پدر باید الگوی خوبی برای فرزندان باشد

همه پدران دوست دارند که برای فرزند خود بهترین پدر باشند و فرزندان، آن ها را الگوی خود قرار دهند. با ما همراه باشید تا بدانید چطور می توانید یک الگوی خوب برای فرزند خود باشید.
دوشنبه، 19 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
پدر باید الگوی خوبی برای فرزندان باشد
الگو بودن پدران برای فرزندان یک امر ضروری است.
 
چکیده: همه پدران دوست دارند که برای فرزند خود بهترین پدر باشند و فرزندان، آن ها را الگوی خود قرار دهند. با ما همراه باشید تا بدانید چطور می توانید یک الگوی خوب برای فرزند خود باشید.

تعداد کلمات 1010 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه
 
 پدر باید الگوی خوبی برای فرزندان باشد

الگوی خوبی باشید

1. با مثال، راهنمایی کنید. اگر می ‌خواهید رفتار خودتان را مثال بزنید، پس شعار شما باید این باشد: "همان طور که من می ‌گویم و همینطور که من انجام می ‌دهم"؛ در این صورت کودکان شما می ‌دانند که وقتی اشتباهات شان را به آن ها گوشزد می کنید، خودتان آن را مرتکب نمی شوید. اگر می ‌خواهید کودکان شما به شیوه ‌ای که شما دوست دارید رفتار کنند، پس ابتدا باید رفتار های صحیح را در شما ببینند.

در ادامه برخی روش ‌ها ذکر شده‌ است که شما می‌ توانید به آن ها عمل کنید:
اگر نمی‌ خواهید فرزندان شما سیگار بکشند ، پس نباید این کار را جلوی آن‌ها انجام دهید - - یا اصلا سیگار نکشید.
اگر می ‌خواهید کودکان شما با مهربانی و احترام رفتار کنند، پس آن ‌ها باید ببینند که شما با مردم، از پیش خدمتی که در رستوران کار می کند تا افراد بزرگ، مهربانانه رفتار می ‌کنید.
اگر می ‌خواهید کودکان شما با هم دعوا نکنند، پس با مادرشان در مقابل آن‌ ها دعوا نکنید.
 
2. با مادر فرزندان تان، با احترام رفتار کنید. اگر می‌ خواهید یک الگوی خوب برای آن ها باشید، باید با احترام با مادرشان رفتار کنید. باید به آن‌ ها نشان دهید که چقدر همسرتان را دوست دارید، به او کمک می کنید و از مصاحبت با او لذت می برید. اگر شما به همسر خود اهمیت بدهید، پس کودکان شما متوجه خواهند شد که احترام به مادرشان و دیگر انسان های خوب، کار درستی است، چون پدر این کار را می ‌کند.
بخشی از رفتار محترمانه با مادر فرزندانتان این است که وظایف تربیت کودک و کارهای خانه را با هم تقسیم کنید.
بگذارید کودکان شما ببینند که از مادرشان تعریف و تمجید می‌ کنید و عشق و محبت خود را به او ابراز می کنید.
 شما نه تنها باید با مادر فرزندانتان با احترام رفتار کنید، بلکه او را دوست داشته باشید و برای حفظ رابطه ای عاشقانه، لذت بخش و پایدار تلاش کنید. اگر مادر بچه ها خوشحال باشد، همه خوشحال می‌ شوند.
اگر شما و همسرتان از هم جدا شده‌ اید، هرگز نباید یک کلمه بد درباره ی مادرشان به آن‌ ها بگویید، حتی اگر شما شرایط خوبی را با او نداشته باشید. اگر به آن ها اجازه ندهید که مادرشان را به اندازه ی کافی ملاقات کنند، در آینده دچار استرس و اضطراب خواهند شد.
 
3. اشتباهات تان را بپذیرید. لازم نیست الگوی بی عیب و نقصی باشید. در حقیقت، خوب است که شما کامل نباشید، زیرا کودکان شما نیز خواهند دانست که کاملا بی‌عیب و نقص نیستند و هر کسی ممکن است مرتکب اشتباه ‌شود. اگر اشتباه کرده ‌اید، و مثلا فراموش کرده اید که به موقع دنبال کودک خود در مدرسه بروید، یا عصبانی شوید، باید معذرت ‌خواهی کنید و اقرار کنید به اینکه می ‌دانید اشتباه کرده ‌اید.
اگر بتوانید در مقابل کودکان پا روی غرورتان بگذارید و به اشتباهتان اقرار کنید، آن‌ها متوجه خواهند شد زمانی که کار اشتباهی انجام دادند خوب است که آن را بپذیرند.
اینکه اشتباه خود را بپذیرید، شخصیت شما را محبوب تر می کند، تا زمانی که هربار کار درست را انجام دهید.
 
4. در کارهای خانه کمک کنید. اگر می ‌خواهید کودکان شما در امور خانه به شما و همسرتان کنند، شما هم باید به همسرتان در انجام کار های خانه کمک کنید. مهم نیست که شغل شما چقدر زمانبر است. بگذارید آن‌ ها ببینند که شما ظرف ‌ها را می شویید خانه را تمیز می ‌کنید ، و فرش را جاروبرقی می کشید، خواهید دید که آن‌ ها هم می‌ خواهند کمک کنند. اگر آن‌ ها فکر کنند که تمیز کردن فقط "وظیفه ی مادرشان" است، در آن صورت احتمال کمتری وجود دارد که در امور خانه به شما کمک کنند.
کمک کردن در امور خانه تنها باعث خوشحالی همسر شما نخواهد شد، بلکه به کودکان شما نیز می فهماند که شما و همسرتان به عنوان یک تیم، در کنار هم کار می ‌کنید و آن ‌ها نیز باید به شما ملحق شوند.
 
5. برای جلب احترام خود تلاش کنید. احترام به دست آوردنی است، نه دادنی، و شما باید هر کاری که می ‌توانید انجام دهید تا کودکان شما به عنوان یک پدر به شما احترام بگذارند. اگر شما زیاد در خانه نباشید، سر مادرشان فریاد بزنید و یا فقط گاهی حال روحی مساعدی دارید که به آن‌ ها آموزش دهید، پس آن‌ها فقط به این دلیل که پدرشان هستید به شما احترام نمی ‌گذارند. شما باید به شیوه ‌ای عمل کنید که قابل ‌تحسین، صادق، و سازگار باشد تا فرزندان تان ببینند که شما یک پدر نمونه و فردی شایسته ی تحسین هستید.
کودکان شما نباید شما را بپرستند و فکر کنند که شما کامل هستید – آن ‌ها باید ببینند که شما تنها یک انسان هستید و می ‌خواهید با آن‌ها خوب رفتار کنید.
 
6. فرزندان خود را از عشق و محبت خود لبریز کنید. اگر چه شما ممکن است فکر کنید که یک پدر نمونه بودن به این معنی است که کمی از کودکان خود فاصله بگیرید اما همیشه کار درست را انجام دهید، اما در حقیقت به این معنی است که به اندازه ی با آن ها در ارتباط باشید و آن ها را ببوسید و در آغوش بگیرید؛ بگذارید آن‌ ها بدانند که  تا چه حد برای شما مهم هستند. اجازه ندهید یک روز بگذرد و به آن ها نگفته باشید "دوستت دارم"، به فرزندان خود محبت جسمی بدهید، بگذارید بدانند که چه اندازه در دل شما جا دارند.
فرزندانتان بسیار مشتاق عشق و محبت شما هستند، مهم نیست که آن ‌ها در چه سنی هستند.
از داشتن بچه ‌ها، خدا را شکر کنید و بگذارید بدانند که زندگی شما بدون آن‌ها معنی نخواهد داشت.
 
مترجم: داود سرافراز
منبع : https://www.wikihow.com/Be-a-Good-Father
 

:بیشتر بخوانید 
چگونه پدر خوبی باشیم ؟
چگونه پدر ومادر خوبی باشیم؟
ویژگی‌های پدر و مادرهای موفق
پدر، تکیه گاه و ستون خانواده
پدر، مفهومی مهم در زندگی
سه سبک برای پدر بودن



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.