دوشنبه، 1 اسفند 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

گوشي من Nokia 6220 Classic و داراي قابليت AGPS است. براي استفاده از اين قابليت با نقشه ايران دچار مشکل شده ام، لطفاً راهنماييم کنيد. در هنگام انتخاب يک گوشي، کدام يک از دو مؤلفه سيستم عامل و امکانات آن را مي توان قرباني ديگري کرد؟ براي مثال، امکانات گوشي هاي نوکيا در مقابل سيستم عامل سيمبيان آن.


پاسخ :
دوست عزيز براي استفاده از نقشه هاي رايگان شرکت نوکيا، ابتدا بايستي نسخه سازگار Ovi Maps با گوشي خودتان( نسخه 3 براي Classic 6220) را دانلود و بر روي آن نصب کنيد. شما در عين حال بايد نرم افزار Ovi Suite را دانلود و بر روي کامپيوترتان نصب کنيد. براي ادامه کار بهتر است به يک اتصال اينترنت پرسرعت دسترسي داشته باشيد. پس از انجام اين کار، گوشي را به کامپيوتر متصل کرده و اجازه بدهيد برنامه Ovi Suite مؤلفه هاي مورد نياز بر روي گوشي شما را ارتقا دهد. پس از اتمام اين مراحل، Ovi Suite را باز کرده، به زبانه Maps رفته، قاره و سپس کشور مورد نظر خود را انتخاب کنيد. اين مجموعه به طور خودکار نقشه مورد نظر را دانلود کرده و به گوشي شما انتقال مي دهد. شما در عين حال مي توانيد صداي راهنماي نقشه را با زبان مورد نظرتان(در اين مورد، فارسي) دانلود و به برنامه Ovi Maps اضافه کنيد. از اين به بعد شما را با پيام هايي به زبان فارسي هدايت خواهد کرد.
در مورد پرسش دوم شما بايد بگوييم که اولويت انتخاب مابين امکانات يک گوشي و سيستم عامل آن کاملاً به نيازها و عادات کاربري شما بستگي خواهد داشت. مي توان گفت که سيمبيان در حال حاضر بيشترين سهم از بازار گوشي هاي موبايل را در اختيار دارد، اما به نظر نمي رسد که آينده پرباري را در پيش رو داشته باشد. از سوي ديگر، امروزه مدل هاي متنوعي از محصولات شرکت هاي مختلف به امکانات نسبتاً کاملي مجهز شده اند و در عين حال داراي طراحي هاي گوناگوني هستند که براي سليقه هاي متفاوت راضي کننده خواهند بود. توجه داشته باشيد زماني که شرکت اپل براي اولين بار گوشي iPhone خود را معرفي کرد، اين ايده که طراحي يک گوشي موبايل بدون هيچ کليدي انجام شده باشد در ابتدا حتي مورد تمسخر قرار گرفت، اما امروزه شما مي توانيد گوشي هاي متنوعي را در بازار پيدا کنيد که دقيقاً از همين مفهوم کلي پيروي کرده اند. بنابراين همانطور که قبلاً هم اشاره کرديم، انتخاب نهايي به نيازها، سطح بودجه و سليقه شخصي شما بستگي خواهد داشت. ممکن است يک قابليت خاص که بر روي يک گوشي پياده سازي شده است براي شما هيچ اهميتي نداشته باشد. در عين حال، ممکن است اينترفيس و سيستم عاملي که در يک گوشي مورد استفاده قرار گرفته براي يک گروه از کاربران بسيار جذاب و قابل درک باشد، اما گروه ديگري از کاربران به هيچوجه با آن ارتباط برقرار نکنند.
منبع: نشریه عصر شبکه، شماره 112.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.