در سال جدید متفاوت باشیم

اینک بهترین فرصت برای بررسی کارهای گذشته و تعیین اهداف و برنامه های جدید هستند. با این کار می‏توانید با ذهنی آرام تر و برنامه های مشخص، سال جدید را آغاز کنید و شروعی متفاوت داشته باشید.
جمعه، 3 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
در سال جدید متفاوت باشیم
با یک ذهن باز و تازه به استقبال سال جدید بروید. 
 
چکیده : اینک بهترین فرصت برای بررسی کارهای گذشته و تعیین اهداف و برنامه های جدید هستند. با این کار می‏توانید با ذهنی آرام تر و برنامه های مشخص، سال جدید را آغاز کنید و شروعی متفاوت داشته باشید.

تعداد کلمات 1036 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه

در سال جدید متفاوت باشیم

سلامتی تان را در اولویت قرار بدهید

وقتی بحث پشت گوش انداختن باشد، اهمیت دادن به سلامتی مان همیشه اولین و ساده ترین چیزی است که فراموش می کنیم. این بی توجهی مخصوصا زمانی که باید از دیگر افراد مراقبت کنید و یا زمان کمی برای خودتان دارید، بیشتر هم می شود. اما سلامتی یکی از مهم ترین چیزهایی است که هرگز نباید آن را پشت گوش بیاندازید. همه ی ما از اهمیت سلامتی در تمام جوانب زندگی مان مطلع هستیم، اما به ندرت به آن توجه کافی داریم. زمانی برای چک آپ کامل در نظر بگیرید و هر مشکل مربوط به سلامتی دارید، حتما در اولین فرصت به دکتر مراجعه کنید و آن را به تعویق نیاندازید.سلامتی تاج سریست که تا وقتی هست آن را نمی بینیم‌.


گذشته را تحلیل کنید

آیا در سالی که گذشت توانستید به خواسته هایتان برسید؟ اگر جوابتان منفی است، بررسی کنید که چه عواملی مانع از دستیابی شما به آن اهداف و خواسته ها شده اند. تنها تعیین اهداف جدید نیست که در شروع سال اهمیت دارد. چرا که اگر اهداف جدید را با وجود مشکلات و عادت های قدیمی تعیین کنید، تغییری در نتیجه حاصل نخواهد شد. با بررسی عواملی که باعث شدند به اهدافتان نرسید، از تکرار آن ها در سال جدید جلوگیری کنید.
 

حس خاص بودن بدهید

همیشه افرادی هستند که با حرف ها و کارهایشان حال مان را بهتر می کنند. همیشه برای این افراد زمان و انرژی کافی اختصاص بدهید و مطمئن شوید که از ارزشی که برای آن ها قائل هستید آگاهند. در روزهای پایانی سال، بهتر است زمان بیشتری را با خانواده و افراد ارزشمند زندگی تان بگذرانید، به آن ها حس خاص بودن بدهید و از حضور در کنارشان لذت ببرید.


برنامه ریزی مالی انجام بدهید

بهتر است قبل از شروع سال جدید حساب دخل و خرجتان را داشته باشید. با این کار استرس پرداخت بدهی ها و قبض ها را از بین می برید و برای موقعیت های پیش بینی نشده آمادگی بیشتری خواهید داشت. حساب درآمد سالانه و دیگر دریافتی هایتان را داشته باشید و برای پرداخت بدهی ها و قبوض، مبلغ مورد نیاز را در نظر بگیرید و برای پرداخت آن آمادگی داشته باشید.

بیشتر بخوانید : 6 روش ساده برای برنامه ریزی بودجه در خانواده


به خودتان توجه کنید

این روزها بهترین زمان برای توجه بیشتر به خودتان است. خودتان را در سالی که گذشت بررسی کنید. واقعا چقدر برای خودتان و خلوت کردن با خودتان زمان گذاشتید؟ حداقل یک روز را کاملا برای خودتان بگذارید. یک روز کامل از کارهایتان دست بکشید، تا هر زمان که دوست دارید بخوابید، کتاب مورد علاقه تان را بخوانید، فیلم ببینید و هر کاری که برای انجام آن وقت نداشتید و دوست داشتید آن را انجام بدهید، عملی کنید.


از شر انرژی های منفی خلاص شوید

برای خلاص شدن از هر چیزی که برای شما فایده ای ندارد، هر کاری که لازم است انجام بدهید. به خودتان سختی صحبت کردن با افرادی را بدهید که رفتارشان به هر نحوی باعث آزار شما شده است. با آن ها به نحو سازنده ای صحبت کنید و حتی در صورت امکان و لزوم، آن ها را زندگی تان حذف کنید. اگر از کسی ناراحت و یا دلخور هستید و نمی توانید با او صحبت کنید، سعی کنید او را ببخشید و از تمام احساسات بدی که خشم و ناراحتی به شما تحمیل می کنند خلاص شوید. با یک ذهن باز و تازه به استقبال سال جدید بروید.

بیشتر بخوانید : چگونه از شر انرژی‌های منفی در زندگی خود خلاص شوید


برنامه‏ ریزی و هدف گزاری کنید

زمانی که دلیل مشکلات و درجا زدن‏های گذشته تان را فهمیدید، زمان آن رسیده است که برنامه ی جدیدی برای سال نو تنظیم کنید. برای نوشتن اهداف، منتظر رسیدن سال نو نمانید. حالا بهترین فرصت برای بررسی کارهای گذشته و تعیین اهداف و برنامه های جدید هستند. با این کار می توانید با ذهنی آرام تر و برنامه های مشخص، سال جدید را آغاز کنید و شروعی متفاوت داشته باشید.

بیشتر بخوانید : گام‌های اساسی برای هدف‌گذاری مؤثر


به تعویق انداختن امور را کنار بگذارید

تغییر دشوار است و پیشرفت دادن خود، از آن هم سخت تر. بالا بردن سطح مهارت ها برای دستیابی به خواسته ها نیز بسیار سخت است و کاری که برای تحقق این امور باید انجام بگیرد نیز دشوار. وقتی امور سخت و دشوار می شوند شاید بهترین راهکار به تعویق انداختن شان باشد اما مشکل اینجاست که آن فردای کذایی هیچوقت نمی آید. اینکه بگوییم کاری را فردا انجام خواهیم داد صرفا یک بهانه است و این یعنی یا واقعا تمایلی به انجام آن کار ندارید یا اینکه بدون سخت کوشی صرفا می خواهید به نتیجه برسید.

بیشتر بخوانید : کار امروز را به فردا مسپار


بله گفتن های بی دلیل تان را کنار بگذارید

هر بله‏ ای که می‏ گویید مسئولیتی است که قبول می کنید. در واقع با بله گفتن به یک خواسته، فرصت انجام یک فعالیت دیگر را از خود می گیرید. برای مثال اگر به درخواست مدیریتان برای کار کردن تا دیروقت بله بگویید دیگر وقتی برای باشگاه رفتن یا سپری کردن با خانواده خود نخواهید داشت. طبق تحقیقاتی که توسط دانشگاه سانفرانسیسکو در کالیفرنیا انجام شده هرچه برای نه گفتن، بیشتر دچار دشواری و سختی شوید احتمالا آنکه دچار استرس و حتی افسردگی شوید هم بالاتر می رود. نه گفتن چالش بزرگی برای آدم هاست. نه کلمه ای قدرتمند است که نباید نادیده گرفته شود. در سال جدید با کمک این عبارت می توانید به تعهدات قبلی تان پایبند بمانید و بد قول نشوید.

بیشتر بخوانید : نه گفتن حق مسلم شماست


ویژگی های مثبت را ابتدا در خودتان ایجاد کنید

بیشتر ما می توانیم لیست بلندبالایی از ویژگی هایی که از عشق زندگیمان انتظار داریم تهیه کنیم، مثل صداقت، وفاداری، مهربانی و غیره، اما اصلاً به اینکه آیا خودمان این ویژگی ها را داریم یا خیر حتی فکر هم نمی کنیم. در سال جدید با خودمان متعهد شویم پیش از آن که در دیگری به دنبال این خصوصیات باشیم آنها را در خودمان به وجود بیاوریم. زمانی که این ویژگی ها را در خودمان ایجاد کنیم، می توانیم با خیال راحت منتظر عشق رویاهایمان باشیم.
  
منبع: سایت خودساخته


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.