جاذبه های گردشگری بام ایران "بروجن"

جاذبه های گردشگری بام ایران "بروجن"
جاذبه های گردشگری بروجن (بام بام ایران)

مختصری از بروجن:
بُروجـِن یکی از شهرستان‌های شش‌گانه استان چهارمحال و بختیاری است. جمعیت این شهرستان بر اساس برآورد سال ۱۳۸۳ ، ۴۲۸۶۲ نفر بوده است. این شهر در دشتی به وسعت حدود 580 کیلومتر مربع در شرقی‌ترین نقطه منطقه و در محل تلاقی راه‌های سه استان چهار محال و بختیاری، اصفهان و فارس قرار گرفته است. رشد فزاینده جمعیت آن از دهه‌های سوم و چهارم قرن حاضر آغاز شد و گسترش شهر بروجن با توجه به موقعیت جغرافیایی آن که در تلاقی سه استان قرار گرفته است، توسعه آن را از امتیاز ویژه‌ای برخوردار نموده و روند رشد آن را تسریع کرده است.

بُروجـِن دومین شهر استان ازنظر وسعت و جمعیت است، که از سال 1280 هجری پذیرای عشایر ترک قشقایی گردید.

دو بام ایران در یک استان:
در حالی شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری به عنوان بام ایران مشهور شده است که تابلوی هایی با عنوان" به بام ایران خوش آمدید" در ابتدای جاده های ورودی هر دو شهر بروجن و شهرکرد توسط شهرداری های این دو شهر نصب شده است.

استان چهارمحال و بختیاری به لحاظ شرایط توپوگرافی ویژگی های خاصی دارد که از مهمترین آنها می توان ارتفاع بالای شهرها و روستاهای این استان از سطح دریا را بر شمرد. زندگی در ارتفاع بالا هم دارای ویژگی خوب و هم ویژگی ها نامطلوب است.

ارتفاع بالای شهرکرد از سطح دریا در کشور موجب شده است این شهر به بام ایران مشهور شود و همه شهرکرد را به عنوان بام ایران بشناسند. اما در همین حال بروجن نیز دومین شهر بزرگ استان چهارمحال و بختیاری و یکی از مهمترین شهرهای صنعتی و فرهنگی استان به شمار می رود.

هنگامی که نزدیکی ورودی شهر های شهرکرد و بروجن قرار می گیریم متوجه می شویم شهرداریهای هر دو شهر تابلو های خوش آمد گویی خود را با عنوان" به بام ایران خوش آمدید" در ورودی شهر خود نصب کرده اند.

نصب تابلو های خوش آمد گویی به بام ایران در ورودی این دو شهر موجب کنجکاوی و ایجاد سئوال برای بسیاری از مسافران و همچنین خود اهالی این استان شده است که بالاخره بام ایران کدام شهر است.

بروجن یکی از بلند ترین و مرتفع ترین نقاط کشور است و خیلی از کارشناسان این مهم را تایید کرده اند.

خیلی از کارشناسان تائید کرده اند که بروجن بلند ترین منطقه ایران است.

وی ادامه داد: بر اساس مستندات مسکن و شهر سازی و بر اساس پلانها و نقشه های توپوگرافی بروجن با اختلاف کمی از شهرکرد بلند تر است و شهر مرتفع تری نسبت به این شهر است.

اگرچه ما بر این مهم اصراری نداریم و شهر بروجن شهری فرهنگی، علمی و هنری است و این مهمترین ویژگی این شهر به شمار می رود.

بروجن از شهرکرد مرتفع تر است
شهرکرد شهری مرتفع در کشور است و اینکه به بام ایران شهرت یافته است به واسطه این است که در بین مراکز استانها مرتفع ترین شهر به شمار می رود.

شهرکرد مرتفع ترین در بین مراکز استانها
در چهارمحال و بختیاری بروجن از شهرکرد مرتفع تر است اما شهرکرد در بین مراکز استانها مرتفع ترین شهر کشور است و به این لحاظ ما تابلو های خوش آمد گویی به بام ایران را در ورودی های شهرکرد نصب کرده ایم.

شهرکرد یکی از خوش آب و هوا ترین شهرهای کشور است که طی سال های گذشته ورود مسافر به این شهر افزایش یافته است.

ورودی شهرکرد یکی از زیباترین ورودی شهرهای کشور به شمار می رود که هر مسافر را در بد ورود به این شهر مجذوب خود می کند و ورودی شهرکرد از نظر فضای سبز توسعه پیدا می کند. -
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.