راه تبدیل شدن به شخصیت دلخواه

بسیاری از انسان ها، ترسیمی آرمانی از خود دارند و برای رسیدن به آن سعی و تلاش بسیاری می کنند. ولی نمی دانند با اندک تغییراتی در شخصیت خود می توان به همان «من آرمانی» که منطبق بر واقعیت است، رسید. با ما همراه باشید تا با روش های ان آشنا شوید.
سه‌شنبه، 19 تير 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
راه تبدیل شدن به شخصیت دلخواه
بسیاری از ضعف های شخصیتی قابل حل است.
 
چکیده: بسیاری از انسان ها، ترسیمی آرمانی از خود دارند و برای رسیدن به آن سعی و تلاش بسیاری می کنند. ولی نمی دانند با اندک تغییراتی در شخصیت خود می توان به همان «من آرمانی» که منطبق بر واقعیت است، رسید. با ما  همراه باشید تا با روش های ان آشنا شوید.

تعداد کلمات 856 / تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه
 
راه تبدیل شدن به شخصیت دلخواه

خودارزیابی

  • آیا افرادی که من با آنها در ارتباط هستم، افراد بسیار موفقی هستند؟
  • آیا در هر فرصتی که می یابم، به نوارهای انگیزه بخش و الهام بخش گوش کرده و به مطالعه ی کتابهای الهام بخش می پردازم؟
  • آیا همانند فردی که دوست دارم باشم رفتار می کنم؟
  • آیا حداقل روزی ۲۰ دقیقه، صرف مطالعه ی مطالب آموزشی یا انگیزه بخش می کنم؟
  • آیا از انظباط فردی لازم برای تبدیل شدن به فرد دلخواه خود برخوردار هستم؟
  • آیا قبل از انجام کارهای مهم از «تمرین ذهنی» به منظور برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه استفاده می کنم؟


خلاصه

یکی از تکنیک هایی که مورد استفاده قرار می دهیم این است که همانند فردی که مایلیم باشیم و همان خصوصیات و صفاتی که دوست داریم داشته باشیم، نقش بازی کنیم. ظاهر خود را همانند فردی با اعتماد به نفس، مشتاق، قدرتمند و سرزنده نشان دهید. در عرض چند دقیقه واقعا از همان احساساتی برخوردار خواهید شد که مطابق با اعمال و رفتارتان است. ما می توانیم به گونه ای عمل، احساس و یا وانمود کنیم که دوست داریم. در این صورت این اعمال و احساسات به واقعیت تبدیل خواهد شد. شرطی سازی خودبخود یکی از بهترین تکنیک ها برای ایجاد تغییرات سریع و پایدار در رفتار و نگرش افراد است. در شرطی سازی خودبخود می نشینید، چشمانتان را می بندید و استراحت عمیقی می کنید. هنگامی که کاملا آرام هستید، ذهنتان آهسته تر شده و در هماهنگی کامل با خود هستید، هدفی را تأیید می کنید، تصویر روشنی در ذهنتان ایجاد می کنید، و خود را برخوردار از ویژگی ها و خصوصیات یا چیزهایی که دوست دارید باشید یا داشته باشید تجسم می کنید.

بهترین زمان برای انجام این کار صبح زود است. در طی نخستین ساعات صبح، پس از برخاستن از خواب، ذهن ناخودآگاه ما نسبت به سایر اوقات روز، بیشتر پذیرای برنامه ریزی های جدید است. به محض برخاستن از خواب بگویید: «احساس بسیار خوبی دارم! احساس بسیار خوبی دارم!» سپس ۲۰ إلى ۳۰ دقیقه از وقت خود را صرف مطالعه ی مطلبی الهام بخش، انگیزه بخش یا آموزشی نمایید. پس از آن در تمام طول روز، به طور دائم کارهای مثبت انجام دهید. هر جا که می روید کتاب مطالعه کنید، به نوار گوش کنید. تصمیم بگیرید طی ۲۱ روز آینده به طور مصمم بر ایجاد یک الگوی فکری جدید و مثبت تمرکز کنید.
قدرتمندترین و تنها عامل تاثیرگذار بر فردی که به آن تبدیل می شویم، قدرت تلقین است؛ قدرت تاثیر تلقین بر محیط پیرامون ما.
 افرادی که به طور دائم با آنها در ارتباط هستیم، مهمترین و تنها عامل تأثیرگذار در محیط پیرامون ما هستند. اگر تبدیل شدن به فرد بسیار موفق برای ما مسئله ای کاملا جدی است، باید با افراد مثبت اندیش و موفق محور ارتباط داشته باشیم.
 

روش های ایجاد تغییرات سریع شخصیتی

چهار روش به منظور ایجاد تغییرات سریع شخصیتی از طریق رسوخ یک سری نظرات و تصاویر جدید و برنامه ریزی اهداف در اعماق ذهن ناخودآگاه وجود دارد:

روش اول، تکنیک برنامه نویسی کتبی است که شامل یادداشت اهداف به زبانی خاص و دقیق تا جایی که ممکن است می باشد. در آغاز صبح و قبل از شروع روز، دو الی سه دقیقه از وقت خود را صرف یادداشت مجدد اهداف اصلی خود نمایید. تصویر ذهنی روشنی از خود در حالی که دقیقا به اهدافی که خواستار آن هستید دست یافته اید، تجسم کنید.

روش دوم، تکنیک برنامه ریزی سریع، قبل از هر رویداد مهم و غیرقابل بازگشت است. هرگاه به رویدادهای آینده می اندیشید، تصویر ذهنی روشنی از خود در حالی که کاملا آرام هستید و شرایط تحت کنترل شما است، در پردهی ذهنتان تجسم کنید. ذهن ناخودآگاه شما جملات، کارها، ژست ها و واکنش هایی که دقیقا هماهنگ با این تصویر ذهنی متجسم در ذهن شماست در اختیارتان خواهد گذاشت.

روش سوم، تکنیک برنامه ریزی ورزشی است که مورد استفاده ی ورزشکاران قرار می گیرد. آنها پیشاپیش تمام صحنه های ورزشی روزمره ی خود در ذهن خود مرور می کنند. به منظور استفاده از این تکنیک برای دستیابی به اهداف، باید خود را دقیقا در حال انجام تک تک مراحلی که دوست دارید در واقعیت آنها را انجام دهید، مشاهده نمایید.

روش آخر، تکنیک برنامه ریزی استاندارد است که شامل یادداشت اهداف به زمان حال، صیغه اول شخص مفرد و با جملات تائیدی مثبت باشد. آرام باشید به صورتی که ذهن خودآگاهتان در حالتی از آرامش عمیق فرو رود، سپس هدفی را که یادداشت نموده اید بخوانید و سه الی پنج مرتبه آن را برای خود تکرار کنید. تصویر روشنی از خود در حالیکه دقیقا از منافع دستیابی به هدفتان بهره مند شده اید، را در ذهنتان تجسم کنید.
استفاده از این تکنیک ها موجب برنامه ریزی سریع ذهن و تحقق اهداف و آرزوهایتان خواهد شد.
 
 
منبع: کتاب «روانشناسی موفقیت»
نویسنده: برایان تریسی
مترجم: زهرا نسیمی

بیشتر بخوانید :
دیباچه ی شخصیت
ویژگی‌های شخصیت نرمال



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.