فراموشی کاری نوجوانان

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که کسی از دوستان یا اطرافیان تان به فرزندتان پیغام مهمی را از طریق تلفن بدهد و بگوید که این پیغام را به پدر یا مادرت بده اما فرزند شما به‌کلی فراموش می‌کند که آن پیغام را به شما بدهد و شما بسیار عصبانی می‌شوید. برای حل کردن این مشکل حتماً مطلب زیر را مطالعه کنید.
دوشنبه، 29 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
فراموشی کاری نوجوانان
 فراموش‌کاری کودک امری عمدی نیست پس نباید آن را خطا دانست.
 
چکیده: شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که کسی از دوستان یا اطرافیان تان به فرزندتان پیغام مهمی را از طریق تلفن بدهد و بگوید که این پیغام را به پدر یا مادرت بده اما فرزند شما به‌کلی فراموش می‌کند که آن پیغام را به شما بدهد و شما بسیار عصبانی می‌شوید. برای حل کردن این مشکل حتماً مطلب زیر را مطالعه کنید.

 تعداد کلمات 554 / تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه
 
فراموشی کاری نوجوانان

چرا فرزندم فراموش می‌کند پیغامی را که دیگران برای من می‌گذارند به من بدهد؟

معمولاً نوجوانان فراموش می‌کنند که وقتی به خانه‌ی آن‌ها تلفن می‌شود و پیغامی برای والدینشان گذاشته می‌شود، آن پیغام را به آن‌ها بدهند. والدین از فرزند نوجوانشان انتظار دارند که وقتی کسی برای آن‌ها پیغامی می‌گذارد، آن پیغام را به آن‌ها بدهد. ولی اغلب نوجوانان به خاطر دلایل خاصی این مسئله را فراموش می‌کنند. وقتی فرزند شما مشغول تماشا کردن تلویزیون یا انجام تکالیفش است ممکن است حواسش جمع نباشد و نتواند درست منظور کسی را که با او حرف میزند درک کند و پیغامی را که او داده سریع فراموش می‌کند. او ممکن است آن‌قدر مجذوب انجام کارهای خودش باشد که پیغام شمارا فراموش کند. شاید او از نوشتن پیغام برای دیگران خوشش نیاید و به همین دلیل پیغام شمارا سریع فراموش کند. گاهی نیز پیغامی که دیگران برای شما می‌گذارند به او ربطی ندارد و او علاقه‌ای به آن موضوع ندارد به همین دلیل آن را زود فراموش می‌کند.
فراموش‌کاری‌های فرزندتان عمدی نیست. او دوست ندارد والدینش را مأیوس و ناراحت کند ولی وقتی این اتفاق می‌افتد، از خودش دفاع می‌کند، چون دوست ندارد پدر یا مادرش از دست او عصبانی شوند؛ بنابراین شروع می‌کند به بهانه‌تراشی برای این‌که چرا فراموش کرده پیغام شمارا به شما بدهد.
 

پیشنهاد‌هایی برای حل این مشکل

صبور باشید و بدانید همه‌ی نوجوانان تا حدی فراموش‌کار هستند. به فرزندتان بگویید که رساندن پیغام دیگران برای شما بسیار اهمیت دارد. قلم و کاغذی نزدیک تلفن بگذارید تا هرکس برای شما پیغامی گذاشت، او راحت بتواند پیغام شمارا یادداشت کرده و به شما بدهد. محل مشخصی را نیز برای گذاشتن این نوع پیغام‌ها در نظر بگیرید. وقتی به خانه برگشتید از فرزندتان بپرسید که آیا کسی با شما تماس گرفته و یا پیغامی برای شما نگذاشته است. اگر منتظر تلفن مهمی هستید، از منشی تلفنی استفاده کنید تا پیغام شما ضبط شود.
شاید فکر کنید که اگر با فرزندتان مثل خودش رفتار کنید و مثلاً اگر کسی برای او پیغامی گذاشت او را از آن پیغام مطلع نکنید، او از این کار شما عبرت می‌گیرد. ولی نباید این کار را با او بکنید. او می‌داند شما این کار را از روی عمد انجام می‌دهید و از کار شما ناراحت می‌شود و احساس می‌کند شما فریبش می‌دهید. این روش برای انگیزه دادن و تشویق کردن او به این کار اصلاً درست نیست. با این کار شما او یاد می‌گیرد که وقتی از رفتار دیگران ناراحت می‌شود می‌تواند کار آن‌ها را تلافی کند و احساسات آن‌ها را نادیده بگیرد. وقتی او پیغامی را به شما می‌دهد از او تشکر کنید و بگویید چقدر منتظر شنیدن آن پیغام بودید و بدانید حتی اگر فرزندتان فراموش کند پیغام دیگران را به شما بدهد، اگر پیغام آن‌ها مهم باشد دوباره خودشان با شما تماس خواهند گرفت.
 
 
منبع: کتاب «راهنمای کامل تربیت کودک (از تولد تا نوجوانی)»
نویسنده: رابین گلدستاین
مترجم: شیرین یزدانی

بیشتر بخوانید :
ربط سبک فرزند‌پروری با سبک‌های هویت و تعهد
ده ویژگی خاص در دوران نوجوانی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما