوي گفت: وليد بن مغيره بر حضرت رسول گذشت، و در اين هنگام جبرئيل نزد آن جناب بود گفت: يا محمد اين وليد بن مغيره است كه شما را استهزاء مي كند حضرت فرمود: آرى، وليد هنگامى كه از در مسجد مي گذشت به مردى از خزاعه برخورد كرد، اين مرد به اصلاح تيرها مشغول بود، در اين هنگام وليد پاى خود را روى يكى از آن تيرها گذاشت و پايش زخم گرديد و خون از آن جارى شد.
در اين وقت جبرئيل به محل زخم اشاره كرد و خون از آن روان گرديد، وليد در حالى كه خون از پايش مي ريخت به منزل دخترش رفت، دخترش هنگامى كه پدر خود را در اين حال ديد فريادى كشيد و گفت: بند مشك باز شد، مقصودش اين بود كه رگهاى پدرش باز شده، و خون مانند آبى كه از مشك مي ريزد روان است.وليد گفت: اى دخترك من اين آب مشك نيست، اين خون پدر شما هست كه اكنون جارى گرديده اكنون فرزندان من و فرزندان برادرم را پيرامونم جمع كن زيرا من مردنى هستم، هنگامى كه آنان اطراف او گرد آمدند وصيت خود را براى آنها گفت، و پس از اندكى درگذشت.اسود بن مطلب هم برسول خدا صلى اللَّه عليه و آله گذشت، جبرئيل به او نيز اشاره كرد و چشمان او كور شد، و پس از اين درگذشت. اسود بن عبد يغوث هم بر آن جناب گذشت جبرئيل بطرف شكم او اشاره كرد و ناگهان گرفتار استسقاء شد، و بعد از زمانى شكمش پاره گرديد.عاص بن وائل از نزد پيغمبر صلى اللَّه عليه و آله عبور كرد و جبرئيل بطرف پاى او اشاره كرد در اين هنگام ميخى بكف پاى او فرو رفت، و از پشت پا بيرون شد، و در نتيجه پاى‏ او ورم كرد و درگذشت. طلاطله نيز از نزديكى پيغمبر عبور كرد، جبرئيل آب دهان بصورت او افكند، وى بطرف كوه تهامه بيرون شد، و گرفتار باد سموم گرديد.
در اين هنگام از شدت حرارت چهره ‏اش سوخت و سياه شد، و هنگامى كه بطرف منزلش مراجعت كرد، وى را از ورود در منزل منع كردند، و گفتند: تو صاحب ما نيستى! او پس از اين از منزل بيرون شد و گرفتار تشنگى گرديد، و همواره در طلب آب بود تا شكمش از هم شكافته شد آيه شريفه: إِنَّا كَفَيْناكَ الْمُسْتَهْزِئِينَ‏ ناظر به اين افراد است كه حضرت را استهزاء مي كردند.

منبع: زندگانى چهارده معصوم عليهم السلام، صص 61-62


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما