خواص چشمگیر سیر

رطوبت‌‌ های زائد سیستم گوارش، علت بسیاری از بیماری‌‌ های گوارشی مثل نفخ، ترش کردن، و سوء‌‌ هاضمه می باشد.
چهارشنبه، 16 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
خواص چشمگیر سیر
سیر رطوبت‌‌ معده را از بین می برد
 
رطوبت‌‌های زائد سیستم گوارش، علت بسیاری از بیماری‌‌های گوارشی مثل نفخ، ترش کردن،  و سوء‌‌ هاضمه می باشد.

تعداد کلمات 582 / تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه 

خواص چشمگیر سیر

خواص سیر

جنس مایع مفصلی، سرد و از بلغم است. اگر در مصرف سردی جات زیاده روی شود یا در جاهای سرد زیاد توقف صورت بگیرد، باعث درد و تورم مفصل می شود، از این رو سیر برای بیماری‌‌های مفصلی مفید است.
شاید یکی از دلایلی که در شمال کشور مصرف سیر بیشتر است، همین باشد. زیرا در شمال کشور شالی کاری و تماس با آب و رطوبت زیاد است و حکمای بزرگ گفته اند که مردم از سیر استفاده کنند تا جلوی عوارض و رطوبت را می‌‌گیرد.
سیر همچنین ضد نفخ و باد شکن است و لینت مزاج می دهد. با همان خاصیت پاک کنندگی چون گردش خون را بهتر می کند، رنگ و رو را بهبود می بخشد و حالت سرخ و صورتی که به پوست می دهد بسیار خوشایند است.
خون را رقیق می کند و ترشحات بدن مانند عرق، ادرار و عادت ماهیانه را افزایش می‌‌دهد و چون باز کننده است، برای کسی که دچار انسداد ادراری است و یا برای حالتی که ادرار بند می آید و عادت ماهانه خوب انجام نمی شود و خوب عرق نمی کند، مناسب است.

سیر ضد سم است و این خاصیت خیلی مهمی است.
 در افراد سرد و تر که دچار مشکلاتی در قوای جنسی و اعمال زناشویی هستند، بسیار مفید است. اما زیاده روی در افرادی با مزاج گرم، باعث از بین رفتن و خشک شدن مایعات جنسی می شود و باید دقت کرد که زیاده روی در این مسئله نشود.

چربی خون ، گرفتگی رگ، قلب: چند حبه‌ سیر را پوست بگیرید و همراه با لیموترشی  که پوست و هسته‌ی آن را گرفته‌اید داخل هم‌زن (میکسر) بریزید. پس از آن‌که همه‌ی محتویات له شد با مقداری آب مخلوط کنید و بجوشانید (نکته‌ی مهم: فقط و فقط، یک بار جوش بخورد.) پس از سرد شدن، آن را از صافی رد کنید و محتویات را داخل یک شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید. روزانه مقدار کمی از آن را بعد از غذا میل نمایید. پس از سپری شدن سه هفته از مصرف مداوم این عصاره­ی طبیعی، شادابی را در تمام بدنتان لمس خواهید کرد و تمامی گرفتگی­های رگ­های بدن و سایر عوارض آنها به عنوان مثال دید کم و سنگینی گوش به حالت عادی خود باز خواهد گشت.

اسهال در اثر سردی مزاج: سیر را بکوبید و با ماست مخلوط کنید و با نان میل کنید.

مسومیت: چنانچه بر اثر مصرف بعضی از مواد مسموم شده­اید سیر رنده شده را با ماست مخلوط و میل کنید.

اشتها آور: قبل از هر غذا کمی سیر تازه را خوب بجوید.

انگل در کودکان: کمی سیر را خرد کنید و در پارچه‌ای نازک به گردن کودک بیاویزید و به سوپ یا غذاهای کودک کمی سیر کوبیده اضافه کنید.

تقویت حافظه‌‌ی افراد پیر سرد مزاج:  قبل از هر غذا یک حبه سیر میل کنید.

لکه­ ی برص: سیر تازه را پوست بکنید و کمی رنده کنید. با کمی آب آن را بپزید و روی محل‌های رنگ­ پریده و لک‌های برص قرار دهید. تا بهبودی این عمل را تکرار کنید.

آرام‌بخش درد مفاصل: در صورت سردی مزاج سیر کوبیده را با ماست میل کنید.

طاسی: سیر تازه را رنده کنید و با روغن حیوانی کمی سرخ کنید و بعد روی محل را با آن ماساژ دهید. دو ساعت بعد آن را با صابون‌های گیاهی بشویید. این عمل را تا گرفتن نتیجه باید ادامه دهید.
 
منبع : خواص سبزی ها ، تالیف مرتضی نظری
 

بیشتر بخوانید : 
خواص سیر و خواندنی های درباره آن
سیر و خواص طبی آن
خواص سیر 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما