کلیدهای موفقیت

داشتن کلیدهای درهای قفل ساده ترین و راحت ترین راه برای باز کردن آن درهاست که جلوی هدر رفت هزینه های جسمانی و روانی انسان را می گیرد. آیا برای رسیدن به موفقیت و باز کردن درهای آن کلید یا کلیدهایی وجود دارد. در این نوشتار به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.
يکشنبه، 6 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
کلیدهای موفقیت
 کلیدهای موفقیت، باز کردن درهای ساده ای برای رسیدن به موفقیت است.
 
چکیده: داشتن کلیدهای درهای قفل ساده ترین و راحت ترین راه برای باز کردن آن درهاست که جلوی هدر رفت هزینه های جسمانی و روانی انسان را می گیرد. آیا برای رسیدن به موفقیت و باز کردن درهای آن کلید یا کلیدهایی وجود دارد. در این نوشتار به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

تعداد کلمات 1227 / تخمین زمان مطالعه 6 دقیقه

 کلیدهای موفقیت  

کلیدهای موفقیت

برای رسیدن به موفقیت کلیدهایی را اندیشمندان برشمرده اند که به برخی از ایشان اشاره می کنیم.
  1. برنامه ریزی
 برنامه ریزی برای موفقیت برج مراقبت پیشروی به سمت اهداف است
  1. خودباوری
اساس ایمان خودباوری است. انسان خودباور به توان خویش ایمان دارد و ایمان انتظاری مطمئن است.
  1. حرکت
خروج از سکون و عدم توقف ضامن موفقیت است؛ اما حرکتی که حساب شده و طبق برنامه باشد.
  1. جرأت
عدم هراس و این پا و آن پا کردن و حتی پذیرش شکست ها اساس موفقیت است.
  1. خود تشویقی
خود تشویقی به معنای خود شیفتگی نیست. انسان گاه نیاز دارد فهرست موفقیت های خود را تنظیم کند و حتی به بعضی تقدیر نامه ها و سپاسنامه ها چشم بیندازد تا باور کند دوباره می تواند موفقیتی جدید به وجود آورد. انسان برای موفقیت باید بلند نظر باشد و از بلند پروازی معقول نهراسد. باید به جای غرق شدن در نهرهای کوچک به سمت دریاهای موفقیت حرکت کند؛ از جویبار حقیری که به چاله ای می ریزد، هیچ کس مروارید صید نخواهد کرد. شاهین موفقیت در افقها و بلندی ها است و مروارید توفیق در اقیانوس ها. باید بلند نظر و بلند پرواز و غواص بحرهای بی کران بود و باور داشت که دستان خداوند همواره به سمت انسان های جویای موفقیت گشوده است؛ به قول شاعر: ما از خدا گم شده ایم او به جست و جو است.
  1. تفکر مثبت
نیروی محرکه برای شروع حرکت به سوی کسب موفقیت مثبت اندیشی است. مثبت اندیشی، رمز موفقیت همه ما باید بیاموزیم که دارای افکاری سالم و پر انرژی باشیم. یک طرح موفق، یک تابلوی نقاشی یا یک اثر موفق هنری، تجارت پر در آمد، ازدواج رضایت بخش، انتخاب درست از فکر سالم و پر انرژی گرفته شده است نه از یک تفکر بیمار و بی تحرک مثبت اندیشی رمز موفقیت برای انسان است. تفکر مثبت دارای نیروی درونی و موثری است که در فرد موجب می شود محکم و استوار در هر مسیر گام بردارد. اگر برادران رایت فکر میکردند که هر دوی آنان بر اثر سقوط از هواپیمایی که ساخته اند خواهند مرد هرگز دست به چنین آزمایش و تجربه ای نمی زدند.
مخترعین ، کاشفین ، هنرمندان و همه کسانی که بیشتر و پیشتر از دیگران در فعالیت هستند دارای تفکر مثبت هستند.
به عبارتی کفه ی موفقیت و به نتیجه رسیدن را سنگین تر از کفه ی دیگر آن می دانند.
 

نقطه مقابل تفکر مثبت

شما با افراد زیادی روبرو می شوید که: در انجام کارهای روزانه و تصمیم گیری جهت انتخاب شغل ، سفر، خرید لباس ، انتخاب همسر دچار تردید و دودلی هستند. به هر کس و هر چیزی که در اطرافشان وجود دارد بدبینانه و بدون اعتماد
می نگرند. اینان دوستان زیادی ندارند. اهل ریسک نیستند. بسیاری از موفقیت های مادی و معنوی را از دست می دهند. دارای یک زندگی ثابت و آرام از منظر دیگران می باشند در حالیکه مدام با خود کلنجار می روند و درونی پر آشوب دارند. رای جزئی ترین مسائل دچار سردرگمی، ترید و آشفتگی می شوند و در پایان نیز نتیجه مطلوبی جهت انجام کاری بدست نمی آورند.
همه ما از نتایج مثبت اندیشی مطلع هستیم، بطور مثال کودکی را که تلاش می کند بر دو پای خود بایستد را با تشویق به اینکه او می تواند و باید حرکت کند به سمت اهداف خود هدایت می کنیم. او نیز می آموزد عملی را که می خواهد باید به این شرط آغاز نماید که «می تواند به انجام برساند.»
 

انسان ذاتا مثبت اندیش است

ناملایمات، عدم احساس امنیت، عدم خود باوری، عدم شناسایی توانایی های انسان و طعم تلخ شکست موجب شده است قبل از هر کاری به شکست و ناموفق بودن آن بیاندیشیم. البته اینکه انسانی منطقی باشیم و هر عملی را با ارزیابی درست آغاز کنیم ارزشمند می باشد. اما نباید تفکرات منفی همیشه و در همه حال بر ما غالب باشد. بارها و بارها برای همه ما اتقاق افتاده است که هنگام صبح در بستر احساس کم حوصلگی کرده و بخود می گوئیم: امروز توان رفتن به محل کار را ندارم. این تلقین منفی در ناخودآگاه ما تاثیر می گذارد و سیستم های فعال بدن فرمان منفی را دریافت می نمایند. بیش از چند لحظه نمیگذرد که احساس خستگی و ضعف ما دو چندان می شود.
عکس این عمل هم ممکن است ، در شرایط بسیار سخت و به نظر غیرقابل تحمل ما تلاش می کنیم اهدافی را دنبال نمائیم و نتایج مطلوبی را بدست آوریم.
نکته قابل توجه ایمان به نیرویی است که باید در وجودمان باشد و باور اینکه می توان از تفکر مثبت به نتایج مثبت دست یافت.
 

تفکر مثبت موثرتر از فیزیوتراپی

ساینس دیلی در این مورد نوشته است که تفکر مثبت، می تواند دردهای مفصلی را کم کند و حتی از فیزیوتراپی هم تاثیرگذارتر باشد. محققان در این بررسی با کمک یک گوشی هدفون، افراد را در معرض موسیقی آرامی قرار دادند و حین پخش موسیقی، رایحه لیمو و عطر رز را هم همراه با  نوری ملایم در فضا پخش کردند. آنها از افراد خواستند که به موسیقی گوش کنند و فکرهای مثبت را در ذهنشان بپرورانند. جالب این جا بود که با این تمرین، درد ۸۵ درصد افراد آرام گرفت. به همین دلیل محققان توصیه می کنند که برای آرام کردن دردهای مفصلی و عضلانی، چشم هایتان را ببندید و کمی مثبت فکر کنید...
 

راحت طلبی را کنار بگذارید

زمان ریسک پذیری فرا رسیده! اساسا این خودمان هستیم که روی وسعت منطقه راحتیمان تسلط داریم. وقتی دارای تفکر مثبت باشیم به صورت مرتب ریسک می کنیم، منطقه راحتیمان توسعه پیدا می کند، حتی انجام کاری به ظاهر کوچک می تواند تاثیر بزرگی ایجاد کند. با این کار رشد می کنید و حس این را دارید که توقف ناپذیرید.
یک مثال کامل: در یک تحقیق که به تازگی انجام گرفت محققان از داوطلبان خواستند در محل رفت و آمد خود با یک غریبه با ذهنیت مثبت نسبت به شخصیت آن فرد صحبت کنند و ببینند که این امر میتواند مثبت باشد یا خیر. فکر می کنید نتیجه چه بود؟ این کار به صورت بسیار ساده به آنها کمک کرد در روابط خود مثبت تر عمل کنند.
 

تمرین و تربیت ذهن برای تفکر مثبت

بهترین روش برای تربیت افکار دست زدن به اعمالی است که برای ما زیان آور نیست مانند نوشتن افکار مثبت برای تمرین و تربیت تفکر مثبت در هر زمینه ابتدا به خود بگوئید شما موفق می شوید زیرا:
1. انجام این عمل من به ضرر و زیان هیچ کس نخواهد بود.
 ٢. من می توانم به نتیجه مطلوب دست یابم.
 ٣. من سعی می کنم پس می توانم.
۴. من با ایمان به اینکه موفق می شوم این مرحله از کار با تصمیم گیری را آغاز می کنم. شما به خود اطمینان می دهید که تمام شرایط لازم را زیر ذره بین قرار داده اید و حالا هم موفق خواهید شد. مثبت اندیش باشید.
 
منبع: کتاب «حرکت و موفقیت»
نویسنده: محمدنظری گندشمین

بیشتر بخوانید :
قوانینی که برای موفقیت به آنها نیاز دارید
روش های ساده و عملیاتی برای موفقیت در زندگی
هفت مانع رسیدن به موفقیت
موفقیت محصول حرکت است



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.