يکشنبه، 27 فروردين 1396
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

فراترنالیسم یعنی چه؟ و آیا در ایران این چنین عقیده‌ای وجود دارد؟


پاسخ :
کلمه فراترنالیسم یعنی عشق پسر به پسر، به عبارتی واضح‌تر یعنی همجنس بازی محدود پسرانه، بدون عمل شنیع لواط. ابتدا در مورد سر منشأ این گروه و طرح این مطلب با توجه به تحقیقاتی که به عمل آمده این گونه می‌گوییم: نام این گروه حزب برادری است که در ترکیه تشکیل و سازماندهی گردیده است، افراد این گروه ادعا می‌کنند دارای اعتقادات مذهبی و اخلاقی هستند، منتهی به دلیل عدم توانایی در امر ازدواج، میل به زندگی مشترک با پسر دیگر و معاشقه مشروع با او را دارند و برای توجیه اعمالی که انجام می‌دهند و هم چنین برای تشویق و به دام انداختن جوان‌ها چند نمونه سوال و جواب را در مورد عشق پسر به پسر، همخوابی و کنار هم خوابیدن بدون لباس، بوسیدن یکدیگر و ملاعبه با آلت مرادنگی شخص مقابل و... مطرح کرده‌اند و به دروغ و برای توجیه اعمال زشت و هوس‌ بازی‌های خود و تشویق جوانان، این عمل غیر دینی، این سوال و جواب‌ها را به آیت الله خویی(ره) نسبت داده‌اند و برای توجیه کار خود می‌گویند ما می‌خواهیم از گناهان مخصوصا گناه استمناء جلوگیری کنیم و فرو نشاندن حرارت غریزی اصلی‌ترین هدف ما می‌باشد.
خواننده عزیز با کمی دقت در سوال و جواب‌هایی که در این گونه سایت‌ها مطرح گردیده، هر شخص عاقل و متدینی به دروغ بودن این مطالب پی می‌برد و به خوبی عبارات ضد و نقیض را می‌توان در این گونه سوال و جواب‌ها مشاهده کرد، برای نمونه فقط به یک مورد اکتفاء می‌شود: سوال: آیا لخت خوابیدن دو پسر بر روی هم برای معاشقه غیر شهوانی و فقط برای تخلیه حرارت غریزی و فرو نشاندن شهوت‌شان و ساییدن عورت مردانه بدون پوشش به هم حرام است؟ جواب: خیر، اگر از جلو روی هم قرار گیرند و رعایت موازین شرعی را بنمایند. نقد جواب ارائه شده: مگر می‌شود حرارت غریزی و شهوت در انسان باشد و این عمل را برای خاموش کردن آن غریزه به کار ببرد و با کسی معاشقه کند بلکه بالاتر لخت و عریان روی هم بخوابند و این عمل بدون شهوت انجام گیرد؟
خیر، بالوجدان هر شخصی این عمل را عین شهوت و هوس‌ بازی می‌داند. اما از لحاظ فقهی ابتدا مسأله‌ای از رساله آیت الله خویی(ره) برایتان نقل می‌شود، ایشان می‌فرمایند: به دست آوردن فتوا یعنی دستور مجتهد چهار راه دارد:
1. شنیدن از خود مجتهد.
2. شنیدن از دو نفر عادل که فتوای مجتهد را نقل کنند.
3. شنیدن از کسی که انسان به گفته او اطمینان دارد.
4. دیدن در رساله مجتهد(1)

در مورد فتواهایی که از آیت الله خویی(ره) نقل کرده‌اند باید به رساله عملیه ایشان یا به دفاتر جواب‌گویی به مسائل شرعی رجوع کرد تا کذب حرف‌های این گروه معلوم گردد، با این حال برای نمونه دو مسأله از مسائل رساله ایشان را برای شما نقل می‌شود:
1. مرد نباید با قصد لذت به بدن مرد دیگر نگاه کند و نگاه کردن زن هم به بدن زن دیگر با قصد لذت حرام است».(2) حال آیا می شود نگاه کردن حرام باشد ولی لمس و لخت روی دیگری خوابیدن حرام نباشد؟!
2. هر گاه کسی پسری را از روی شهوت ببوسد، حاکم شرع از سی تازیانه، تا نود و نه تازیانه هر قدر صلاح می داند، به او می‌زند».(3)
برای رجوع بیشتر می‌توانید به صراط النجاة ایشان مسأله 76 تا 80 مراجعه نمایید. هم چنین به کتاب تحریر الوسیله، امام خمینی(ره) باب حدود، فصل دوم مسأله 7. و به کتاب عروة الوثقی باب نکاح مسأله 31 تا 35. و به کتاب لمعه شهید اول(ره) جلد 3 باب حدود، فصل دوم، می‌توان رجوع کرد.

در قانون مجازات اسلامی(4) این گونه آمده است:
ماده 123: هرگاه دو مرد که با هم خویشاوندی نسبی نداشته باشند بدون ضرورت در زیر یک پوشش به طور برهنه قرار گیرند هر دو تا 99 ضربه شلاق تعزیر می‌شوند. ماده 124: هرگاه کسی دیگری را از روی شهوت ببوسد تا 60 ضربه شلاق تعزیر می‌شود. با بیان این احکام و حدود به روشنی معلوم شد که این نوع عشق و برادری حرام است. و نکته قابل توجه این‌که قرآن ازدواج را مایه آرامش انسان دانسته است آن هم ازدواج با جنس مخالف یعنی همسر گزیدن(5)، و در مورد این‌که اگر کسی ازدواج نکند و به حرام بیافتد همه مراجع عظام فرموده‌اند بر آن شخص ازدواج واجب است.

حال ممکن است شما خواننده عزیز بگویید بنده به هیچ وجه نمی‌توانم ازدواج کنم چه کنم که بتوانم با غریزه شهوتم مقابله کنم؟
جواب شما این است که در کتب اسلامی در این مورد، راه حل‌هایی را بیان کرده‌اند از جمله: روزه گرفتن، ورزش، کم کردن غذا و خواب، دوری از مجالسی که انسان را تحریک می‌کند، دوری از گفتارهای نابجا و شنیدنی‌های نابجا، انس با قرآن و اهل بیت علیهم السلام و استمداد از محضر آنها و ... و در مورد این‌که آیا چنین عقیده‌ای در ایران وجود داردف جواب این است که به طور علنی و رسمی کسی این عقیده را بیان نمی‌کند، هر چند ممکن است در عمل و رفتار طبق این عقیده عمل کنند. در پایان از خداوند متعال برای تمام جوان‌های جهان طلب سلامت جسمی و روانی مخصوصا سلامت دینی را مسألت داریم.

پی‌نوشت‌ها:
1. مسأله 5، از رساله عملیه آیت الله خویی(ره).
2. مسأله 2447، از رساله عملیه آیت الله خویی(ره).
3. مسأله 2800، از رساله عملیه آیت الله خویی،(ره).
. محشای قانون مجازات اسلامی، دکتر ایرج گلدوزیان، صص 91-92. 5. سوره روم، آیه 21.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.