شنبه، 12 بهمن 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

آیا دین یهود و یهودیان، ظهور منجی آخرالزمان را قبول دارند؟


پاسخ :
در کتاب تورات و ملحقات آن، بشارات زیادی درباره آمدن موعود و ظهور مصلحی جهانی در آخرالزمان آمده است که به قسمتی از آن اشاره می شود:

الف: بشارت ظهور در زبور داوود
در بیش از 35 بخش از مزامیر صد و پنجاه گانه، نوید ظهور آن موعود امم و منجی عالم موجود است:
زیرا که شریران منقطع می شوند؛ امّا متوکلان به خداوند، وارث زمین خواهند بود، چون که بازوهای شریران شکسته می شود و خداوند، صدیقان را تکیه گاه است. خداوند، روزهای صالحان را می داند و میراث ایشان ابدی خواهد بود. صدیقان، وارث زمین شده، ابداً در آن ساکن خواهند شد، امّا عاصیان، عاقبت، مستأصل و عاقبت، شریران، منقطع خواهند شد.(1)
از دریا تا دریا و از نهر تا به اقصا زمین، سلطنت خواهد کرد.
تمامی ملوک، با او کرنش خواهند کرد و تمامی امم او را بندگی خواهند کرد، زیرا، فقیر را وقتی که فریاد می کند و مسکین که نصرت کننده ندارد، خلاصی خواهد داد. و به ذلیل و محتاج، ترحم خواهد فرمود و جان های مسکینان را نجات خواهد داد.(2)
قوم ها را به انصاف داوری خواهد کرد. آسمان شادی کند و زمین مسرور گردد.(3)

ب: بشارت ظهور در کتاب اشعیای نبی
در بخشی از کتاب، خداوند، قریب الوقوع بودن تحقّق عدالت خویش را وعده می دهد و مؤمنان را به اجرای عدالت فرا می خواند و می گوید: انصاف را نگاه بدارید، عدالت را جاری کنید، زیرا که آمدن نجات من و منکشف شدن عدالت من، نزدیک است.(4)
آن گاه، انصاف، در بیابان، ساکن خواهد شد و عدالت، در بوستان مقیم خواهد گردید و عمل عدالت سلامتی و نتیجه عدالت، آرامی و اطمینان خاطر خواهد بود تا ابدالآباد. و قوم من، در مسکن، سلامتی و در مساکن مطمئن و در منزل های آرامی، ساکن خواهند شد.(5)

ج: بشارت ظهور در کتاب زکریای نبی
در آن روز، یهوه(خدا) بر تمامی زمین پادشاه خواهد بود و در آن روز، یهوه واحد خواهد بود و اسم او واحد.(6)

د: بشارت ظهور در کتاب دانیال نبی
امیر عظیمی که برای پسران قوم تو ایستاده، خواهد برخاست و چنان زمان تنگی خواهد شد که از حینی که امتی به وجود آمده است تا امروز، نبوده و در آن زمان، هر یک از قوم تو که در دفتر مکتوب یاد شود، رستگار خواهد شد و بسیاری از آنانی که در خاک زمین خوابیده اند، بیدار خواهند شد، امّا اینان به جهت حیات جاودانی و آنان به جهت خجالت و حقارت جاودانی. و حکیمان، مثل روشنایی افلاک خواهند درخشید و آنانی که بسیاری را به راه عدالت رهبری می کنند، مانند ستارگان خواهند بود تا ابد الآباد. امّا تو ای دانیال! کلام را مخفی دار و کتاب را تا زمان آخر، مهر کن. بسیاری به سرعت تردد خواهند کرد و علم افزوده خواهد گردید خوشا به حال آن که انتظار کشد!(7)

ه: بشارت ظهور در کتاب حبقوق نبی
اگر چه تأخیر نماید، برایش منتظر باش، زیرا که البته خواهد آمد و درنگ نخواهد کرد، بلکه جمیع امت ها را نزد خود جمع می کند.(8)

پی‌نوشت‌ها:
1. کتاب مزامیر، مزمور 37، بندهای 38 - 9.
2. همان، مزمور، 72.
3. همان.
4. کتاب اشعیای نبی، باب 59.
5. همان، باب 32.
6. کتاب زکریای نبی، باب 14.
7. کتاب دانیال نبی، باب 12.
8. کتاب حبقوق نبی، فصل 2، بندهای 3.
منبع: حوزه نت


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما