برنامه ریزی برای رسیدن به موفقیت

رمز داشتن یک زندگی شاد در این نیست که گوشه محل کارتان بنشینید و دائم برنامه‌ریزی کنید آنچه که مهم است داشتن یک هدف برای زندگی است زندگی با روشی معنی‌دار کامل. بر اساس این سخن است که باید برنامه ریزی کنید و بر آن اساس قدم بردارید. با ما همراه باشید.
يکشنبه، 17 تير 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
برنامه ریزی برای رسیدن به موفقیت
موفقیت دست یافتنی است؛ باید برای رسیدن به آن تلاش کرد.
 
چکیده: رمز داشتن یک زندگی شاد در این نیست که گوشه محل کارتان بنشینید و دائم برنامه‌ریزی کنید آنچه که مهم است داشتن یک هدف برای زندگی است زندگی با روشی معنی‌دار کامل. بر اساس این سخن است که باید برنامه ریزی کنید و بر آن اساس قدم بردارید. با ما همراه باشید.

تعداد کلمات 714 / تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه

 برنامه ریزی برای رسیدن به موفقیت

خود ارزیابی

  1. آیا دوست دارم گذشته را رها کرده و تغییر و تحولاتی در زندگی خود : ایجاد نمایم؟
  2. آیا انتظار بهترین عملکرد را از خود دارم؟
  3. آیا الگوهای مثبت اندیشی و عادات مثبت را تمرین می کنم؟
  4. آیا برای موفقیت برنامه ریزی کرده ام؟
  5. آیا به طور دائم در حال ایجاد تغییر و تحول و پیشرفت به سوی رشد و شکوفایی تمام توانایی هایم هستم؟

خلاصه

برنامه ریزی ذهن برای دستیابی به موفقیت عامل بسیار مهمی است. ما به آنچه در مورد خود می اندیشیم، تبدیل خواهیم شد. امروز هر چه که هستیم، حاصل تفکراتی است که تاکنون در مورد خود داشته ایم. هرچه که باشیم یا در آینده خواهیم شد، حاصل محتوای ذهن ما است.
براساس اصل باورها، به آنچه باور و احساس داشته باشیم به واقعیت تبدیل خواهد شد و چنانچه بخواهیم واقعیت های خود را تغییر دهیم، باید باورهایی را که در مورد خودمان داریم تغییر دهیم. براساس اصل انتظارات، آنچه با اطمینان انتظارش را داشته باشیم، در آینده برایمان محقق خواهد شد. به همین دلیل باید همواره بهترین وضعیت را برای خود و در هر شرایطی، انتظار داشته باشیم. براساس اصل جذب، ما ناگزیر افراد و شرایطی را در زندگی جذب می کنیم که با افکار حاکم بر ذهن مان هماهنگی داشته باشد. چنانچه بخواهیم افراد و شرایط مختلفی را جذب کنیم، باید افکارمان را تغییر دهیم.
براساس اصل تمرکز، چنانچه خواستار رشد و پیشرفت در زمینه ای هستید، باید بر فکر یا تصویری که از آن در ذهنتان است، متمرکز شوید تا زمانی که به واقعیت تبدیل شود.
براساس اصل جایگزینی، چنانچه بخواهیم تجارب مثبتی در زندگی داشته باشیم، باید ذهن خودآگاهمان را بر روی چیزهای مثبت، رخدادهای مثبت و شرایط مثبت متمرکز نماییم.
براساس اصل تکرار، چنانچه بخواهیم الگوهای منفی را به الگوهای مثبت تبدیل نماییم، باید الگوهای مثبت را بارها و بارها تمرین کنیم.
بر اساس اصل آرامش در تمام فعالیت های ذهنی، به آنچه با آرامش می اندیشیم، زودتر می رسیم. هرچقدر آرامش بیشتری داشته و با اطمینان باور داشته باشیم که چیزهایی که می خواهیم وارد زندگی مان شوند، این اتفاق، سریع تر می افتد..

هیچ کس در یک مدت زمان خاص، یکسان باقی نمی ماند. ما در راستای افکار و اهداف غالب در زندگی و خود ایده آلمان به طور دائم در حال تغییر و تحول هستیم. وظیفه ی ما در این راستا این است که فردی را که مایلیم به آن تبدیل شویم و اهدافی را که دوست داریم به آنها دست یابیم، در ذهنمان به طور کاملا واضح حفظ کنیم.
به منظور تداوم رشد و پیشرفت، باید گذشته ها را رها کنیم. باید الگوهای تفکر جدیدی برای خود خلق کنیم. این کار را با تفکر، صحبت و عمل مداوم به روشی هماهنگ با افکار، سخنان و اعمال فردی که علاقمندیم به آن تبدیل شویم و خصوصیات و ویژگی هایی که دوست داریم آنگونه باشیم، انجام می دهیم.
روش های متعددی وجود دارد که می توانیم به منظور سرعت بخشیدن به روند رشد فردی از آنها بهره بگیریم. اولین روش، استفاده از جملات تأییدی است. از جملات تأییدی، مانند: «من خودم را دوست دارم»، «من مسئول هستم»، «من احساس بسیار خوبی دارم»، «من قاطع هستم»، استفاده نمایید. تکرار این جملات تأییدی همراه با یقین و اشتیاق، موجب رسوخ آنها در اعماق ذهن ناخودآگاه تان می شود.
دومین روش برنامه ریزی ذهن، تجسم است. تجسم عبارت است از: توانایی خلق تصویر ذهنی روشن، دقیق و زنده از آنچه مایلید باشید، به دست آورید و یا انجام دهید و توانایی حفظ آن در ذهن.
عامل اصلی استفاده از تجسم ایجاد تصویر ذهنی شفافی از خود به گونه ای است که گویی قبلا از آن ویژگی ها و خصوصیات برخوردار بوده اید. تصویر ذهنی شفافی از خود در بهترین وضعیت و در هر موقعیتی خلق کنید. وضعیت را دقیقا به گونه ای تجسم کنید که دوست داشتید همان طور باشد.
 
منبع: کتاب «روانشناسی موفقیت»
نویسنده: برایان تریسی
مترجم: زهرا نسیمی

بیشتر بخوانید :
موفقیت محصول حرکت است
کلیدهای موفقیت
سه رکن اساسی برای رسیدن به موفقیت
هفت مانع رسیدن به موفقیت



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.