پیامد قهر همسران

برخی از زنان و شوهران بدون توجه به پیامدهای قهر و دوری از هم، به‌راحتی این اتفاق را در رابطه میان خود و همسرشان وارد کنند. درحالی‌که قهر می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات و آسیب‌های بیشتری شود که راهی برای حل آن نیست. با ما همراه باشید تا با پیامدهای قهر همسران بیشتر آشنا شوید.
شنبه، 27 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
پیامد قهر همسران
قهر طولانی مدت همسران می تواند به رابطه عاطفی ایشان آسیب برساند.
 
چکیده: برخی از زنان و شوهران بدون توجه به پیامدهای قهر و دوری از هم، به‌راحتی این اتفاق را در رابطه میان خود و همسرشان وارد کنند. درحالی‌که قهر می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات و آسیب‌های بیشتری شود که راهی برای حل آن نیست. با ما همراه باشید تا با پیامدهای قهر همسران بیشتر آشنا شوید.

 تعداد کلمات 377 / تخمین زمان مطالعه 2 دقیقه
 
 پیامد قهر همسران

پیامدهای قهر همسران

حتی اگر برون­ ریزی و بیان حرف­ های گفته نشده، منجر به دعوا و مشاجره هم بشود ، بهتر از این است که درروان افراد انباشته شود یا اینکه موجب قهر و قطع ارتباط آن‌ها شود. پیامدهای منفی قهر و بی‌اعتنایی کردن، به‌مراتب بیشتر از دعوا و مشاجره است.
قهر کردن سیم برقراری ارتباط را قطع می­ کند و اگر قهر کردن در یک خانواده­ به عادت تبدیل شود، به بحران خیلی نزدیک شده است. دعوا نشان می ­دهد که موانعی وجود دارد، اما پل ارتباطی هم هنوز هست. ازاین‌رو امیدی به بهبود روابط وجود دارد. همچنین طبق یافته­ های روان­شناسان بدترین و آسیب ­زا ترین نوع آزارگری، آزار دیدن از طریق بی ­اعتنایی است؛ زیرا در انواع آزارهای دیگر ازجمله آزارگری فیزیکی، کلامی و ...، به‌نوعی شخص در کانون توجه است. درحالی‌که، در این نوع آزارگری، فرد از کم­ترین توجه نیز محروم است؛ زیرا این آزارگری از طریق بی‌اعتنایی اِعمال می­شود. همه­ ما انسان­ ها (به‌ویژه زنان)، تشنه­ توجه و محبت دیگران هستیم و مواقعی که این نیاز از ما دریغ می­ شود، برایمان بسیار تنفرآمیز و مشمئزکننده است و می ­تواند واکنش شدیدی را در پی داشته باشد.

زمانی که اعضای خانواده به کودکان بی ­توجهی می ­کنند آن‌ها سعی می­ کنند با پرخاشگری، ایرادگیری، امتناع از غذا خوردن، بیماری­ های بدنی، شب­ ادراری، افت تحصیلی و ... توجه دیگران را به خود جلب کنند. حال اگر به زن یا شوهر بی ­توجهی شود، چه واکنشی نشان می ­دهد؟
دل به امید صدایى که مگر در تو رسد                                ناله­ ها کرد در این کوه که فرهاد نکرد
پرخاشگری زن و شوهر به یکدیگر، کناره­ گیری یکی از آن‌ها از کل زندگی، داشتن روابط پنهان با فردی دیگر، دل ­زدگی از روابط زناشویی، کاهش محبت، درگیری­ های لفظی و فیزیکی با یکدیگر، بهانه­ های بدون دلیل و حتی جدایی آن‌ها می­ تواند از آثار قطع رابطه و بی ­توجهی باشند.[1]
 
 
منبع: درس‌نامه مهارت‌های زندگی با رویکرد ازدواج و خانواده
نویسنده: گروه نویسندگان پورتال فرهنگی راسخون
 

بیشتر بخوانید :
پیامدهای قهر کردن زیاد همسران
اظهار مهر و قهر به همسر
همسران درباره قهر و آشتی بدانند که... 


پی نوشت :
[1]. ر.ک: مدیریت روابط زناشوئی، صص 43-44.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.