دوشنبه، 1 اسفند 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

چرا وقتي سيستم را با ويندوز پارتيشن بندي مي کنم هميشه 8 مگابايت فضا در پايان اضافه مي ماند و به هيچ درايوي اضافه نمي شود؟ البته با استفاده از پارتيشن مجيک مي توانم اين فضا را به پارتيشن قبلي اضافه کنم.


پاسخ :
در دو وضعيت شما با يک فضاي 7/8 مگابايت اختصاص نيافته بر روي درايو ديسک سخت خود برخورد خواهيد کرد:
1- يک فضاي اختصاص نيافته به ميزان 1 تا 7/8 مگابايت در انتهاي درايو ديسک سخت. اين ناحيه توسط سيستم عامل هاي ويندوز براي مقاصد ايجاد ساختارهاي ديسک ديناميک مورد استفاده قرار مي گيرد. اين فضاي اختصاص نيافته توسط Windows Disk Manager نمايش داده نمي شود. با اين حال، بعضي از نرم افزارهاي پارتيشن بندي مانند پارتيشن مجيک، پاراگون پارتيشن منجير و يا آکرونيس ديسک دايرکتور از قابليت تشخيص و اضافه کردن آن به يک پارتيشن مجاور برخوردارند. بايد توجه داشته باشيد که انجام اين کار مي تواند مشکلاتي را در زمينه ايجاد ساختارهاي ديسک ديناميک به وجود آورد.
2- يک فضاي دقيقاً 7/8 مگابايتي در ابتداي درايو ديسک سخت به صورت اختصاص نيافته باقي مانده است. به طور معمول، اين وضعيت به معناي آن است که هيچ پارتيشن اصلي( Primary) بر روي ديسک وجود ندارد و درايو ديسک سخت شما تنها حاوي يک پارتيشن Extended است. در اين گونه موارد، ويندوز حداقل فضاي مورد نياز براي ايجاد يک پارتيشن (7/8 مگابايت) را رزرو مي کند تا بتواند تنها پارتيشن Extended موجود بر روي درايو را به طور صحيح اداره کند. حتي با وجود آن که از نظر تکنيکي امکان ادغام اين فضا با پارتيشن Extended وجود دارد، اما انجام اين کار مي تواند باعث شود که توانايي دسترسي به داده هاي ذخيره شده در پارتيشن Extended را از دست بدهيد.
منبع: نشریه عصر شبکه، شماره 112.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.