0

در باره ورزش كاراته

 
saeedazimi
saeedazimi
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : تیر 1387 
تعداد پست ها : 688
محل سکونت : ESFAHAN

در باره ورزش كاراته

کاراته‌ یک نوع ورزش رزمی است. روش مبارزه با دست خالی و شامل ضربه‌های سریع دست و پا. در سال 1921 یکی از بزرگترین استادان کاراته اوکیناوا گیچن فوناکوشی 1868-1957 توانست با قدرت و ظرافت تمام کاراته را به ژاپن معرفی نماید

گفته می‌‌شود کاراته دارای قدمتی پنج هزار ساله است و یکی از استادان اولیه و مبتکران این فن بودیدهاراما می‌باشد که حدود 525 سال قبل از میلاد مسیح میزیسته است وی که از پیشوایان مذهبی به دیگران به تنهایی از هند به راه افتاد و پس از راهپیمایی چند هزار کیلومتری خود و با پشت سر گذاشتن موانع طبیعی بسیار مشکل موجود در آن زمان به چین رسید و در ایالت هونونان و معبد شائولین اقامت گزید تعالیم بودیدهاراما شامل تمرینات شدید انضباطی و انجام اعمال پرهیزکاری بود وی 9 سال رنج و ریاضت همراه با تفکر و برای این که شاگردانش نیز بتوانند در مقابل ساعت های طولانی تفکر و اندیشه تاب مقاومت بیاورند و نیز با زورگویانی که تعالیم مذهبی و مردان دین را سد راه خود می‌‌دیدند به مبارزه و مقابله برخیزند 18 حرکت تمرینی را ابداع نمود که در حقیقت زیر بنای حرکات کاراته امروزی است.

از طرفی هنگامی که حکومت های استبدادی در چین سلسله کینک 1644-1911 و سلسله ساتسوما در اوکیناوا به منظور جلو گیری از ورزیده شدن مخالفان و نیز تحت کنترل در آوردن مردم قانون منع استفاده از شمشیر را به مورد اجرا گذاشتند و به جمع آوری سلاح های رزمی اقدام نمودند مردم به سوی آموزش هنر مبارزه با دست خالی روی آوردند که همین امر باعث شکو فایی هر چه بیشتر کاراته شد.

در سال 1921 یکی از بزرگترین استادان کاراته اوکیناوا گیچن فوناکوشی 1868-1957 توانست با قدرت و ظرافت تمام کاراته را به ژاپن معرفی نماید و برخی دیگر از هنر جویان که تحت تعلیم بزرگترین استادان اوکیناوا قرار گرفته بودند تکنیک های سنتی را با یکدیگر ترکیب نموده و سبک های متعددی از کاراته را به وجود آوردند.

در حال حاضر، سبکهای مختلف کاراته، بالغ بر صدها سبک می‌شود که در واقع، بازگشت همه آنها به چهار سبک اصلی و مادر از سبک های اصلی و کنترلی و یک سبک نیمه کنترلی می‌‌باشد.

    سبک های کنترلی عبارتند از:


SHOTO KAN شوتوکان بنیان گذار : گیچین فونا کوشی ( 1957-1868)

شوتوکان یعنی : خانه شوتو، مکتب شوتو - لقب فوناکوشی، شوتو، و کان خانه و کتب وی بود. علاوه بر آن شوتوکان متعلق به سیستم شوری ته در کاراته است. اکنون رشته شوتوکان توسط یکی از اساتید بزرگ جهان به نام استاد کانازاوا به صورت مدرنتر و علمی تربا نام شوتوکانs.k.i به جهانیان معرفی شده که حتی با کمک از نیروهای فیزیکی و بهره گیری از علم فیزیک کارهایی که به نظر خیلی ها سخت یا غیرممکن مینماید را ممکن می‌کند در این متد توجه خاصی به نیرو و سرعت ورود آن و مرکز ثقل نیرو میشود .


SHITO RYU شیتوریو بنیان گذار : مابونی کنوا ( 1952-1889 )

شیتوریو متشکل از دو سیستم ناهاته و شوری ته در کاراته می‌‌باشد. شیتو از نام های دو استاد بزرگ اوکیناوایی گرفته شده است. بدین صورت که شی از نام ایتوسوآنکو استاد مسلم سیستم شوری ته و کلمه تو از نام هیگااونا کانر یو بنیان گذار و استاد مسلم سیستم ناهاته.


GOJU RYU گوجوریو بنیان گذار : میاگی چوجون ( 1953- 1888) گوجوریو یعنی : روش سفت و نرم، که در اوکیناوا شکل گرفت و و متعلق به سیستم ناهاته در کاراته می‌‌باشد.


WADO وادوریو بنیان گذار : اوتسوکا هیرونوری ( 1982-1892

و ادوریو یعنی : راه صلح، روش صلح، روش صلح جویانه. وسبک نیمه کنترلی عبارت است از:


KYOKUSHIN KAI کیوکوشین بنیان گذار : ماسوتاتسو اویاما ( 1994-1923)

کیوکوشین کای، از عناصر مختلفی که نشات گرفته از تجریبات اویاما وسبک های دیگر است، به وجود آمد. کیوکوشین کاری از سه لغت کیوکو (( بالاترین ،نهایت )) شین (( حقیقت، روح )) و کای ((گروه و انجمن )) ترکیب شده است. نام دیگر این سبک اویاماریو است. تاکید این سبک روی مبارزه واقعی از راه نزدیک است. کیوکوشین کای یکی از سبک های خشن کاراته است و برای کاستن مقاومت حریف، تکنیک ها به طور متوالی اجرا می‌‌شود. این سبک تاکید زیادی بر روی تمرینات تنفسی و حرکاتی که در کاراته دو ممنوع شده است دارد. دوجوی مرکزی این سبک هومبو نام دارد و در سال 1955 توسط اویاما در توکیو افتتاح شد.

به آینده امیدوار باش./
دوشنبه 23 دی 1387  9:03 AM
تشکرات از این پست
saeedazimi
saeedazimi
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : تیر 1387 
تعداد پست ها : 688
محل سکونت : ESFAHAN

پاسخ به:در باره ورزش كاراته

كاتاهای بزرگ چهار سبك اصلی كاراته جهان:


شوتوكان(21 كاتا): باسای دای، باسای شو، كانكودای، كانكوشو، تكی شودان، تكی نیدان، تكی ساندان، هانگت سو، جیته، ان پی، گانكاكو، جیون، سوچین، نی جوشیهوشو، گوجوشیهودای، گوجوشیهوشو، چینته، اونسو، می كیو، وان كان، جی ان.


گوجوریو(10 كاتا): سانچین، سایفا، سی چین، شی سوچین، سانسرو، سی سان، سی پای، كورورونفا، سوپاریمپی، تنشو.


وادوریو(11 كاتا): كوشانكو، نای هانچی، سی شان، چین تو، پاسای، نی سی شی، روهای، وانشو، جیون، جیته، سوپاریمپی.


شیتوریو(43 كاتا): جیته، جیون، جین، ماتسو كازه، وانشو، روهای، باسای دای، باسای شو، توماری باسای، ماتسومورا باسای، كوشوكودای، كوشوكوشو، كوشوكوشیهو، چین ته، سی انچن، سوچین، نی سی شی، گوجوشیهو، اونشو، سی سان، نای فانچین شودان، نای فانچین نیدان، نای فانچین ساندان، آئویاگی(سی ریو)، جوروكو، نی پای پو، سانچین، تنشو، سی پای، سان سی رو، سایفا، شی سوچین، كورورونفا، سوپاریمپی، هاكوچو، پاچو، هیكو، پای كو، آنان، آنانكو، پاپورن، چاتان یاراكوشانكو.
به آینده امیدوار باش./
سه شنبه 24 دی 1387  1:28 PM
تشکرات از این پست
saeedazimi
saeedazimi
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : تیر 1387 
تعداد پست ها : 688
محل سکونت : ESFAHAN

پاسخ به:در باره ورزش كاراته

ژان كلود ون دام یكی از بزرگترین و معروفترین ستاره های فیلمهای هنرهای رزمی محسوب می شود او كه هم اكنون حدود 44 سال دارد با احتساب پایان سال جاری تاكنون در حدود 32 فیلم سینمایی ظاهر شده كه در همه آنها به جزء یك مورد نقش اصلی را داشته است . همچنین حضور او در چندیدن فیلم مستند همچنین شوهای تلویزیونی از وی چهره ای شاخص و محبوب ساخته است . در تمامی فیلمهایی كه او در آنها به ایفای نقش پرداخته شما با شخصیتی روبرو هستید كه سرسخت و خشن است و قهرمان اصلی فیلم محسوب می شود اما در زندگی عادی ، او یك فرد فروتن با اخلاق و در یك كلمه انسانی با شخصیت است در این مصاحبه ما با ژان كلود ون دام به گذشته او سفر می كنیم .به جوانی ، ریشه های او در هنرهای رزمی و همچنین كشمكشهای كه او قبل از رسیدن به شهرت ، ثروت و محبوبیت امروزی با آنها دست به گریبان بوده است . شاید آغاز شهرت او به سال 1987 بر می گردد بازی او در فیلم BIOOD SPORT نوید ظهور یك ستاره واقعی را در فیلمهای رزمی می داد . عكسهای او كه بیان كننده مهارتهای بی بدیل او در اجرای هنرهای رزمی و تكنیكهای ناب كیك بوكسینگ بود . كارگردانهای هالیوود را بر آن داشت تا از این فایتر جوان و با آتیه در فیلمهای خود استفاده كنند.



اولین مصاحبه او با تصویری بزرگ به روی جلد یكی از مجلات آمریكایی با نام (بروسلی جدید هالیوود) نظر بسیاری از طرفداران هنرهای رزمی را به خود جلب كرد ، پیش بینی ها زودتر از آنچه تصور می شد به حقیقت پیوست و در دهه 1990 او تبدیل به یكی از سه ستاره مشهور فیلمهای رزمی گردید . نام او در كنار ستارگان مطرحی همچون جكی چان ، استیون سیگال خیلی زود او را به سوی پله های ترقی سوق داد و شاید بتوان گفت كه او راه 100ساله را یك شبه طی كرد و به شهرت رسید . اما متاسفانه شهرت زود هنگام محبوبیت و ثروت در آغاز راه ژان كلود جوان را تا حدودی از راه اصلی منحرف كرد و همانطور كه برای خیلی دیگر از هنرپیشگان جوان سینمای آمریكا هم شاهد بوده ایم ،‌ون دام نیز نتوانست خود را از این حواشی دور نگاه دارد و تحت تاثیر فرهنگ غلت و نادرست رایج در هالیوود قرار گرفت . اما در سالهای اخیر ون دام تلاش كرده تا دوباره به جامعه سالم هنرهای رزمی برگردد و ریشه های خود را دوباره بیاد آورده است. شاید بتوان گفت كه ون دام هم اكنون یكی از ماست او بین ما یك كمربند مشكی است كه موقعیت امروزی خود را مدیون هنرهای رزمی می داند و شناخت شخصیت واقعی خود را مسلما از حضور در عرصه هنرهای رزمی بدست آورده است .



ژان كلود ون دام اكنون عاقل تر بالغ تر و پخته تر از گذشته در كنار ما از گذشته پر ماجرای خویش سخن می گوید ، عقاید خود را درباره هنرهای رزمی سنتی و تفاوت بین آموزشهای قدیمی و مدرن امروزی بیان می كند و از زندگی امروزی ، تجارت و سرمایه گذاری شخصی خود حرف می زند . این افسانه هنرهای رزمی كه در بروكسل متولد شده است فعالیت در ورزش كاراته را مایه مباهات خود می داند.



- ژان كلود ،‌ هنرهای رزمی از نظر تو به چه معناست؟

باید بگویم كه كاراته مرا آن چیزی كرده كه هم اكنون می بینید. من آدمی بسیار عصبی و نگران بودم اما حالا خیلی احساساتی و حساس هستم . با كاراته ، توانایی های جسمانی ام را افزایش دادم و البته به رویای حضور در فیلمهای سینمایی هم دست پیدا كردم .

- فیلمهای شما بسیاری از جوانان را تشویق كرد كه به هنرهای رزمی رو بیاورند و به آن بپردازند فكر می كنید كه آن فیلمها هنوز هم میتوانند همان تاثیر را بر روی جوانان امروزی داشته باشند ؟

در آغاز فعالیتم ، در فیلمهایی نظیر BIOOD SPORT و KICK BOXER بازی كردم و میدانم كه آن فیلمها سبب ایجاد انگیزه در خیلی ها شد كه به این ورزش بپردازند . امروز همین فیلمها در تلویزیون نمایش داده می شوند این فیلمها هنوز هم تاثیر سابق خود را داشته اند . همچنین شما الان رزمی كاران زیادی را می بینید كه در این گونه فیلمها بازی می كنند من تنها كسی نیستم كه در این زمینه فعالیت كردم بلكه خیلیهای دیگر هم هستند كه دراین رشته كار می كنند بنابراین سوال سختی از من پرسیده اید و نمی توانم دقیقا به شما جواب بدم . منظورم این است كه شاید آن فیلمها مثل فیلمها امروزی عمل نكنند ام اینطور هم نیست كه اصلا تاثیر خاصی نداشته باشند .

- قبول دارم وقتی كه نوجوان بودم با دوستانم فیلم KICK BOXER را تماشا می كردیم و شدیدا" هیجان زده می شدیم فردا كه به مدرسه می رفتیم همه دلمان می خواست مثل ون دام باشیم ! به همین دلیل است كه فكر میكنم فیلمهای شما هنوز هم مثل سابق برای بچه ها جذاب هستند و حالا اگر موافق باشید میخواهم درباره روزهای اولی كه به آموزش این رشته پرداختید صحبت كنیم:

وقتی كه تنها 11سال سن داشتم كاراته رو شروع كردم در آن زمان در شهر بروكسل شهری كه در آن زندگی می كردیم یك باشگاه ورزشی بود من از نظر بدنی خیلی ضعیف بودم اما كاراته باعث شد بدن خیلی انعطاف پذیر و قدرتمندی داشته باشم بعدها مردم لقب جالبی به من دادن ((ماهیچه از بروكسل)) اولین لقبی بود كه هوادارانم مرا با آن می شناختند آن زمان عاشق قهرمانهای رزمی كتابهای فكاهی بودم كتابهای كمدی MARVEL را خیلی دوست داشتم و دلم می خواست مثل قهرمانان آن كتابها بدن قدرتمند و زیبایی داشته باشم شانس با من یار بود زیرا در نزدیكی باشگاهم اتاقی بود پر از انواع وزنه های مختلف كه بدنسازان جوان برای تمرین به آنجا می رفتند همانطور كه می دانید رشته بدنسازی در آن وقت مثل حالا جا نیفتاده بود بنابراین من تصمیم گرفتم كتابهایی را درباره نحوه تمرینات این رشته تهیه كنم آن وقت شروع به تقلید از حركاتی كه در كتاب توضیح داده شده بود كردم و هر روز بعداز پایان تمرین كاراته به آن اتاق بدنسازی می رفتم و وزنه میزدم تا عضلات سینه و بازو وانم قوی شود این تمرین ها را هر روز به طور فشرده انجام می دادم تا به مرور به این صورتی كه هم اكنون می بینید درآمدم در ضمن تمرینهای كششی را هم در كنار فعالیتهای دیگرم هر روز تكرار می كردم.



- اولین مربی هنرهای رزمی شما چگونه بود؟

او دقیقا" مثل پدر دوم من بود كلود گوئتز مرد جالب و دوست داشتنی بود او با همه شاگردانش رابطه جالب و دوست داشتنی داشت به همه آنها احترام میگذاشت و همه را به یك اندازه دوست داشت به ما اعتماد كامل داشت و از نظر ذهنی ما را قوی بار آورد.

- هنرهای رزمی در طول سالهای اخیر خیلی متحول شده است و خیلی از فنون و تكنیكهای قدیمی دیگر عملا استفاده نمی شوند لطفا برای ما توضیح دهید كه نحوه آموزش و تمرینهای شما به چه صورتی بود و شما چگونه فعالیت می كردید؟

وقتی كه اولین پیشگامان كاراته از ژاپن به بلژیك آمدند یك مربی در بین آنها بود كه میازاكی نام داشت تمرینهای آن وقت با حالا متفاوت بود آن زمان مكانهای ورزشی خیلی مجهز نبودند و مربیان شاگردها را در جای نامناسبی تمرین می دادند نحوه آموزش سخت بود و هركسی نمی توانست به آن بپردازد مثل تنیس یا گلف نبود كه بتوان به راحتی انجام داد برای همین هم تنها كسانی به این ورزش رو آوردند كه سرسخت و جدی بودند افرادی نظیر خود من كه می توانستند در آن محیطهای آموزشی كه مثل ارتش با افراد برخورد می شد تاب بیاورند.

- یادم می آید زمانی به من گفته بودید كه مربیتان به شما لقبی داده بود و شما را ((PUNCHING BALL)) صدا می كرد ! منظورش چه بود؟

(باخنده) بله آن زمانها من 16 یا 17 سال سن داشتم . خیلی تنبیه می شدم البته او به صورت ما ضربه نمی زد اما عادت داشت كه در پایان هر جلسه تمرین ، یك عده از نفراتی را كه بیشتر به آنها علاقه داشت در یك خط به صف می كرد آن وقت هر كدام از ما دستهایمان را بالا می بردیم و یك نفر به شكم ما ضربه می زد . این ضربات و هوك های چپ و راست آن كسی كه با آن قدرت به ما ضربه می زد باعث می شد مقاومت ما بیشتر شود و قوی تر شویم .

- شما قبلا گفته بودید كه یك پوستر بزرگ از ((گیچین فاناكوشی)) در اتاق كارتان دارید . آیا جنبه های سنتی هنرهای رزمی برای شما اهمیت دارد واگر جوا بتان مثبت است چرا ؟

چرا ؟ چون ما همه از آنجا آمده ایم .منظورم این است كه همه ما با همان آموزش های سنتی بزرگ شده ایم .وقتی كاراته از ‍‍‍‍‍‍ژاپن وارد بلژیك و فرانسه شد همه شاگردان این هنر رزمی ، پوسترهایی

از استادان ژاپنی شان به دیوارهای اتاق شان نصب كردند .ما این طور رشد كردیم .هنوز هم آن انضباط واحترام را می توا نم بین آن اساتیدو شاگردان ببینم .حتی اگر الآن هم به یك مدرسه آموزش شوتوكان كاراته بروم ، به همه سنت ها احترام می گذارم و لباس سنتی می پوشم .

- می فهمم: جالب است كه سنت ها هنوز هم این قدربرای شماقابل احترامند.برای من هم دقیقا همین طور است .درست مثل ارتباطی كه بینیك درخت و ریشه هایش می توان یافت .اما آیا به نظر شما كمربند مشكی این روزها خیلی سریع و به آسانی به بچه ها داده نمی شود؟

البته من همه ی مدارس هنرهای رزمی راكه در قاره های مختلف وجود دارند نمی شناسم .اما می دانم كه در بعضی از مدارس گرفتن كمربندمشكی خیلی هم كار سختی نیست.مثل پدری كه برای پسرش اسباب بازیهای زیادی می خرد بعضی از مربیان هم خیلی راحت به شاگردان خود كمربند مشكی می دهند اما البته این موارد استثناء هستند.بی عنوان مثال،من خودم كسی هستم كه شهرت و ثروتم را از بازی در فیلم های رزمی به دست آورده ام اما افراد بسیاری هم هستند كه انسانهای موفقی محسوب می شوند ولی در سایه قرار دارند من آدم خوشانسی بودم چون در زمان مناسب در جای مناسب بودم و آرزوی درستی داشتم اما بعضی وقتها ، من نمی توانم قضاوت كنم نمیتوانم تصمیم بگیرم. من همه دنیا نیستم من اطمینان دارم كه اگر كسی از مدرسه كاراته من موفق به كسب كمربند مشكی شود لیاقت و استحقاق آن را داشته است اما در مورد بقیه مدارس نمی توانم نظر خاصی بدهم چون آنجا نبودم . برای قضاوت در مورد یك باشگاه باید چند سالی آنجا باشید و از احساسات ، نحوه آموزش و شیوه رفتاری مربیان و شاگردان آنجا با خبر شوی .

- یادم می آید یك بار به من گفتی كه وقتی برای اولین به آمریكا وارد شدید تنها 5000دلار پول داشتی می توانید درباره آن دوران برای ما صحبت كنید؟چون خیلی از هم رشته های شما هستند كه وضعیتی مشابه همان وضعیت اولیه ورود شما به این كشور دارند و برایشان جالب است كه درباره آن دوران از خود شما بشنوند؟

وقتی كه سالن ورزشی ام را فروختم پدر و مادرم چندان راضی نبودند چون ریسك بزرگی را مرتكب شده بودند با این همه پول خوبی بدست آوردم كه خیلی به دردم خورد بعدها به عنوان مربی نیمه وقت هم كار می كردم كه درآمد خوبی داشت و توانستم كمی پول جمع كنم مقدار اندكی از این پول را با خودم به آمریكا آوردم و بقیه آن را هم در بلژیك باقی گذاشتم كه اگر نتوانستم در این كشور موفق باشم در برگشت دچار مشكل نشوم آنوقت خودم را وادار كردم تا سخت كار كنم هیچ وقت بیش از اندازه خرج نمی كردم و همیشه مراقب اطرافم بودم قبل از آمدنم به آمریكا پدرم تلاش بسیاری كرد تا مانع از كارم شود من به او قول دادم كه در كارم موفق باشم و به آرزویم كه همان ستاره سینما شدن بود دست پیدا كنم . من در روزهای اول حتی زبان هم نمی دانستم و هیچ كس را هم نمی شناختم والدینم نگران بودند اما من خیلی زود به نگرانی آنها پایان دادم . حالا هم خوشحالم كه در آن زمان بر ترسم غلبه كردم و به آمریكا آمدم .

- درباره مشكلات اولیه خود برای رسیدن به هدفتان برایمان بگویید؟

من به این كشور آمدم تا هدفم را دنبال كنم و اعتماد به نفس زیادی هم داشتم هرگز از شكست نمی ترسیدم چون می دانستم كه اگر امروز شكست بخورم حتما فردا پیروز می شوم از نظر جسمی و ذهنی خودم را سالن نگاه می داشتم. در5سال اول هیچ درامدی نداشتم در ماشینم زدگی می كردم و شبها توی خیابان می خوابیدم اما همیشه امیدوار بودم كه رویایم تحقق پیدا خواهد كرد هر روز فقط دعا می كردم تنها كاری كه از دستم بر می آمد . حدس بزنید چه شد؟! من به ارزویم رسیدم رویام به حقیقت پیوست. من واقعا آدم خوش اقبالی بودم .

- آیا به این موضوع اعتقاد دارید كه استعداد و استفاده درست از زمان و موقعیتها می تواند در موفقیتهای افراد نقش داشته باشد ؟

بله می دانید، طبیعت در حقیقت یه فضا در قالب زمان است در واقع شما هیچ گاه نمی دانید كی و كجا به آخر خط می رسید بنابراین آنچه كه شما باید انجام دهید این است كه با خلاقیت خویش موقعیتی فراهم كنید و سپس به دنبال آن بروید .این خلاقیت ابتدا باید در مغذ شما ساخته شود و سپس طبق یك برنامه صحیح برای رسیدن به آن تلاش شود .من هرگز نمی خواستم كه صرفا یك كارخانه دار موفق و یا یك تاجر ثروتمند باشم بلكه تلاش می كردم تا كاری انجام دهم كه مرا به رویاهایم برساند. این آنچیزی بود كه مرا به اهدافم رساند. آنچه كه باعث موفقیتهای فیلمهای من شد فقط ذات خود داستان فیلم نبود بلكه زیبایی حركات و آن تلاشی بود كه برای ساخت آن انجام شده بود .

- بنظر می آید كه همه این شرایط در یك زمان درست و یك مكان مناسب برای شما فراهم شده بود درست است؟

من هم همین طور فكر میكنم من می توانستم مثل یك ستاره بدرخشم و حالا مرد خوش بختی هستم .

- خیلی از مربیان از چنین مواردی مطلع نیستند اما شما كسی هستید كه خودتان هم یك مدرسه آموزش هنرهای رزمی دارید كمی درمورد آن برای ما توضیح دهید ؟

خیلی ساده شروع می كنم من نمیدانم در كشور آمریكا به چه صورت است اما در كشورهای اروپایی اگر شما شاگرد خوبی باشید ، مربیتان گه گاه به شما استراحت می دهد . وقتی كه من هنوز كمربند قهوه ای بودم استاد مرا به یكی از كلاسهایش می فرستاد تا به جای او با شاگردانش تمرین كنم و این تجربه خیلی خوبی برای من بود كه باعث شد نكات فراوانی را یاد بگیرم . مربی من 4مدرسه كاراته داشت 2تا از آنها برای بزرگسالان بود و یكی هم برای افراد كم تجربه و ضعیف تر كه من با این گروه كار میكردم.وقتی كه 17سالم شد استادم یك باشگاه هم برای كودكان تاسیس كرد كه من بعدها با آنها هم تمرین می كردم البته هیچ گونه مدرك تدریس و مربیگری ندارم چون در سن 15سالگی مدرسه را ترك كردم من از لحاظ مالی وضعیت خوبی داشتم و مجبور بودم از همان دوران كودكی كار كنم و تنها راحی كه می توانستم از طریق آن پول دربیاورم هنرهای رزمی و ورزش بود. بعدها یك سالن ژیمناستیك تاسیس كردم و اسمش را هم سالن ژیمناستیك كالیفرنیا گذاشتم.در همان سالن یك باشگاه كاراته هم راه اندازی كردم و به آموزش آن پرداختم . كارم خیلی خوب پیش رفت و موفقیت های زیادی كسب كردم ضمن اینكه خاطات خوبی هم از آنجا دارم در خال حاضر در هالیوود زندگی می كنم كه برای من جاذبه های قراوانی دارد اما من از همان مدارس آمده ام كه از زمین تا آسمان با اینجا تفاوت دارد مفهوم تدریس ، داشتن رفاقت ، احترام و افتخار همه موهبت هایی هستند كه من از فعالیت در كاراته بدست آوردم و خدا را از این بابت شكر می كنم .

- نه كاملا درست گفتید آن چیزی كه گفتید كاملا شخصی بود و نشان دهنده آنچه كه شما امروز هستید ، من از پاسخ شما لذت بردم چون همانطور كه میدانید در ورزشهای رزمی خوبی ، صداقت ، كار سخت و متواضع بودن حرف اول را می زند و كسانی كه در این رشته فعالیت می كنند غالبا افراد ثروتمند نیستند اما می توانند زندگی دیگران را متحول كنند و این دقیقا كاری است كه شما به خوبی از عهده آن بر آمدید ؟

اگر بخواهم با شما صادق باشم باید اعتراف كنم كه من در زندگی شخصی ام افراد بسیاری را دیدم كه نفس فوق العاده ای داشتند اكثر آنها آدمهای خوبی بودند اما نتوانستند به موفقیت خاصی دست پیدا كنند. هنوز هم به نظر من هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست كه شما شاهد فروتنی و تواضع قهرمانی باشید كه در عین پیروزی و افتخار همچنان افتاده و مودب است و این بهترین قسمت دنیای قهرمانی است.

- كاملا درست می گویید قصد كنجكاوی ندارم اما آیا هنوز سالن كالیفرنیا در بلژیك فعالیت می كند؟

بله من آن باشگاه را به یكی از دوستانم فروختم درست در مركز شهر بروكسل و در یكی از خیابانهای اصلی شهر قرار دارد .

- و آیا هنوزهم كاراته تدریس می كنند ؟

نمیدانم سالن كاراته من در طبقه اول بود و سالن ژیمناستیك در طبقه هم كف كه پنجره هم نداشت اما از تهویه مناسبی برخوردار بود آنجا خیلی سخت كار می كردیم .

- مثل مدارس قدیمی ، درست میگویم؟

بله آنجا درست مثل یك غار بود یك غار بزرگ با آیینه و همه چیز .

- آنطور كه من شنیده ام شما در تجارت فرد موفقی محسوب می شوید آیا توصیه یا تجربه خاصی از كارهای بازرگانی دارید كه بخواهید آن را با ما درمیان بگذارید؟

من آنقدر هم تاجر خوبی نیستم هر چند مردم طور دیگری فكر می كنند اگر بخواهم صادقانه جواب بدهم باید بگویم من در تجارت آدم موفقی بودم چون این كار را دوست داشتم . شما در هر كاری كه به آن علاقه داشته باشید موفق می شوید چون همه فكر و ذكراتان مشغول آن می شود. وقتی كه درباره چیزی كه به آن علاقه دارید و فكر می كنید و دلتان می خواهد كه آن را انجام دهید ناگهان مغزتان تبدیل به همان هدف می شود و ناخوداگاه به سمت آن چیز كشیده می شود . همه ما به پول علاقمندیم چون به ما امكان همكاری را می دهد هر چند من در سرمایه گذاری روی پولهایم آدم چندان زیركی نیستم اما خلاقیت آن را دارم كه از هیچ همه چیز بسازم به همین دلیل است كه مردم مرا آدم موفقی می دانند.

به آینده امیدوار باش./
سه شنبه 24 دی 1387  1:29 PM
تشکرات از این پست
saeedazimi
saeedazimi
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : تیر 1387 
تعداد پست ها : 688
محل سکونت : ESFAHAN

پاسخ به:در باره ورزش كاراته

سبک های تحت پوشش فدراسیون کاراته  جمهوری اسلامی ایران
1. وادوكای

2. شوتوكان(ski)

3. شیتوكای

4. تاپ كاراته

5. دای دوجوكو

6. كن شی كان

7. شوتوكان(jka)

8. كن شین كان

9. كان ذن ریو

10. شیتوریو سنتی

11. شین ذن

12. سی دو كان

13. وادوریو

14. انشین

15. سمی شین كای

16. گوجوریو

17. گوجوكای

18. كیوكوشین

19. ایشین ریو

20. شی دو كان

21. كیك بوكسینگ

22. فول كنتاكت

23. كوك سول وان

24. كن دو

25. آیكیدو

به آینده امیدوار باش./
سه شنبه 24 دی 1387  1:32 PM
تشکرات از این پست
saeedazimi
saeedazimi
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : تیر 1387 
تعداد پست ها : 688
محل سکونت : ESFAHAN

پاسخ به:در باره ورزش كاراته

راز های کاراته
اعتماد به نفس مهمترین و اصلی ترین محور هنرهای رزمی بوده و از دیرباز مورد تاكید قرار گرفته است. "بودی دارما" مخترع هنرهای رزمی پس از اینكه 9 سال در یك غار به ذاذن (تفكر) پرداخت به این نتیجه رسید كه رابطه بسیار تنگاتنگی بین جسم و روح وجود دارد به طوری كه این ارتباط شدیدا تاثیرگذار بوده و غیر قابل چشم پوشیست. بنابراین برای تقویت روح و روان راهبان معبد شائولین یك روش جسمانی ابداع نمود. این روش در اصل تبدیل شده روش مبارزه حیوانات بود زیرا او معتقد بود "راز حركات عالم در آدم و راه نبرد آدم در عالم را بیاموز" حیواناتی كه بودی دارما از آنها آموخت اینها بودند مار ، ببر ، پلنگ ، درنا، میمون مست ، خرس، اژدها و...
اژدها همان روح و روان بود و در اصل اعتماد بنفس
شاگردان بودی دارما با انجام حركات جسمانی علاوه بر قدرت بدنی از لحاظ معنوی نیز تقویت می شدند. كه بعدها این روش به كنگ فو (طریقت دانایی) مشهور گردید
اما نكته اصلی كجا بود؟ آیا فقط حركات بدنی باعث افزایش اعتماد بنفس می شد و یا چیز دیگری در كار بود؟ راز اصلی در تنفس نهفته بود و در اصل روشهای تنفسی گوناگون باعث تقویت روان می گردید . رازی كه هزاران سال قبل توسط جادوگران و همچنین یوگا كشف شده بود. تنفسهای مشهور به یاما از قبیل پرانایاما و غیره
واقع مطلب این بود كه "هرچه قدر دیافراگم گسترده تر و بزرگتر شود اعتماد بنفس بیشتر می شود" دلیلش را كسی نمی داند!
در زمان اشغال اوكیناوا توسط سامورائیها، كشاورزان و مردم جزیره برای دفاع از حق خود مجبور به یادگیری فنون رزمی از راهبان بودند اما این كشاورزان نه معلومات لازم برای یادگیری تمام فنون را داشتند و نه وقت كافی. راهبهای معبد شائولین بنابه صلاحدید خود چیزهایی را به مردم یاد دادند كه كاربردی و چكیده هنرهای رزمی بود و به تبع مهمترین آن روشهای تنفسی را آموزش دادند.
كنگ فو راهبان دارای 73 هزار تكنیك و تركیب و عكس العمل سازی بود و بیش از 70 روش تنفسی. اما این تعداد فن به حدود 1000 تكنیك و 3 روش تنفسی خلاصه گردیده و به نام كاراته (مبارزه با دستان خالی) مشهور گردید.
در بین 3 روش تنفسی كاراته ، تنفس "ایبوكی " عصاره تمام كنگ فو باستانی و كاربردی و بهترین تقویت كننده قدرت درونی و در نتیجه اعتماد به نفس است.
ایبوكی راز هنرهای رزمی و مظهر یین و یانگ و همچنین انرژی چی یا كی می باشد.
ایبو به معنی ماه و خورشید (مهشید) و كی به معنی انرژیست. ایبوكی یعنی نرمی و سختی ، آرام و خشن و ملایم و تند و یین و یانگ است.
در دو كاتا (فرم مبارزه) ایبوكی به ظهور می رسد:
1- سانچین نوكاتا ( فرم ساعت شنی و مبارزه در سه مرحله)
این فرم توسط گوتامابودا ابداع شده و در طول تاریخ تغییر یافته است اما هدف اصلی نحوه استفده از ایبوكی می باشد
2- تنشو (دستان شناور)
این فرم كه كمی پیچیده تر از فرم ساعت شنی است توسط بودی دارما اختراع شده است و وقتی اجرا می شود جسم و ذهن شخص كاملا انرژی كی و مفهوم یین و یانگ را درك می كند.
نمامی استادان بزرگ به شاگردان خود انجام مداوم این دو كاتا را گوشزد می نمایند و حتی یكی از آزمونهای اخذ كمربند مشكی اجرای دقیق كاتای تنشو می باشد.
ما در اینجا قصد آموزش كاراته را نداریم اما دانستن ایبوكی بر هر رهرو طریقت دانایی واجب است.

روش انجام ایبوكی
برای انجام ایبوكی هوا به آرامی وارد ریه ها می گردد به طوری كه صدای نفس نباید شنیده شود دستها به آرامی به صورت ضربدری به سمت شانه ها كشیده می شود یعنی دست راست به طرف شانه چپ و دست چپ به طرف شانه راست. با حركت دستان به سمت بالا عمل دم انجام می شود.
بعد ازاینكه هوا كاملا وارد ریه ها شد دستها به مشت تبدیل می شود و هوا با فشار زیاد به قسمت شكم (دیافراگم) وارد شده و در عین حال از ته گلو خارج می شود تاكید می كنم هوا را چنان با فشار به سمت شكم می فرستیم كه عضلات شكم سفت می گردد در عین حال كه به شكم و دیافراگم فشار وارد می شود هوا از ته حلق شروع به خروج می كند (خروج تدریجی). دستان مشت شده به طرف پایین حركت می كند. صدای بازدم بسیار بلند و قدرتیست. بازدم باید صدای نعره و یا خرناس یك ببر یا اژدها را بدهد.
كاراته كارها معمولا ایبوكی را در زیر آبشار و یا در داخل استخر (آب تا بالای سینه) انجام می دهند.
این تنفس سریعا به شما قدرت درونی داده و حتی بدن را گرم می كند. اگر یك خانم وقتی كه مورد تهدید قرار گرفته است ایبوكی را سه بار انجام دهد سریعا قیافه ای ترسناك و خشن پیدا نموده و در عرض چند ثانیه تبدیل به یك ببر ماده می شود. بعد از انجام ایبوكی چنان آرامشی به شما می دهد كه باورنكردنیست.
ایبوكی ملایم:
به این روش رقص هوا در شكم نیز می گویند .در این روش كه الهام گرفته از ایبوكی است دم را انجام داده و وارد شكم نموده و سعی می كنیم هوا را در درون شكم حركت دهیم سعی می كنیم تا شكم كاملا باد شده و بزرگ شود. تلاش می كنیم تا شكم بیش از پیش بزرگ تر شود. انگار كه مسابقه بزرگ كردن شكم گذاشته اند. بعد به نرمی هوا را بیرون می دهیم. این عمل را سه بار یا بیشتر انجام بدید.

یك نصیحت ورزشکاری:
"هروقت فكرتان دچار اغتشاش شد و ضربان قلبتان زیاد شد تنفس خود را كنترل كنید"
به آینده امیدوار باش./
سه شنبه 24 دی 1387  1:32 PM
تشکرات از این پست
saeedazimi
saeedazimi
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : تیر 1387 
تعداد پست ها : 688
محل سکونت : ESFAHAN

پاسخ به:در باره ورزش كاراته

تاریخچه کاتاها


ریشه كاتاهای جدید كاراته را می توان در سه مدرسه ابتدائی اوكیناوائی جستجو كرد (شوری ته) (ناهاته) و (توماری ته) سه مدرسه اوكیناوائی هستند كه سبكها و سیستمهای مختلف از جمله كاتاها از این سه دهكده منشا یافته اند.این سه شهر یا دهكده دوره های گذشته در نوك ناحیه جنوبی اوكیناوا قرار دارند…
حدود سالهای 1900 میلادی كاراته اوكیناوائی و كاتاهایش به ژاپن رسید،

در سال 1957_1968 گیچین فوناكوشی كاتاهای اساسی اوكیناوا را كه عمدتا از سیستم (شوری ته) بودند به ژاپن آورد و ابتدا آن را در سطحدانشگاهها آموزش داد البته این كاتاها برای پذیرش بهتر ژاپنی ها دستخوش تغییرات زیادی شد، فوناكوشی كاراته ای ارائه داد كه معمولا در دوجوهای قبلی اوكیناوا دیده نشده بود.
ژاپنی ها از این كاراته استقبال كردند و طولی نكشید كه اساتید دیگری چون (مابونس كنسوا) از اوكیناوا به ژاپن آمده و به ترویج كاراته اوكیناوائی پرداختند.
مابونی،دانشجوی (یاتوتسونه ایتوسو (1915_1830) و كانرو هیگا اونا) بود. پس از فوت دو استاد برجسته شیتوریوی خود را بر اساس كاتاهای این دو استاد و از دو سیستم ناهاته و شوریته ابداع كرد و آنها را به ژاپنی ها آموخت…
در اواخر جنگ جهانی دوم بود كه نظامیان ایالات متحده شروع به فراگیری كاراته در زمانی كه ژاپن در اشغال آنها بود كردند و این سربازان بسیاری از آنچه را كه آموخته بودند به ایالات متحده برده و بدین ترتیب كاراته در آمریكا و به دنبالش در اروپا گسترش یافت.
گفته می شود كاتا مانند هنرهای رزمی عموما از چین ریشه گرفته است، اینكه چگونه انتقال معلوماترزمی كاران اوكیناوائی كه به چین سفر می كردند و با ورزشهای مختلف رزمی چین آشنا شده و به مطالعه آن می پرداختند بحث ما را شامل نمی شود، اما بطور اجمال به تاریخچه كاتاها می پردازیم…
شواهدی وجود دارد كه كاتاهای كاراته قبل از سال 1600 میلادی در چین تمرین می شده است یكی از شواهد مستند كتاب (بابیشی) است. در كتاب فوق تحت عنوان (روح هنر رزمی) اشاره شده كه (بابیشی) سبك فوكین كمپو تمرین می كرده در این كتاب در زمینه كاتاهای متعدد اوكیناوائی بحث های زیادی شده است كهاز جمله آنها می توان به كاتای (گوجوشیهو) اشره كرد.
گسترش كاتا در اوكیناوا شامل كلیه كاتاهایی می شود كه از چین وارد شده و كاتاهایی كه اساتید اوكیناوائی آنها را ابداع كرده اند متاسفانه سند مكتوبی در این زمینه وجود ندارد و مدتهای زیادكاتاها به عنوان یك روش كامل رزمی برای انتقال اطلاعات از نسلی به نسل دیگر صورت می گرفت در آن زمان شعر برای به خاطر آوردن چیزهای از یاد رفته استفاده می شد و در اغلب حالتها آموزش بر اساس سنت فامیلی مهارتهای رزمی (بودو) و توسط سركرده فامیل یا اشخاص مسن دهكده آموخته می شد.این شكلی از كاراته روستایی بود در مقابل كاراته (دوجو) كه امروزه آنرا می شناسیم.
حدود سده 1700 تا 1800 میلادی سه استاد اوكیناوائی كاراته مدرن را پایه ریزی می كنند، شینجو چوكن یكی از اساتید و بانیان سیستم شوریته بود كه به اتفاق ساكوگاوا و چاتان یا را به استان (فوكین) چین مسافرت می كنند و هنرهای رزمی سلاحهای رزمی را در آنجا فرا می گیرند. هر سه اینها زیر نظر یك كاردار چینی به نام (كوسانكو) زیر نطر وی به مطالعه و تمرین هنرهای رزمی می پردازند.
در كتب تاریخی آمده است كه (كوسانكو) متخصص هنرهای رزمی بوده و توانایی انجام این هنر را از یك راهب (شائولین) كسب كرده بود.در این زمان بود كه كاراته رفته رفته شكل میگیرد و كاتاهای چینی با هنرهای رزمی اوكیناوائی در هم می آمیزد و به نام هنر اوكیناوائی كه متاثر از چین بود شكل انسجام یافته ای پیدا می كند.
این روند ادامه پیدا می كند تا اینكه در قرن نوزدهم فرمهای اصلی كاراته اوكیناوائی تحت دو سبك یا سیستم شوری ته (دست شوری) و ناهاته (دست ناها) به وجود می آید.
به آینده امیدوار باش./
سه شنبه 24 دی 1387  1:34 PM
تشکرات از این پست
saeedazimi
saeedazimi
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : تیر 1387 
تعداد پست ها : 688
محل سکونت : ESFAHAN

پاسخ به:در باره ورزش كاراته

کیوکوشین
 

کیوکوشین کای یکی از سبک‌های کاراته و یکی از محبوب ترین رشته‌های رزمی در سراسر دنیاست این رشته توسط ماسوتاتسو اویاما (۱۹۹۴-۱۹۲۳) رزمی کار اسطوره‌ای کره‌ای الاصل بنیان نهاده شد.

این رشته از عناصر مختلفی نشأت گرفته که شامل تجریبات اویاما و تکنیک‌های دیگر سبک‌های کاراته بوجود آمده است. کیوکوشین کای از سه لغت کیوکو ((بالاترین ،نهایت)) شین ((حقیقت، روح)) و کای ((گروه و انجمن)) ترکیب شده‌است.

این رشته در ابتدا اویاماریو و اویاما کاراته جوجیتسو نیز نامیده می‌شد. تاکید این سبک روی مبارزه واقعی از راه نزدیک است. در کیوکوشین کای برای کاستن مقاومت حریف از تکنیک‌هایی بطور متوالی استفاده می‌شود.

این سبک تأکید زیادی بر روی تمرینات تنفسی و استقامتی دارد. از اینرو هنرجوی کیوکوشین بعد از سالها تمرینات مکرر دارای اندامی ورزیده می گردد. در سبک کیوکوشین تکیه اصلی بر حفظ سلامتی توام جسمی و روحی است، و در مبارزات کیوکوشین و اساسا در فلسفه آن پیروزی به هر قیمتی بر حیرف مقابل معنایی ندارد.

در مبارزات کیوکوشین (همانند ورزش های رزمی دیگر) دو حریف رودررو به چشمان یکدیگر خیره گشته و شجاعت و شهامت و دلیری را به هم منتقل می کنند. اگر یکی از حریف ها به زمین بخورد حریف دیگر به وی احترام گذاشته عقب می نشیند.

در فلسفه متعالی کیوکوشین هدف غائی تناوری جسم برای رسیدن به مکارم عالیه اخلاقی است و به هیچ روی خشونت در سبک کیوکوشین جایگاهی ندارد چرا که اساسا خشونت و کیوکوشن در تقابلند نه در تعامل. کیو کوشین نه تنها خشن نیست بلکه سعی در پرورش روحیه لطافت، افتادگی، و بزرگ منشی را در هنرجو دارد.

هونبوی کیوکوشین کای در توکیو.

دوجوی مرکزی این سبک (همانند دیگر رشته های ورزشی ژاپن) هونبو نام دارد و در سال ۱۹۶۱ توسط اویاما در توکیو بنیان نهاده شد. بعد از فوت اویاما افراد زیادی مدعی رهبری سازمان فدراسیون شدند که از آن میان کانچو یوشیکازو ماتسوشیما به واسطه منش و کردار والایش از سوی غالب نمایندگان به‌عنوان رهبر جدید سازمان پذیرفته گردید بنيانگذار اين سبک در ايران کانچو یوسف شيرزاد مي باشد.

در حال حاضر شیهان محسن آشوری رئیس کیوکوشین خاورمیانه و عضو هیئت رئیسه سازمان جهانی میباشد. شیهان داریوش باقری، شیهان افشین طباطبائی، و شیهان علی اکبر قاسمی نمایندگان رسمی سازمان در ایران هستند.

به آینده امیدوار باش./
سه شنبه 24 دی 1387  1:35 PM
تشکرات از این پست
saeedazimi
saeedazimi
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : تیر 1387 
تعداد پست ها : 688
محل سکونت : ESFAHAN

پاسخ به:در باره ورزش كاراته

سبک های کاراته
 
  • سبک های کنترلی عبارت‌اند از:
  • شوتوکان بنيان گذار: گيچين فونا کوشی. در این متد توجه خاصی به نیرو و سرعت ورود آن و مرکز ثقل نیرو می‌شود .
  • شيتوريو بنيان گذار: کنوا مابونی. شيتوريو متشکل از دو سيستم ناهاته و شوری ته در کاراته می‌‌باشد.
  • گوجوريو بنيان گذار: میاگی چوجون. گوجوريو روش سفت و نرم، که در اوکيناوا شکل گرفت و و متعلق به سيستم ناهاته در کاراته می‌‌باشد.
  • وادوريو بنيان گذار: اوتسوکا هيرونوری. وادوريو يعنی : راه صلح، روش صلح، روش صلح جويانه.
  • سبک های غیر کنترلی عبارت است از:
  • کيوکوشين بنيان گذار: ماسوتاتسو اوياما کيوکوشين کای، از عناصر مختلفی که نشات گرفته از تجريبات اوياما وسبک های ديگر است، به وجود آمد.
  • توضیح کامل تر:
  • سبک های کاراته بسیار متعدد و بالغ بر صد نوع سبک رسمی در دنیا وجود دارد.اصول کلی و پایه ی سبک های کاراته با هم یکی است و فرق آن ها در نحوه ی بکار گیری آن هاست.
  • بطور کلی سبک های کارته به سه دسته تقسیم می شود
  • سبک های کنترلی
  • سبک های غیر کنترلی
  • سبک های رینگی
  • برخی از سبک های مهم در کاراته:
  • جو کای بو کاراته ( ترکیبی از جودو، کاراته ، بوکس )
  • شوتوکان (با استفاده از این سبک حرکت های غیرممکن فیزیکی امکان پذیر می شود )
  • شیتوریو ( سیستم ناهاته ، سیستم شوری ته ) این سبک توسط کنوامابونی ایجاد شد.
  • کان زن ریو
  • بودو
  • گوجوریو
  • کیوکوشین
  • کیوکوشین کای (بر قدرت فیزیکی تاکید دارد )
  • وادوریو
  • آشیهارا
  • انشین
به آینده امیدوار باش./
سه شنبه 24 دی 1387  1:36 PM
تشکرات از این پست
saeedazimi
saeedazimi
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : تیر 1387 
تعداد پست ها : 688
محل سکونت : ESFAHAN

پاسخ به:در باره ورزش كاراته

گرم کردن بدن
 

گرم کردن یکی از اصول علمی تمرینات محسوب می شود که هر ورزشکار می بایست به آن توجه داشته باشد.

از مهمترین مزیت های گرم کردن صحیح، قبل از شروع تمرین،جلوگیری از آسیب ها و بهبود فعالیت در رکوردها می باشد.

الف- زمان  گرم کردن بدن : با توجه به ورزش مورد نظر متفاوت     می باشد و بطور کلی زمان گرم کردن حداکثر تا 20 دقیقه توصیه می شود که البته اگر شاخص سن بالا باشد این زمان کمی بیشتر خواهد شد.

ب- چگونه بدن را گرم کنیم: نحوه گرم کردن به نوع رشته ورزشی بستگی دارد. در گرم کردن حداکثر ضربان قلب ورزشکار باید به 120 برسد و بهتر است که بالاتر از آن نرود چون باعث خستگی ورزشکار شده و کارائی اش را در تمرین پایین خواهد آورد. زمان گرم کردن هرچه به اجرای تمرین نزدیکتر باشد کارایی یهتری دارد.طبق تحقیقات بعمل آمده اثر گرم کردن در بدن 15 تا 20 دقیقه بطور موثر می ماند .

برای گرم کردن بدن می توان از حرکات زیر استفاده کرد.

1-   حرکات کششی

2-   دوهای نرم و دوهای آرام

3-   نرمش های آرام

4-   حرکات بالستیک(تابی)

5-   حرکات انعطافی

در گرم کردن برای جلوگیری از آسیب دیدن عضلات بدن باید توجه بیشتری به عضلات آسیب پذیر بدن مانند عضلات پشت ران یا همسترینک.عضله دو قلوی پشت پا،کمرو پشت داشت .

ج:نتیجه گرم کردن صحیح بدن:

1-حرکات کششی بدون درد باعث تحریک گیرنده های داخل عضله از نظر فیزیولوژیک شده و دمای بدن را بالا می برد وباعث بالا رفتن

سوخت و ساز شده و انتقال عصبی سریع تر می گردد و اکسیژن زودتر به سمت عضله آزاد می شود.

2- از چسبندگی عضلات کم شده و بر دامنه حرکتی عضله افزوده      می گردد.

3- باعث افزایش تحریک پذیری واحدهای عصبی می شود

4- گرم کردن تاحدی در بهبود رکورد مناسب موثر است

saeedazimi




کاربر نقره ای

تاریخ عضویت: تیر 1387 
تعداد پست ها: 18

به آینده امیدوار باش./
سه شنبه 24 دی 1387  1:37 PM
تشکرات از این پست
saeedazimi
saeedazimi
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : تیر 1387 
تعداد پست ها : 688
محل سکونت : ESFAHAN

پاسخ به:در باره ورزش كاراته

روش مبارزات  کیوکوشین
 

الف - روش مبارزات  کیوکوشین

 

۱-

- درحالت گارد مبارزه                                                                                           

- با پای عقب ضربه مای گری برای سد كردن حركت حریف

- بلافاصله با پای دیگر ضربه ماواشی گری را به سر حریف وارد می كنیم

۲-

- درحالت گارد مبارزه (بدون  دستكش)

- با ضربه اوچی ماواشی گری گارد حریف را به سمت خارج با ز می كنیم

- بلافاصله پس از آماده سازی با همان پا  ضربه یوكو گری چودان را به بدن حریف وارد می كنیم .

 

                                                                                                                                          

 

 

 

ب - مبارزات آزاد

1 -

- درحالت گارد مبارزه (با دستكش)

- با دست چپ دست جلوی حریف را گرفته و به سمت پایین پس می زنیم

- بلافاصله با دست راست ( دست عقبی ) ضربه سنگینی به صورت حریف میزنیم

2-

- درحالت گارد مبارزه (با دستكش)

- با دست عقب ضربه ناگهانی و سنگینی به گارد حریف وارد می كنیم

- همزمان با پایین آمدن گارد حریف ضربه مشت جلویی را به صورت او وارد می كنیم

 

 

 

 

ج - تمرینات بوکس

 

انواع ضربات  مشت :

 

الف – ضربات مستقیم دست :

 

1 - ضربه جب : این ضربه با دست جلویی زده می شود ، واز پر كاربرد ترین ضربات دست در بوكس می باشدبرای اجرای صحیح ان دست از ناحیه چانه به سمت جلو حركت كرده ودر حین حركت چرخیده ودرست قبل از اصابت به حریف كاملا مشت می شود . برای قدرت گیری این ضربه می توان از چرخش كمر و پای چپ همراه با گام برداشتن به جلو استفاده كرد . در این ضربه سرعت مهمترین عامل می باشد .

فواید این ضربه به شرح زیر می باشد :

- كاهش فاصله با حریف برای اجرای ضربات تركیبی بعدی

- با این  ضربه می توان از نزدیك شدن حریف جلوگیری كرد ه او را دور نگه داشت و آماده حمله شد .

- بر هم زدن دید حریف

- ...

 

۲ – ضربه مستقیم راست

 

 

 دست عقب در بوكس قویترین دست بوكسور باید باشد . برای اجرای صحیح این ضربه ابتدا باچرخش به ترتیب پای راست .باسن وشانه راست –انرژی لازم را به ناحیه دست انتقال داده و سپس بار ها كردن دست از ناحیه چانه انرژی جمع شده را از ناحیه بازو به مشت انتقال راه و به حریف وارد می كنیم .سرعت برگشتن به گارد اولیه فراموش نشود چرا كه در اثر انتقال وزن در این ضربه در یك ان تعادل كم می شود .در این ضربه تا كید بر قدرت می با شد . 

 

ج- صربات هوك: ( سیكن ماواشی )   

 

 1- هوك چپ : برای اجرای این ضربه ارنج دست چپ را بالا اورده وبه موزات زمین قرار داده در این حالت دست به صورت یك قلاب هوك در می اید و كف دست را برای ضربات نزدیك به سمت زمین وبرای ضربات دو به سمت داخل می چرخانیم وبه سر حریف وارد می كنیم باید دقت شود برای زدن این ضربه از چرخش بازو نباید استفاده كرد بلكه با چرخش روی پای چپ وانتقال وزن وانرژی بدن به سمت چپ بدن این ضربه اجرا می شود .ضربه هوك چپ بیشتر برای فاصله های نزدیك كاربرد دارد.                             

 

  2- هوك راست :از اصول فوق تبعیت می كند.                                           

 

  د -  ضربات اپرگات :  ( شیتا    از پایین به بالا )                                                     

 

    این ضربه نیز انرژی خود را از پاها وبالا تنه می گیرد .برای اجرای ان شانه را پایین اورده تا ارنج در سطح كمر قرار گیرد سپس با چرخش پا كمر ودست بدون چرخاندن بازو وارنج مشت اماده را به هدف وارد می كنیم.برای اجرای درست این ضربه باید فاصله را نزدیك كرد.                                                               

     انواع دفاع در برابر ضربات بوكس : 

                                                         

    1-سد كردن :  در این نوع دفاع با كف دست ضربه را سد می كنیم این دفاع برای ضربات جب بسیار مناسب است.   

    2- رد كردن : در این نوع دفاع چرخش باید كنیم خارجی دست ضربه حریف رارد می كنیم این دفاع برای ضربات راست قوی كار ساز تر است .                           

 3- بلاك  : در این نوع دفاع با خم كردن زانو بدن را جمع كرده با پشت دست ساعد و ارنج ها قسمت های مختلف بدن را پوشانده و در واقع ضربه حریف را بلو كه می كنیم این دفاع در برابر ضربات مختلف حالات گوناگون دارد.

به آینده امیدوار باش./
سه شنبه 24 دی 1387  1:38 PM
تشکرات از این پست
AMIN_g
AMIN_g
کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت : بهمن 1387 
تعداد پست ها : 7

پاسخ به:در باره ورزش كاراته

بنیان‌گذار سبک کیوکوشین کایکاراته است.


در سال ۱۹۲۳ درجنوب غربی کره متولد شد و در نه سالگی شروع به فراگیری کمپویکره ای نمود. پس از خاتمه دبیرستان در سئول(پایتخت کره)، در سال 1938 پدرش او را به ژاپن فرستاد تا آموزش خلبانی ببیند. در ژاپن ابتدا جودو را آموخت و سپس به فراگرفتن کاراته زیر نظر فوناکوشی پرداخت. در 17 سالگی آنچنان پیشرفتی در کاراته داشت که به درجه دان 2 مفتخر شد و به دنبال آن در 22 سالگی به درجه دان 4 ارتقای یافت و پس از مدتی در خاتمه جنگ جهانی دوم، به مقام قهرمانی کاراتهژاپن نائل شد. وی سپس مدتی را به تمرینات سخت روحی و جسمی ادامه داد و سپس با ابداعاتی که در کاراته های موجود ایجاد نموده بود، کاراته کیوکوشین کای را بنیان گذارد. آنگاه وی شروع به مسافرت به اطراف دنیا به خصوص اروپا و آمریکا نمود. که در این مسافرتها شاهکار عملیات کاراته را به نمایش گذاشت ،از جمله مبارزات وی با گاوهای وحشی و شکستن اجسام سخت زبانزد خاص و عام است. سرانجام وی در سال 1956 بطور رسمی مقدمات اولین باشگاه کیوکوشین کای را در توکیو بنیان نهاد.وی در سال 1994 در سن 71 سالگی به خاطر بیماری سرطان ریه در گذشت.


 

پنج شنبه 17 بهمن 1387  11:28 AM
تشکرات از این پست
saeedazimi
saeedazimi
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : تیر 1387 
تعداد پست ها : 688
محل سکونت : ESFAHAN

پاسخ به:در باره ورزش كاراته

کیو کوشین کاراته
چرا کیو کوشین؟
1923 / ميلادي
ماسوتاتسو اوياما كه بعدا به لقب سوساي سازمان جهاني كيوكوشين كاي كان كاراته دست يافت در 27 جولاي 1923 ميلادي در كره متولد شد.

1925 /
اوياما توسط والدينش به منزل خواهرش در منچوري فرستاده شد.

1936 /
اوياما وارد مدرسه اي در سئول شد. در همين حين شروع به يادگيري كمپوچيني كرد و پس از دو سال تمرين به دان يك ارتقا پيدا كرد.

1938 /
ماس اوياما وارد مدرسه هوايي ياماناشي (Yamanashi) ژاپن شد و كاراته را زير نظر گي چين فوناكوشي (Gichin Funakoshi) شروع كرد و هر روز ، دو ساعت به تمرينات خود با اين استاد بزرگ ادامه داد.


1940 /
اوياما به هنگامي كه دان 2 (Ni-Dan ) كاراته بود وارد دانشگاه تاكوشوكو (Takushoku ) شد.

1945 /
اوياما تحقيقات در مورد كاراته را در موسسه ايوا (Eiwa ) در منطقه سوگي ناميكو (Suginami-Ku ) واقع در توكيو را آغاز كرد لكن پس از سپري شدن 6 ماه موسسه مذكور تعطيل شد.

1946 /
ماس اوياما وارد بخش تربيت بدني دانشگاه واسدا (Waseda ) گرديد و در آنجا بود كه با دو نفر از نويسندگان مشهور ژاپني به نامهاي يوشي كاوا Yoshikawa ) ) و شيرواوزاكي (Shiro Ozaki ) آشنا وبه مطالعات بيشتر درباره روش سامورايي پرداخت و پس از آن جهت تمرين به منطقه مينوبو (Minubu ) رفت. ايشان در همين سال بود كه به دان 4 كاراته دست يافت.

1947 /

ماس اوياما در اولين دوره مسابقات سراسري ژاپن در كيوتو شركت كرد ومقام قهرماني را از آن خود كرد.

1948/
اوياما تصميم گرفت زندگي خود را وقف كاراته كند و 18 ماه تمرينات خود را به تنهايي در منطقه كيوسومي (Kiyosomi ) واقع در استان چيبا(Chiba) آغاز كرد و اجراي تكنيكهاي خود را به حد عالي رساند.

1950 /
او در شهر چيبا اطاقي اجاره كرده ، تمرينات خود را ادامه داد. ايشان تمرينات كشتن گاورا شروع كرد. به طور مثال طي چهار روز 47 راس گاو را از پاي در آورد.

1951 /
سوساي آموزش كاراته را در ارتش آمريكا كه در ژاپن استقرار داشت آغاز كرد و سپس تمرينات جودو را در شهر چيبا اغاز نمود و به دان 4 اين رشته دست يافت.

1952 /
سازمان كاراته شهر شيكاگو وي را به آمريكا دعوت كرد ودر حدود 11 ماه توانست 32 مورد كارهاي نمايشي را به اجرا بگذارد و در 7 مسابقه نيز شركت كرد و سپس به ژاپن بازگشت.

1953 /
سوساي مجددا به شيكاگو رفت و با حضور تماشاچيان با يك گاو نر وحشي مبارزه كرد و توانست اين گاو را شكست دهد و شاخ او را نيز بشكند.
لازم به ذكر است سوساي اوياما پس از شكست دادن گاو وحشي گفته است هدف من قدرت نمايي نبوده بلكه ميخواستم ثابت نمايم انسانها ذاتا استعدادهايي دارند كه اگر آن را شكوفا سازند ميتوانند بر همه چيز فائق گردند.

1954 /
سوساي به ژاپن بازگشت و پس از 3 ماه توقف و تمرين مستمر ، موفق گرديد در بوسو(Boso ) اولين دوجو خود را خارج از منطقه ميجي رو (Mejiro ) افتتاح نمايد.

1955 /
سوساي به آمريكا دعوت شد ، سپس به اروپا رفت ، در اين سفر با مردان بسياري مبارزه كرد و براي اولين بار سر بطري شيشه اي را به تيغه دست خود شكست و موجب حيرت مردم شد ، ايشان در شيكاگو مجددا با گاو وحشي مبارزه كرد اين امر موجب انتقاد باشگاه دوستي حيوانات گرديد.
ادامه دارد


شايد به جرعت بتوان استاد ماسوتاتسواياما،اين مرداسطوره اي هنرهاي رزمي راپيشگام وپيشرومعرفي هنرهاي رزمي مشرق زمين در جهان معرفي كرد.اين استاد كره اي الاصل كه نام اصلي اش ،«جوي،يونگ اي»ميباشد،درسال1923درجنوب غربي كشوركره متولد شد ودرسال1930(دردوران اشغال كره توسط ژاپن) به اتفاق خانواده اش به كشورژاپن مهاجرت كرد ودرانجا به تحصيل و ورزش همت گماشت.اياماي جوان در17 سالگي موفق به اخذ دان 2 (نيدان) در كاراته شد وپس ازگذراندن دوره خدمتش درارتش، دوباره به تمرين كاراته روي اورد.اياماپس از40 سال مطالعه وتحقيق جامع،بنيانگذارسبكي دركاراته شد كه درواقع تلفيقي بود ازكاراته ژاپني،كنپوي چيني وته كيهون كره اي.اين سبك بعدهانام «كيوكوشين كاراته» را به خود گرفت ودر حال حاضر اين هنراصيل دراقصي نقاط جهان تدريس وتمرين ميشود.اگر بازيگراني همچون بروس لي با بازي در فيلمهاي رزمي سهمي عمده درشناساندن اين هنرها بخصوص «كانگ فو» درجهان ايفا كردند، استاد «ماسوتاتسواياما»اين نقش را سالها پيش يعني درسال1950 ودرجريان اولين نمايش مبارزه اي خود كه با يك گاونروحشي درشيكاگو انجام داد، به نمايش گذاشت. دراين نمايش، استاد درمبارزه اي نفس گيرازپس اين گاووحشي بر امد.وي ابتدا با مشت مرگباري كه به پيشاني گاوزد انرا‍ كاملأگيج كرد وگاوتلوتلوميخورد،سپس بايكدست شاخ گاوراازجاكند وباضربه تيغه دست( شوتواگه اوچي) شاخ ديگرگاورا شكست به طوريكه شاخ گاوبه ميان تماشاچيها پرت شد.وجالب اينكه بعدهابه اوياماي گاو كش مشهورگشت.استاداويامامولف چندين كتاب كاراته نظير«كاراته چيست؟»،«اين هست كاراته» و«كاراته پيشرفته» نيز ميباشد.ايشان به موازات فعاليتهاي انتشاراتي به اقصي نقاط جهان مسافرت ميكرد وبه معرفي ونمايش هنررزمي ويژه اش همت ميگماشت.«طريقت
كيوكوشين» اخرين كتاب اين استاد فقيداست ودرباره مهمترين جنبه هاي فلسفي واخلاقي«كيوكوشين كاراته»نگاشته شده وهمچنين درباره
مشكلأتي كه دران زمان براي گسترش هنرهاي رزمي وجود داشته است،به تفصيل به بحث ميپردازد.سوساي ماسوتاتسواياما سرانجام در
73 سالگي (1994 ميلادي) وپس از 63 سال زندگي اميخته با رياضت در هنرهاي رزمي، به علت ابتلا به سرطان ريه دارفاني را وداع گفت وجامعه كاراته جهان را به اندوه وتاثر نشاند.
اينجانب اميدوارست باارايه اين مطلب، ضمن گراميداشت ياد وخاطره اين استاد گرانقدر،درمعرفي هنر اصيل«كيوكوشين كاراته» به رهروان با فضيلت كاراته كشور، سهمي هر چند ناچيز راايفا كرده باشد.انشاالاه. اوس نساي ماساي.
به آینده امیدوار باش./
سه شنبه 29 بهمن 1387  1:31 PM
تشکرات از این پست
saeedazimi
saeedazimi
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : تیر 1387 
تعداد پست ها : 688
محل سکونت : ESFAHAN

پاسخ به:در باره ورزش كاراته

مروری گذرا بر تکواندو و کاراته

 

تاريخچه تكواندو

 

سلسله سيلا ((سلسه سوم پادشاهي كره)) در قرن هفتم بعد از ميلاد تاثير بسزايي در رشد هنر رزمي كره داشت . اين سلسله در گوشه جنوب شرقي جدا شده از شبه جزيره قرار داشت ولي سيلا با پيروزي بر دو سلسله ديگر كره را متحد نمود . حامي قدرت ملي سيلا يگانه سيستم جنگيش يعني هورانگدو بود . هورانگدو شامل جوانهايي از خانواده هاي اصيل بود كه نسبت به تربيت جسم و فكر فداكاري ميكردند بود . هورانگ قوانين سخت و جدي را در وفاداري به پادشاه تقوا و اطاعت نسبت به والدين ، شجاعت در جنگ و احترام به دوستان و دورانديشي در زندگي را تعليم ميداد و هورانگ دو شكل ابتدايي تكواندو بود . طي قرنها بعد سيلا راه را براي سلسله جديد كوريو كه بوسيله تانگون در سال 918 AD   تا سيس شده بود ، هموار كرد . كوريو تلاش كرد سرزمينش را از طرف شمال گسترده كند و تا حدي نيز موفق شد و تجاوز دشمن به كره را تكواندو كه سوباك دو ناميده ميشد دفع كرد ، ديگر تكواندو براي كره ايها يك سلاح محسوب ميشد . يك جنگ تاريخي نشان ميدهد كه در تجاوز ژاپن به كره حدود 700 سرباز داوطلب از منطقه كوم سان با مشتهاي خالي بوسيله تكواندو با مهاجمان جنگيدند . تكواندو در معني لغوي به معني هنر استفاده از دست و پا مي باشد . و عليرغم اينكه در عوام به عنوان هنر رزمي استفاده از پا شهرت يافته است ، اما يك سيستم كامل و بدون نقص رزمي مي باشد . و تكواندو فراز و نشيب هاي زيادي را در قرن گذشته طي نموده ، در آوريل 1955 نام تكواندو در جلسه اي در كره بر روي هنر رزمي كره ايها تثبيت شد و از طرف مقامات به رسميت شناخته شد ، در شناساندن و ارائه تكواندو نوين از زحمات و تاثيرات بسزاء ژنرال چوي هونگ هي نمي توان بسادگي گذشت و اين حقيقتي غير قابل انكار است . در سال 1965 انجمن تكواندو كره و در سال 1966 فدراسيون بين المللي تكواندو و ( I.T.F ) در كره تاسيس شد . در سال 1973 فدراسيون جهاني تكواندو W.T.F با حمايت رجال سياسي كره جنوبي تاسيس شد . اين دو سازمان همواره در رقابتي تنگاتنگ با يكديگر بودند و سعي داشتند شناخت و حمايت بين المللي را هرچه بيشتر جذب كنند

(I.T.F) با حمايت از اعضاء خود و (W.T.F) با حمايت رهبران سياسي و شناخت جهاني و رسميت در سطح جهان . هر دو ارگان بر فلسفه و اصول و فرمها اهميت ميدهند . (W.T.F)   اهميت زيادي براي مبارزه و مسابقات قايل است و I.T.F  تكيه بر جنبه ها و مسائل اخلاقي و فلسفي اين ورزش را دارد

در سال 1980 كميته بين الملي المپيك طي جلسه اي در مسكو (W.T.F) را به رسميت شناخت و تكواندو پومسه در 1988 و 1992 به صورت تشريفاتي و در سال 1994 به عنوان يك ورزش كامل المپيكي اعلان و در سال 2000 رسما وارد المپيك شد

 

تاريخچه كاراته


قدمت و عمر دست خالي جنگيدن به قدمت خود بشر
است

 

قدمت و عمر دست خالي جنگيدن به قدمت خود بشر (انسان) است. فرم‌هاي مختلف و مرتب ‌شده دست خالي جنگيدن در سراسر دنيا توسعه پيدا كرده است و هركدام منعكس كننده قسمتي از آداب و رسوم ملي مي‌باشد و چيزي كه ما كاراته مي‌ناميم يكي از آنهاست .

عقيده همگان بر اين است كه كاراته از چين ناشي شده و از طريق راه جزاير (ريوكو) به ژاپن آمده است .

در اوائل قرن هفدهم (اوكيناوا) مورد يورش و فتح ژاپني‌ها قرار گرفت . ژاپني‌ها (اوكيناوا) را بيشتر از 250 سال در اشغال داشته و مالكيت و حمل اسلحه را به‌منظور جلوگيري از ايستادگي و مقاومت‌ها ممنوع نموده بودند .

بنابراين مردم ( اوكيناوا) مجبور شدند به خاطر محافظت خودشان در مقابل چپاول غارت و همچنين حمله ژاپني‌ها به مبارزات غير مسلحانه روي آورند و در اين دوره كاراته رونق فراوان پيدا كرد و تا اوايل قرن بيستم در خفا تمرين مي‌شد .

در سال 1922 (گي‌چين فونا كوشي) پروفسور اهل اوكيناوا كاراته را به ژاپن معرفي نمود. او به ژاپن دعوت شده‌بود كه كاراته را به نمايش بگذارد. ژاپني‌ها تحت تأثير او قرار گرفتند و او را تشويق نمودند كه در آن‌جا اقامت كند و اين فن را به آن‌ها بياموزد .

او همچنان عمل كرد تا در سال 1957 در سن 88 سالگي درگذشت .

هرچند كاراته هم مثل ساير ورزش‌ها در هر جلسه احتياج به نرمش‌ها و گرم كردن بدن دارد ولي اين ورزش قبل از هر تمرين احتياج به بعضي آمادگي‌هاي روحي نيز دارد .

سوساي اوياما

ماس اوياما دان 10 و مبتكر كيوكوشين كاراته در سال 1923 در جنوب غربي كره متولد شد. در سن 9 سالگي شروع به تعليم گرفتن (كمپو) نمود .

در سن 15 سالگي پدرش او را بــــه ژاپن فرستاد تا در مؤسسه هواپيمايي جوانان ياماناشي به تعليم بپردازد. او براي مدت كوتاهي قبل از اينكه كاراته را زير نظر گي چين فونا كوشي بياموزد، جودو را در مدت كوتاهي آموخت .

ماس اوياما زير نظر معلمين مختلف كاراته تعليم گرفت و خيلي سريع پيشرفت نمود و در سن 22 سالگي موفق به دريافت دان 4 شد .

دوسال بعد در سال 1947 موفق شد كه تمام قهرمانان كاراته ژاپن را شكست دهد. دوران بعد از جنگ جهاني دوم دوران آشفتگي و زحمت براي ژاپني‌ها بود و در همين دوران ماس اوياما اغلب دچار مشكلات ناشي از اشغال آمريكائي‌ها بود. بنابراين در سال 1948 ماس اوياما تصميم گرفت كه به تنهايي در كوهستان به تمرين و تعليم بپردازد. او براي مدت طولاني با تمرينات روزانه به قوي نمودن بدن و قدرت خود مبادرت ورزيد .

د ر سال 1950 پس از مراجعت از كوهستان با يك گاو نر وحشي به مقابله پرداخت و در مبارزات ديگر خود با 51 گاو وحشي كه چهار تاي آن‌ها را كشته و شاخ 47 گاو وحشي ديگر را شكست .

در سال 1952 به آمريكا دعوت شد و 32 برنامه اجرا نمود. در ايالات مختلف درس داد و در هفت مبارزه كه در مقابل بوكسورها و كشتي‌گيران آمريكائي شركت نمود به پيروزي نائل گرديد. او مجدداً در سال 1953 به آمريكا رفت و اين مرتبه در شهر شيكاگو در مقابل يك گاو وحشي به مبارزه پرداخت و با جدا نمودن شاخ‌هاي گاو در قاره آمريكا نيز بسيار مشهور شد. در سال 1954 او اولين (دوجو) خود را در (مي‌جروتوكيو) افتتاح نمود

اين دوجو شروع كيوكوشين‌كاي‌كان (مركز كيوكوشي‌كاي) بود و در سال 1964 توكيو هونبو (باشگاه مادر در توكيو) افتتاح شد و سازمان بين‌المللي كاراته تأسيس شد .

امروزه كيوكوشين كاراته در تمام قاره‌هاي دنيا نفوذ كرده ‌است و در سال 1979 دومين دوره مسابقات قهرماني كاراته جهان در ژاپن با شكوه و موفقيت بي‌نظيري با شركت 72 تيم از سراسر پنج قاره جهان از جمله تيم ايران (به سرپرستي يوسف شيرزاد، بنيانگذار كيوكوشين كاراته در ايران و تنها نماينده سازمان بين‌المللي كاراته ژاپن ) برگزار شد. و هم‌اكنون روزبه ‌روز بر تعداد كساني كه با اين سبك اصيل و علمي كاراته آشنا مي‌شوند و سعي در فراگيري آن مي‌نمايند افزوده مي‌گردد. به‌طوري‌ كه در حال حاضر بيش از ده ميليون نفر در سراسر جهان مشغول آموختن كيوكوشين كاراته مي‌باشند .

به آینده امیدوار باش./
سه شنبه 29 بهمن 1387  1:33 PM
تشکرات از این پست
sajad1991
sajad1991
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : بهمن 1387 
تعداد پست ها : 1356
محل سکونت : آذربایجان شرقی

پاسخ به:در باره ورزش كاراته

خیلی مطالب خوب ومفیدیه ممنون.
 

 
 
الا ان نصرالله قریب
آگاه باشید یاری و نصرت خداوند بسیار نزدیک است
جمعه 16 اسفند 1387  8:06 AM
تشکرات از این پست
saeedazimi
saeedazimi
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : تیر 1387 
تعداد پست ها : 688
محل سکونت : ESFAHAN

پاسخ به:در باره ورزش كاراته

گیچین فوناکوشی کیست؟؟

گیچین فوناکوشی ابداع کننده سبک شوتوکان کاراته می‌باشد که امروزه از سبکهای اصلی کاراته محسوب می‌شود. وی در سال ۱۸۶۸ در جزیره اویاما متولد شد. فوناکوشی ۱۵ ساله بود که کاراته را با به وسیله یکی از همکلاسیهایش که پسر استاد آنکو آزاتو (استاد معروف اکیناوا) بود شناخت. فوناکوشی آنقدر اصرار کرد تا استاد راضی شد او را در کلاسش ثبت نام کند. زیرا آزاتو شاگردان زیادی را نگه نمی‌داشت ولی فوناکوشی که موفق شده بود رضایت استادش را جلب کند توسط استادش به استاد ماهر دیگری به نام آنکو ایتوسو معرفی شد. فوناکوشی در همان موقع به عنوان مربی یک مدرسه ابتدایی پذیرفته شد. فوناکوشی پس از گذشت چند سال با این حال هنوز از شرایط اجتماعی و وضعیت اقتصادیش راضی نبود. برای همین او تصمیم گرفت اوکیناوا را به مقصد توکیو ترک کند تا آنجا بتواند کاراته را به عموم ژاپنی‌ ها معرفی کند. برای اینکه بتواند شانس بیشتری بدست بیاورد ابتدا دیداری از تمامی مدارس اوکیناوا به عمل آورد و کاتاهای بیشماری را از سبکهای مختلف کاراته آموخت. تا بتواند در توکیو مکتبهای مختلف توکیو را به نمایش بگذارد.در سال ۱۹۲۲ این امر به تحقق پیوست و فوناکوشی کلاسهایی را در پایتخت ژاپن دایر کرد و شاگردانش اغلب از قشر فرهنگی و دانشگاهی بودند.از شاگردان ایشان می‌توان به دکتر فرهاد وارسته اشاره کرد که بنیانگذار کاراته در ایران بودند و اکنون هم دارای دان ۱۰ کاراته می‌باشند.
به آینده امیدوار باش./
یک شنبه 16 فروردین 1388  2:27 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها