آسان گرفتن اتفاقات روزانه

مشکلات زیادی دارید، اما انرژی لازم برای حل کردن آنها را ندارید؟ همه به زمانی احتیاج دارند که زندگی را رها کنند. ممکن است با خوابیدن حالشان بهتر شود، یا با انجام دادن کاری که دوستش دارند. راهنمایی های زیر را پیش بگیرید تا احساس شادمانی و شادابی کنید و اضطراب و استرس را از خود دور کنید. و آرام و رها شوید. با ما همراه باشید
يکشنبه، 14 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
آسان گرفتن اتفاقات روزانه
مثبت اندیش بودن تغییر بزرگی در احساسات شما، نسبت به مسایل و مشکلات ایجاد می­ کند.
 
چکیده: مشکلات زیادی دارید، اما انرژی لازم برای حل کردن آنها را ندارید؟ همه به زمانی احتیاج دارند که زندگی را رها کنند. ممکن است با خوابیدن حالشان بهتر شود، یا با انجام دادن کاری که دوستش دارند. راهنمایی های زیر را پیش بگیرید تا احساس شادمانی و شادابی کنید و اضطراب و استرس را از خود دور کنید. و آرام و رها شوید. با ما همراه باشید

تعداد کلمات 1535 / تخمین زمان مطالعه 8 دقیقه

آسان گرفتن اتفاقات روزانه

قدم اول، به خودتان استراحت دهید

 یک روز مرخصی بگیرید، استراحت کنید و ببینید چه چیزی باعث آزار شما شده که مانع از عملکردتان می­ شود، هیچکس نمی تواند با حال مشوش به کارش ادامه دهد، افکارتان را مرتب کنید، همه آنها را جایی یادداشت کنید یا روی بلاگ شخصی ­تان بنویسید، یا با پرنده خانگی تان در میان بگذارید. هر کدام که برایتان جواب می دهد، همان را انجام دهید. همه نگرانی ها و مشکلات تان را به وضوح بیان کنید و از ذهنتان خارج کنید.
_طبقه بندی کارهای روزانه قدم بزرگی در حرکت صحیح به سمت حل مشکلات است. برای انجام کارها به خودتان زمان کافی بدهید و با عجله آنها را انجام ندهید.
_بررسی کنید که آیا محل کارتان جایی بیمه روزهای بیماری یا مشکلات شخصی دارد؟ اگر بله، از آنها استفاده کنید.
_همه برنامه ها و افکارتان را جایی بنویسید، این کمک می کند، اولا بتوانید به آنها نظم دهید، دوما نقطه اتکای محکمی است که آنها را حل کنید.
_حواستان به چیزی که در وبلاگ تان پست می­ کنید باشد، چون به محض پست کردنش، عمومی می شود و همه می توانند آن را بخوانند. همچنین، اخلاقا درست نیست که عصبانیت تان را نسبت به افرادی که آزارتان می ­دهند، در یک وبلاگ عمومی پخش کنید.
 

قدم دوم، نگران بودن مشکلی را حل نمی کند

 برای اینکه آرام شوید باید تلاش کنید و به خودتان زمان و فضا بدهید. چند نفس عمیق بکشید و بدانید نگرانی مشکلات را بیشتر می­کند، و بدانید وجودی در درون تان دارید، که به شما کمک می ­کند تا مشکلات را حل کنید.
_مدیتیشن انجام دهید. این کار هم ذهن و هم جسم شما را آرام می­کند. بیست نفس عمیق بکشید تا خیلی سریع حالتان تغییر کند. به سایر مقالات در زمینه انواع مدیتیشن ها مراجعه کنید و روش ها و نکات مناسب را بیاموزید.
_کلاس مدیتیشن بروید، گاهی در جمع بودن کمک می کند سریعتر به آرامش برسید.
 

قدم سوم، یاد بگیرید چطور کار جدیدی را شروع کنید

یادگیری به شما کمک می­ کند تا فرصتی برای رهایی و آرامش پیدا کنید و خودتان و جهان پیرامون تان را بیشتر بشناسید. ممکن است تصور کنید این روش جواب نمی ­دهد، اما اگر در این مسیر با آدم­ های مشتاق و پر ذوق همراه شوید، قطعا فرصتی منحصر بفرد برای شما خواهد بود.
 

قدم چهارم، در هر موقعیتی نیمه پر لیوان را ببینید

خسته اید؟ مضطربید؟ مثبت اندیش بودن تغییر بزرگی در احساسات شما نسبت به مسایل و نوع نگاه تان نسبت به مشکل ایجاد می­ کند. منفی نگر بودن در مورد مسایل به شما کمکی نخواهد کرد، این نوع نگاه هیچ مشکلی را حل نمی ­کند. انرژی مثبت مثل یک ویروس قابل انتقال است، ویروسی که همه می خواهند دریافتش کنند، پس به دیگران هم انتقالش دهید.
صحبت کردن یکی از بهترین درمان هاست. چه با همسرتان باشد، چه با والدین تان، چه با دوستان تان یا با مشاورتان، اگر تصمیم سخت و مهمی می خواهید بگیرید، با کسی که به او اعتماد دارید مشورت کنید. با کسی صحبت کنید که در هر شرایطی کنار شما خواهد بود.


_اطراف انسان­ های مثبت اندیش باشید، انسان ­های منفی نگر حالتان را بد می­ کنند. این به این معنی نیست که هر کسی شاد نبود را از اطراف تان دور کنید، هر کسی ممکن است در مواقعی شاد باشد و در مواقع حالش خوب نباشد، قضاوت تان را بر این مبنا بگذارید که مثلا فلانی کلا چگونه انسانی است و بر اساس موقعیت های خاص تصمیم نگیرید.

_کارهای مفید، حتی کوچک برای جامعه انجام دهید. این کار از درون به شما احساس خوبی می ­دهد. مثلا این کارها می تواند به سادگی  کمک به همسایه تان برای جمع کردن نامه هایش وقتی مسافرت است، باشد تا کمک به خیریه محله تان .
_ورزش کنید، ورزش کردن به شما احساس خوبی می دهد، و استرس و تشویش را از بین می برد، از این به بعد، هر زمان که حال مساعدی نداشتید، می توانید بدوید یا کمی شنا کنید.

قدم پنجم، صحبت کنید

صحبت کردن یکی از بهترین درمان هاست. چه با همسرتان باشد، چه با والدین تان، چه با دوستان تان یا با مشاورتان، اگر تصمیم سخت و مهمی می خواهید بگیرید، با کسی که به او اعتماد دارید مشورت کنید. با کسی صحبت کنید که در هر شرایطی کنار شما خواهد بود.
 

قدم ششم، اگر کسی از حد و مرزهایی که شما برای خود دارید عبور کرد، به او بگویید

 بگذارید دیگران بدانند چطور باید با شما رفتار کنند، نظرات شان را گوش دهید و بدانید که صداقت بهترین سیاست است، ضمن اینکه در عین صادق بودن، با ملاحظه رفتار کنید.


قدم هفتم، لبخند بزنید

حتی زمانیکه حالتان خوب نیست، لبخند زدن می ­تواند تغییر بسیاری در احساسات شما و حتی اطرافیان تان ایجاد کند، وقتی پیش کسی هستید سعی کنید لبخند بزنید، این کار حال همه را خوب می­کند. حتی اگر لبخند کافی نبود، بخندید، که خنده بهترین دواست.
 

قدم هشتم، خواب کافی داشته باشید

خوابیدن راهی برای خاموش و روشن کردن بدن است. کشمکش و تشویش های بیرونی را رها کنید و به قوای جسمی درونی تان فکر کنید، روی تخت تان بالشت های نرم و راحت بگذارید، یک پتوی لطیف داشته باشید و هر چیزی که خوابتان را راحت تر می کند استفاده کنید. (موسیقی گوش دادن، کتاب خواندن، روشنایی یا تاریکی، سرما یا گرمای هوا و ...) حمام یا دوش آب گرم بگیرید، از کسی بخواهید ماساژتان دهد و بعد بخوابید. شما نباید همیشه تحت فشار باشید. خوابیدن کلید آرامش است، چرا که خوابیدن به شما کمک می­ کند تا راحتتر از پس مسایل بربیایید و بتوانید کارها یتان را سازماندهی کنید. زمانی که از خواب بیدار م ی­شود، حل مشکلات آسان تر می­شود.
_هر شب حداقل هفت ساعت بخوابید، خواب امری الزامی ست و به آن متعهد باشید.
_زودتر بخوابید تا صبح زود بیدار شوید، اینگونه با شادابی و نشاط وقت بیشتری برای انجام کارهایتان خواهید داشت، به خصوص که صح زود محیط اطراف آرام و ساکت است.
 

قدم نهم، عجول نباشید

آرام حرکت کنید و از زندگی لذت ببرید. بعد از مدتی، عجول بودن شما را خسته می­ کند و از پا در می آیید.
قضیه این نیست که شما چقدر سریع کاری را انجام دهید، آنچه مهم است خروجی کار شماست. پس آرامشتان را حفظ کنید.
 

قدم یازدهم، اگر هیچکدام از راه های بالا نتیجه بخش نبود، با یک متخصص مشورت کنید

شما مستحق اضطراب و تشویش نیستید، شجاع باشید و مشکل تان را با فردی در میان بگذارید. با فردی که شما را قضاوت نکند.
 

به این نکات مهم توجه کنید

_عدالت را در هر مسیله ای رعایت کنید، اگر مشکلی پیش آمد یک طرفه قضاوت نکنید و آن طرف قضیه را هم بشنوید، شاید طرف مقابل هم مثل شما احساس خوبی نداشته باشد، حتی اگر در ظاهر چیزی نشان نمی دهد.
_زیاد آب بنوشید و از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید. منشا بسیاری از بیماری ها به خاطر کمبود هیدرات و مواد مغذی در رژیم غذایی می­ باشد.
_کارهایتان را در طبیعت انجام دهید. از خانه بیرون بیایید و از زندگی لذت ببرید. اگر مسایل را رها کنید و حرصش را نخورید ، بعد از مدتی واقعا به خودتان القا کرده اید که زندگی را سخت نگیرید.
_از خودتان بپرسید، آیا واقعا ارزشش را دارد؟ و به جای منفی بافی، به خروجی مثبت یک اتفاق فکر کنید.
_انسان باید زمانی را هم برای رسیدگی به خودش اختصاص دهد. به خودتان سخت نگیرید.
_خوب بخوابید. خوابیدن ترمیم دهنده اوضاع و منبع آرامش است. و هرگز نباید دست کم گرفته شود. خوب استراحت کردن را یاد بگیرید. استراحت مناسب تاثیر مهمی در روند حل مشکلات خواهد داشت.
_لیستی از مشکلات و راه حل های آن تهیه کنید و اگر مورد خاصی هست که در مورد آن با فردی مخالفت دارید، در آن مورد با او مشورت کنید.و به لیست تان اضافه کنید.


هشدار

اگر مشکلت تان باعث ایجاد افسردگی در شما شده، سریع به پزشک تان مراجعه کنید، نباید همه عمرتان را صرف مشکلی کنید که با صحبت و مشاوره حل می­شود، بالاخره کسی می تواند به شما کمک کند.
_اگر در اطرافتان، افراد مثبت اندیش و حمایت گر پیدا نمی کنید، به صورتی اینترنتی با افرادی جدید ارتباط برقرار کنید، لزوما همه نباید برای حمایت از شما مشکل شما را تجربه کرده باشند. اگر نیاز به درک متقابل دارید، با افراد و گروه هایی که شرایطی مشابه شما داشته اند و موقعیتی مثل آنچه شما تجربه کرده اید را سپری کرده اند، مراوده کنید. اینکه از همه انتظار داشته باشید، بدون داشتن موقعیتی مشابه شما، درک کاملی نسبت به آن داشته باشند، اشتباه است.
_اگر به یک مشکل مالی برخورده اید، یا مدت طولانی ایست که بیکارید و دست تان تنگ شده، شاید خیلی از پیشنهادات این مقاله برای تان به دردتان نخورد. شرمگین و خجالت زده نباشید، بپذیرید که موقعیت سختی ست، بپذیرید که بسیاری از افراد موقعیتی مشابه شما را پشت سر گذاشته اند و از کسانی که چنین تجاربی داشته اند، کمک بخواهید.
بسیاری از مواقع استرس های بیش از حد حاصل چند مشکل با همدیگر است، مثلا مشکلات مالی و مشکل در روابط شخصی، یا مشکلات بیکاری. به تغییرات اساسی فکر کنید، مثلا ترک یک رابطه، یا مهاجرت به جایی که کمتر مورد قضاوت قرار می­ گیرید و فرصت های بیشتری در اختیار دارید. از موسسات خیریه کمک بگیرید. نباید این مشکلات را به تنهایی پشت سر بگذارید.
 
منبع : https://www.wikihow.com/Unwind
مترجم: سارا اشرفی
 

بیشتر بخوانید:
چگونه یک روز آرام داشته باشیم؟ (بخش اول)
چگونه یک روز آرام داشته باشیم؟ (بخش دوم)
نقش استراحت در کاهش فشار عصبی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.