0

درباره راسوها بیشتر بدانیم

 
pop2000
pop2000
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : شهریور 1388 
تعداد پست ها : 609
محل سکونت : مرکزی

درباره راسوها بیشتر بدانیم

دم پشمالوهای بد بو
راسو

راسوها در جنگل‏ها و مناطق سرسبز آمریکای شمالی و جنوبی زندگی می‏کنند. آنها درازند، دم پشمالویی دارند و رنگ پوست بدنشان سیاه و سفید است. راسوها به خاطر بوی بدی که موقع دفاع در هوا پخش می‏کنند، معروف‏اند.

- راسوی ماده در فصل بهار حدود سه توله به دنیا می‏آورد.  توله‏ها هنگام تولد نمی‏توانند ببینند و به مدت 6 هفته قادر به ترک لانه نیستند. هنگامی که توله‏ها به اندازه کافی رشد کنند، باید لانه را ترک کنند و لانه‏ای جدید برای خود بیابند.

راسو

- راسوها به اندازه گربه‏های خانگی هستند و وزن آنها به حدود سه کیلوگرم می‏رسد. آنها روزها در لانه‏های زیرزمینی خود استراحت می‏کنند و شب‏ها برای خوردن گیاهان، پرندگان، تخم پرندگان و پستانداران کوچک بیرون می‏آیند.

راسو

- راسو روش ویژه‏ای برای دفاع از خود در برابر شکارچیانی مثل سیاه گوش دارد. جانور نخست روی پنجه دست‏های خود بلند می‏شود. سپس کمی می‏چرخد و پاهای خود را به سرعت در یک طرف بدن قرار می‏دهد؛

راسو

- اگر بوی منتشر شده از راسو مانع حمله شکارچی نشود، حیوان پاهای خود را پایین می‏آورد و از غددی که نزدیک دمش قرار دارند، مایع بسیار بدبویی را با شدت به طرف دشمن می‏پاشد، این مایع آنقدر بد بوست که معمولاً سبب فراری دادن دشمنان می‏شود.

 

بیشتر بدانید

- فراوان‏ترین نوع راسو در آمریکای شمالی، راسوی راه راه است.

-راسوی خالدار و راسوی بینی خوکی دو نوع دیگر از راسوها هستند.

- بویی که راسوها پخش می‏کنند، از فاصله 4متری روی شکارچیان اثر آن چند روز باقی می‏ماند.


يار هميشگي و همراه راسخون
www.user7.persianblog.ir


 

پنج شنبه 17 دی 1388  2:33 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها