كشف يك نقطه آسيب پذيری مهم در اینترنت اکسپلورر

كارشناسان امنیتی از كشف یك حفره خطرناك در مرورگر مشهور اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer) خبر می دهند كه با استفاده از آن، سایت ها و صفحات مخرب در وب می توانند URL واقعی خود را مخفی كرده، یك URL معمولی و به ظاهر امن را در نوار آدرس این مرورگر نمایش دهند. بنا به گزارش Panda Software، این مسئله ریسك امنیتی شدیدی را در پی خواهد داشت، بویژه از آن جهت كه كاربران با مشاهده URL عادی صفحات ناامن، به
يکشنبه، 27 بهمن 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
كشف يك نقطه آسيب پذيری مهم در اینترنت اکسپلورر
كشف يك نقطه آسيب پذيری مهم در اینترنت اکسپلورر
كشف يك نقطه آسيب پذيری مهم در اینترنت اکسپلورر

كارشناسان امنیتی از كشف یك حفره خطرناك در مرورگر مشهور اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer) خبر می دهند كه با استفاده از آن، سایت ها و صفحات مخرب در وب می توانند URL واقعی خود را مخفی كرده، یك URL معمولی و به ظاهر امن را در نوار آدرس این مرورگر نمایش دهند.
بنا به گزارش Panda Software، این مسئله ریسك امنیتی شدیدی را در پی خواهد داشت، بویژه از آن جهت كه كاربران با مشاهده URL عادی صفحات ناامن، به مخرب بودن آنها مشكوك نشده و براحتی هدف حملات نامحسوس مجرمان اینترنتی قرار می گیرند.
نقص امنیتی اخیر IE به علت بروز اشكالی در فراخوان تابع document.open() ایجاد می گردد و می تواند برای تغییر عبارت های نمایش داده شده در نوار آدرس این نرم افزار مورد استفاده خرابكاران اینترنتی قرار گیرد.
از آنجا كه هنوز اصلاحیه رسمی از سوی مایكروسافت برای ترمیم این حفره مهم ارائه نشده است به كلیه كاربران اینترنت توصیه می شود كه پس از اتمام جستجو در وب سایت ها و یا صفحاتی كه از امنیت كامل آنها مطمئن نیستند، مرورگر IE خود را كاملاً بسته و برای جستجویی دیگر، مجدداً آن را از ابتدا اجرا كنند.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.