چهارشنبه، 25 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

متاسفانه در اثر وجود صحنه های تحریک آمیز در جامعه ، به استمناء مبادرت می ورزم و امکان ازدواج هم برایم فراهم نیست، چه راه حلی پیشنهاد می کنید؟


پاسخ :
استمناءکار حرامی است، از امام صادق (ع) حکم استمناء سؤال شد فرمود: گناهی بزرگ است که خداوند در کتاب خود از آن نهی نموده آن جا که میفرماید: (فمن ابتغی وراء ذلک) و کسی که مرتکب چنین عملی گردد چنان است که با خود جماع کرده باشد و اگر من چنین کسی را بشناسم با وی غذا نخورم.1
با تکیه و توکل به خداوند تبارک و تعالی و استمداد و استعانت از درگاه حضرت حق، امور زیر را که معمولا در این گونه موارد توصیه می شود، پی گیری نمائید:
1- سعی کنید به هنگام خواب شکم شما بیش از حد معمول پر نباشد .
2- از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان اجتناب کنید .
3- از نگاه کردن به مناظر، فیلم ها و تصاویر تحریک کننده جدا" خودداری کنید و به محض مواجه شدن با این امور چشم خود را بسته و یا به زمین و یا آسمان نگاه کنید.
4- از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخی های جنسی و تحریک کننده و فکر کردن در این امور جدا" پرهیز کنید.
5- از خوردن موادغذایی که محرک است مانند : خرما، پیاز، فلفل ، تخم مرغ ، گوشت قرمز،غذاهای پرچرب ، حتی المقدور اجتناب و به میزان ضرورت اکتفاء کنید .
6-قبل از خواب حتما" مثانه خود را تخلیه نمایید.
7- از نوشیدن افراط گونه آب و مایعات پرهیز کنید (به خصوص شب ها و قبل از خوابیدن ) .
8- هیچ گاه بدن عریان خود را در آینه نگاه نکنید.
9- از دست ورزی اندام جنسی خود اجتناب کنید و به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی دست ورزی نکنید مخصوصا هنگامی که در رختخواب هستید.
10- هرگز به رو نخوابید .
11- به منظور تخلیه انرژی زاید بدن به طور منظم و زیاد ورزش کنید.
12- هیچ گاه بیکار نباشید و برای اوقات فراغت خود برنامه داشته باشید و آن را با مطالعه ، ورزش ، زیارت، عبادت، کتاب و ...پر کنید.
13- هرگز در مکانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران نباشید.
14- هرگاه مورد هجوم افکار جنسی واقع شدید، در مکان خلوت و دور از نظر دیگران بسر نبرید بلکه در مجالس عمومی وارد شوید و در آنجا به سر برید بهترین روش پیشنهادی در این حالت این است که به دوستانتان تلفن زده و با آنها مدتی صحبت کنید.
15- هفته ای یکی دو روز روزه مستحبی بگیرید.
16- با نامحرم رفتار متکبرانه داشته باشید و از سخنان ملایمت آمیز با آنها خودداری کرده واز نرمی و لینت در کلام با آنها اجتناب ورزید.
17- هیچ گاه با نامحرم و جنس مخالف در مکان خلوت و دور از نگاه دیگران باقی نمانید، حتی برای آموزش و ...
18- قرآن زیاد بخوانید و درباره معانی آیات آن فکر کنید.
۱۹- تا قبل از اینکه شما را خواب نگرفته به رختخواب نروید. (سعی کنید زمانی که می خواهید به رختخواب بروید با خواندن کتاب یا تماشای تلویزیون افکار جنسی را از خود دور کنید).
20- به محض بیدار شدن رختخواب را ترک کنید.
21-اگر قصد استحمام دارید و مورد هجوم افکار جنسی واقع هستیداز استحمام خودداری کنید.
۲۲-زمانی انسان استمناء می کند که تحریک شده باشد پس بار دیگر می گوییم از فکرهای بد چه صحنه هایی که قبلا دیده اید و چه مواردی که به اقتضاء جوانی خود دوست دارید، جدا خودداری کنید .
23- به عواقب خطرناک این عمل چه حنبه روانی و چه جسمانی آن توجه داشته باشید که امروزه همه بر آن صحه گذاشته اند حتی غربیها نیز جوانان خود را از این عمل نهی می کنند حتی در بعض موارد این پی آمد ها قابل جبران نبوده و اثرات زیانباری در روح و جسم می گذارد.
24- شما از عامل بسیار قوی اراده بر خوردارید که انسانها با همین قدرت اراده کارهای انجام داده که خیلی اوقات خارج از تصور و قدرت به شمار می رفته است و قطعا این کار در مقایسه با آنها چندان مشکل نیست.
25. از سؤال شما پیداست که روی شما با خداست و خدا شما را دوست می دارد از او که بهترین و قویترین یاری دهنده است در همه کارها خصوصا این مورد کمک بخواهید قطعا او به یاری شما خواهد آمد و هیچ گاه از درگاه وی ناامید نشوید و با اتکال به خداوند و اعتماد به نفس بر این خواسته هوی و هوس فائق آئید.
پی نوشت:
1.خصال:1/52
منبع: پایگاه حوزه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.