جمعه، 24 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

معرفی کتاب با موضوع تربیت کودک

پرسش :

لطفاً کتاب هایی با موضوع تربیت کودک در دوران قبل و بعد از بارداری، معرّفی بفرمایید.


پاسخ :
پاسخ از حجت الاسلام سیدعلیرضا تراشیون (کارشناس و مشاور تربیت کودک و نوجوان):

الف. کتاب “من و کودک من“
من دو کتاب را برای والدین بزرگوار معرفی می کنم؛ یکی کتاب “من و کودک من“ که جناب آقای دکتر فیض این کتاب را نوشته اند و کتاب بسیار خوبی است.در این کتاب، جنبه های تربیتی نگاشته نشده است؛ ولی عمده مطلب آن، مراقبت های خاصّی است که مادر باید قبل از بارداری و در حین بارداری و حتّی بعد از تولّد کودک، داشته باشد. انتشارات امیر کبیر این کتاب را به چاپ رسانده است و کتاب تقریباً جامعی است. من همیشه می گویم که کتاب “من و کودک من“ یک دایره المعارف است برای مادرانی که باید بدانند چه مراقبت هایی را در این زمان ها داشته باشند.

ب. ریحانه ی بهشتی
در رابطه با نکات خاصّی که باید پدر و مادر از جنبه های روایی و دینی، چه قبل از بارداری و چه در حین بارداری و چه بعد از بارداری رعایت کنند، یکی کتاب “ریحانه بهشتی“ است که جمعی از خواهران بزرگوار در جامعه الزهراسلام الله علیها آن را نگاشته اند و این کتاب مکرّراً به چاپ جدید رسیده است و استقبال خیلی خوبی هم از این کتاب به عمل آمده است. این کتاب به علاوه ی مراقبت های پزشکی، به مراقبت های معنوی هم اشاره دارد.

ج. حکمت نامه ی کودک
کتاب دیگری از جناب آقای ری شهری است، به نام “حکمت نامه کودک“ که این کتاب، هم با نگاه روایی است که هم عربی اش وجود دارد و هم فارسی و هم ترکیب این دو، و هم با نگاه علمی است.
در این کتاب مجموعه ی روایت هایی که درباره ی کودکان و مراقبت های مادر در موارد مختلف از جمله: تغذیه های قبل از بارداری و در حین بارداری، مسائل مربوط به شیر دادن فرزندان، آداب هنگام تولّد و آداب بعد از تولّد می باشد، گرد آوری شده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.