چگونه استرس را از بین ببریم؟ (بخش دوم)

برای مبارزه با استرس در لحظه، یک نفس عمیق بکشید و برای روز پیش رو، خود را آماده کنید. در محل کار و یا تحصیل، با داشتن برنامه ریزی، استرس را از خود دور کنید. یاد بگیرید زمانی که مشغله دارید، از پذیرفتن مسئولیت های دیگران سرباز بزنید و مودبانه اما محکم "نه" بگویید.
پنجشنبه، 25 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
چگونه استرس را از بین ببریم؟ (بخش دوم)
برنامه­ ریزی مناسب برای انجام کارهای زندگی، موجب کاهش سطح استرس می­ شود.
 
چکیده : برای مبارزه با استرس در لحظه، یک نفس عمیق بکشید و برای روز پیش رو، خود را آماده کنید. در محل کار و یا تحصیل، با داشتن برنامه ریزی، استرس را از خود دور کنید. یاد بگیرید زمانی که مشغله دارید، از پذیرفتن مسئولیت های دیگران سرباز بزنید و مودبانه اما محکم "نه" بگویید.

تعداد کلمات 767 / تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه

چگونه استرس را از بین ببریم؟
بخش دوم: از استرس های بیهوده پرهیز کنید

1. قبول کنید که استرس، اجتناب ناپذیر است

شما می ­توانید برای کاهش استرس­ های خود قدم بردارید و یاد بگیرید چگونه با آن ها مقابله کنید، اما هیچ وقت نمی توانید از شر آن به طور کامل خلاص شوید. استرس، یک نوع پاسخ سالم به محرک های شدید و یا تهدید های مختلف می باشد.
برخی از استرس هایی که اجتناب ناپذیرند عبارت اند از: تکالیف و امتحانات مدرسه، مشغله های کاری، داشتن بچه ی جدید، ازدواج کردن، اسباب کشی کردن و ... . بعضی از این استرس ها خوب هستند، اما می توانند مبنع اضطراب زندگی شما باقی بمانند.
یادگیری روش ها و تکنیک ­های صحیح مدیریت استرس می تواند به شما کمک کند تا از میزان اضطراب خود بکاهید و به روال عادی زندگی خود ادامه دهید.
 

2. زمانی که می توانید از استرس دوری کنید

به نظر بدیهی می رسد، درست است؟ برخی اوقات دوری از مسئله ­ای که باعث اضطراب شما شده، سخت تر از آن است که به نظر می رسد. اگر شخص و یا مسئله ی خاصی منشأ استرس شماست، آن ها را از زندگی خود حذف کنید، یا میزان برخورد خود با آن ها را محدود کنید. در اینجا حداقل 7 مورد از استرس های بیهوده را ذکر خواهیم کرد؛ از افتادن در دام آن­ها در امان باشید.
استرس پولی که خرج کرده اید. (هزینه هایی که در فروشگاه ها پرداخت کرده اید، قرض هایی که به اعضای خانواده داده اید).
شلوغی محل کار و یا خانه.
بدبین بودن.
دیر به مقصد رسیدن.
صرف کردن وقت زیاد برای مقایسه ی زندگی خود با دیگران، در رسانه ها و شبکه های اجتماعی.
تا آخرین دقیقه منتظر اتمام یک کار ماندن.
اندیشیدن به اتفاقات گذشته.
 

3. منظم تر باشید

گاهی اوقات استرس، ناشی از غرق در فکر بودن است. برنامه ریزی کنید کارهایی که باید انجام دهید را دنبال کنید. میز خود را مرتب کنید و دنبال راه های مناسب برای مدیریت کارهای بیرون و داخل منزل بگردید. مرتب بودن و اولویت بندی کردن کارها به شما کمک می کند تا مسئولیت های تان را به کارهای کوچک و قابل کنترل تقسیم کنید و بر روی چیزهایی که واقعا برای شما اهمیت دارد تمرکز کنید.
 

4. یاد بگیرید که "نه" بگویید

شما نمی ­توانید به همه­ ی درخواست­ هایی که از شما می شود، پاسخ مثبت بدهید. پس چرا تظاهر می کنید که می­ توانید؟ در واقع، هرچه بیشتر قول بدهید و عمل نکنید، مردم کمتر روی شما حساب خواهند کرد. در عوض، جسور باشید و یادبگیرید که مودبانه اما محکم "نه" بگویید. برنامه­ ی خود را دنبال کنید و مطمئن شوید چه زمانی وقت ندارید که کار و وظیفه ی اضافی قبول کنید.
آدم های جسور، ارتباط چشمی برقرار می کنند، با لحن واضح و بدون تهدید صحبت می کنند و روی پای خود ایستاده اند. اگر می دانید که بیش از اندازه مشغله دارید، این را بگویید. خوب است که "نه" بگویید در عین حال که به دیگران احترام می گذارید.
برخی مردم، از ترس از دست دادن موقعیت­ ها و فرصت ­های جدید، سر خودشان را شلوغ می کنند. با این حال، به هیچ کدام از آن ها هم به خوبی عمل نمی کنند، چرا که انرژی خود را بین کارهای زیادی تقسیم کرده اند. به جنبه های مثبت و منفی تعهدات جدید، به دقت توجه کنید و ببینید آیا ارزش دارد با توجه به حجم فعلی مشغله های تان، آن ها را بپذیرید.
 

5. یاد بگیرید چگونه کاری را محول کنید

فکر نکنید محول کردن کارها به دیگران، به این معنی است که شما از عهده ی کاری بر نمی آیید و یا نمی توانید آن را به خوبی دیگران انجام دهید. یاد بگیرید به توانایی دیگران در انجام کارها اعتماد کنید. ممکن است محول کردن وظایف تان کمی استرس زا به نظر برسد، اما در عوض وقت آزاد بیشتری برای خود خواهید داشت. شخص قابل اعتمادی را در زندگی خود پیدا کنید و کارهایی که خیلی برای تان استرس زا هستند را به او محول کنید.


منبع: https://www.wikihow.com/Relieve-Stress
مترجم: داوود سرافراز
 

بیشتر بخوانید:
چگونه استرس را از بین ببریم؟ (بخش اول)
راه های کاهش استرس در زندگی
استرس و راهکارهای کاهش آن
3 راه مقابله با استرس های زندگی
5 راهکار مقابله با استرس های زندگی
چگونه آرام و بی استرس باشیم؟ (بخش اول)
چگونه آرام و بی استرس باشیم؟ (بخش دوم)



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما