دوشنبه، 18 دی 1396
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

وجود امام زمان در جزیره برمودا

پرسش :

آیا درست است که امام زمان (عج) در جزیره‌‌ی خضرا یا مثلث برمودا زندگی می‌کند؟


پاسخ :
الف) براساس روایات اهل بیت (علیهم السلام)، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه و الشریف) میان مردم زندگی می‌کند و در کوچه و بازارشان رفت‌ و آمد دارد و بدون اینکه مردم او را بشناسند، در بین‌شان حضور می‌یابد. آن بزرگوار، حتی همه ساله در مراسم حج حاضر و همراه انبوه زائران، مشغول عبادت می‌شود.(1)
پس نباید خیال کرد که امام زمان (عج) دور از مردم زندگی می‌کند و در فلان جزیره‌ی عجیب (جزیره‌ی خضرا) یا فلان نقطه در آمریکای جنوبی (مثلث برمودا) سکونت دارد.

ب) گرچه ماجرای جزیره‌ی خضرا و حضور امام را در آن جزیره علامه مجلسی در بحارالانوار آورده، ولی خودش تصریح کرده که این ماجرا را در کتاب‌های معتبر نیافته است.

پ) دانشمندان بزرگی مانند علامه عسگری، علامه جعفر مرتضی عاملی و آیت‌الله ابراهیمی امینی که در زمینه‌ی مسائل تاریخی و اعتقادی تحقیقات بسیاری انجام داده‌اند ماجرای جزیره‌ی خضرا را رد کرده‌اند.

ت) در سال 1355هـ .ش از ناپدید شدن برخی از هواپیماها و کشتی‌ها در مثلث برمودا (منطقه‌ای در نزدیکی کشور کوبا) خبرهایی منتشر شد. این خبرها چه درست باشد و چه نادرست، مثلث برمودا و حوادث مربوط به آن، به موضوع امام زمان و محل اقامت آن بزرگوار ربطی ندارد.(2)
 
پی‌نوشت‌ها:
1. کمال‌الدین،‌ ص 440 و بحارالانوار، ج 52 ، صص 151-152.
2. آفتاب مهر، ج 1، ص 135.

در این زمینه حتما بخوانید:

مکان سکونت امام زمان علیه السلام در عصر غیبت کبری کجاست؟

آیا تا به حال کسی از محل زندگی امام زمان علیه السلام اطلاعی داشته است؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.