چگونه در جستجوی خواستگار خوب باشیم؟

انتخاب یک همسر مناسب برای بسیاری از جوانان به خصوص برای دخترخانم ها یک دغدغه اساسی و بسیار مهم است، زیرا آنها قدرت انتخاب کمتری دارند و باید در انتظار آمدن یک خواستگار خوب بنشینند.
جمعه، 20 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
چگونه در جستجوی خواستگار خوب باشیم؟
 دختران می‏ توانند با پیشه کردن برخی منش‏ها و دوری کردن از بعضی رفتارها خواستگاران بیشتری داشته باشند.
 
انتخاب یک همسر مناسب برای بسیاری از جوانان به خصوص برای دخترخانم ها یک دغدغه اساسی و بسیار مهم است، زیرا آنها قدرت انتخاب کمتری دارند و باید در انتظار آمدن یک خواستگار خوب بنشینند.
 
تعداد کلمات 790 / تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه 

خاستگار خوب

نگران نباشید

نکته اول اینکه نباید اجازه دهید نگرانی از این مسئله تمام زندگی و آینده تان را مختل کند. باید بین یک دخترخانم مجرد با مشکلات روحی و خلقی و یک دختر خانم مجرد با روح و روان سالم حتما دومی را انتخاب کنید، زیرا در این صورت است که می توانید دیر یا زود ازدواج مناسبی داشته باشید. کم نیستند افرادی که اگرچه کمی دیرتر ازدواج کرده اند ولی ازدواج موفقی داشته اند.
 

مهارت کسب کنید

بجای نگرانی نسبت به این قضیه از زمان حداکثر استفاده را ببرید و سعی کنید مهارتهای متعدد و مناسبی رو کسب کنید. شرکت در همین دوره آموزشی هم جزء همین موارد است. مهارتهایی که در حال حاضر یا آینده برای شما قابل استفاده و مفید باشه.
یادگیری مهارتها و افزایش توانمندیها چند فایده دارد :
  • اولا یادگیری این مهارتها خودش در افزایش اعتماد به نفس شما تاثیر مثبتی داره، و افزایش اعتماد به نفس در موفقیت های زندگی از جمله مسئله ازدواج نقش زیادی دارد.
  • فایده دیگه اینه که با درگیر شدن در این مهارتها فکر شما مشغول عدم ازدواج نمیشود و درگیری ذهنی و ناراحتی و نگرانی براتون پیش نمیاد.
  • برخی از این مهارتها میتونه درآمد زا باشه و پول داشتن برای یک دخترخانم امتیازه و میتونه با اون پول به خودش رسیدگی بیشتری بکنه.
  • فایده دیگه اینکه با افراد بیشتری آشنا میشن و خود همین احتمال پیدا شدن خواستگار رو افزایش میده.
  • وقتی خواستگار بیاد هم با وجود توانمندی و مهارتهای بیشتر احتمال وصلت بیشتر میشه؛
و فواید دیگه ای که لزوم یادگیری مهارتها و افزایش توانمندیها را بیشتر میکنه و میبایست خانم ها از وقتشون حداکثر استفاده رو ببرن و بیخود به بطالت نگذرونن.
 

به دنبال فرد ایده آل نباشید و آن را به زبان بیاورید

شما به عنوان یک خانم سطح توقعات تان را پایین بیارید و با بیان کردن این مسئله در جمع دوستان و بستگان که انتظارات من برای ازدواج بالا نیست به همه نشان دهید که در ذهن چه دارید تا اونها شجاعت معرفی کردن خواستگار را پیدا کنند.
 

با خود مهربان باشید

دختران باید روی شخصیت خود و به خصوص مهربانی با خود، کار کنند. برخی از دختران امروز به دلیل داشتن تحصیلات و شغل، بخشی از زنانگی خود از جمله مهربان بودن را کم رنگ کرده اند، در صورتی که یک مرد، حس محبت و مهربانی و حمایت همسر خود را می خواهد اما متاسفانه برخی دختران با تحصیل و شغل خود می خواهند که قدرت خود را به رخ فرد مقابل بکشند که در این صورت مردان فراری می شوند!
 

باوقار باشید

 با دوری کردن از برخی رفتارهای سبک، شخصیتی متین و باوقار داشته باشید.
 

آراسته باشید

به سر و وضع و آراستگی ظاهری خود بیشتر برسید و از شلختگی اجتناب کنید. البته با رعایت حلال و حرام و اجتناب از خودآرایی در مقابل نامحرم.
 

از خداوند کمک بگیرید

خواندن این دعای قرآنی نیز مفید است: «رَبِ ِانّی لِما اَنزَلتَ اِلیَّ مِن خَیرٍ فَقیر» ؛ «خدایا! بی تردید من به خیری که تو بر من فرو می فرستی نیازمند و محتاجم». (قصص، آیه 24). قرآن مجید می فرماید که وقتی حضرت موسی گرسنه و تنها و بی سر پناه این دعا را خواند به لطف خدای تعالی حضرت شعیب دختر خود را به سوی او فرستاد و او را به دامادی برگزید.
 

به نکات زیر هم توجه و در آن تأمل کنید.

یک: موانع باطنی ازدواج را با اموری مانند صدقه و استغفار و ...، برطرف نمایید.
دو : اگر پیش تر خواستگاری آمده ولی کار جور نشده لازم است با بازنگری موانع ظاهری را در پرونده‌های قبلی خواستگاری شناسایی کنید و ببینید چه عواملی موجب محقق نشدن ازدواج و به هم خوردن آن می شده، آن ها را در خواستگاری‌های بعدی برطرف نمایید. به عنوان مثال به برخی از جنبه های منفی توجه کنید: دختری که خود را خیلی مشتاق طرف مقابل و خواستگار خود نشان می‌دهد ، یک ضعف تلقی می شود.
دختری که از موضع بالا با خواستگارش صحبت می کند .
دختری که خیلی از خودش و خانواده و فامیلش تعریف می کند .
دختری که زیاد رمانتیک فکر می کند.
دختری که زیاد شرط و شروط می گذارد.
دختری که طرف مقابل را زیاد سؤال پیچ می کند.
و .....همه این ها دافعه در طرف مقابل ایجاد می‌کند.
 

منابع:

سایت راسخون
سایت تبیان
 
 

بیشتر بخوانید :
خواستگاری و گزینش همسر
صلاحیت های یک خواستگار خوب چیست؟
آشنایی و انتخاب همسر



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.