چگونه یک زندگی بدون استرس را تجربه کنیم؟ (بخش اول)

استرس، به‌عنوان نوعی «مبارزه یا واکنش» شناخته می‌شود. استرس می‌تواند به ما کمک کند تا از خطر دوری‌کنیم ؛ اما استرس زیاد می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی شود و تأثیرات منفی بر دیگر نقاط زندگی شما بگذارد. کمی وقت بگذارید تا بفهمید چه چیزی باعث استرس شما می‌شود، در این صورت می‌توانید احساس بهتری داشته باشید.
سه‌شنبه، 27 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
چگونه یک زندگی بدون استرس را تجربه کنیم؟ (بخش اول)
شناسایی منابع استرس، اولین قدم برای برخورد با آن است.
 
چکیده : استرس، به‌عنوان نوعی «مبارزه یا واکنش» شناخته می‌شود. استرس می‌تواند به ما کمک کند تا از خطر دوری‌کنیم ؛ اما استرس زیاد می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی شود و تأثیرات منفی بر دیگر نقاط زندگی شما بگذارد. کمی وقت بگذارید تا بفهمید چه چیزی باعث استرس شما می‌شود، در این صورت می‌توانید احساس بهتری داشته باشید.

تعداد کلمات 585 /  تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه

چگونه یک زندگی بدون استرس را تجربه کنیم؟

چگونه یک زندگی بدون استرس را تجربه کنیم؟

برای کاهش استرس در زندگی خود، سعی کنید کار و تعهدات مدرسه را به حداقل برسانید و در هیچ پروژه جدیدی را انجام ندهید تا زمانی که تمام‌کارهایی که در حال انجامشان هستید را به اتمام برسانید. دقت کنید که هر شب حداقل یک ساعت را برای استراحت و گذراندن وقت با دوستان و خانواده خود صرف کنید. اگر هنوز استرس دارید، ورزش منظم را به‌عنوان فعالیت فیزیکی در نظر بگیرید، چون فعالیت فیزیکی به افراد کمک می‌کند تا با اضطراب کنار بیایند. حتی یک جلسه کوتاه یا یوگا می‌تواند بسیار آرامش‌بخش باشد.
 

برای رسیدن به اهداف خود، مدیریت استرس کنید

1. سطح استرس خود را کنترل کنید. شما باید از استرس خود استفاده کنید تا تغییراتی در زندگی‌تان ایجاد کنید و آن را کاهش دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکلی مؤثرتر استرس تان را کنترل کنید. زمانی را صرف نظارت بر سطح استرس خود کنید و یادداشت کنید که چند بار در هفته احساس اضطراب و استرس دارید. البته میزان استرس شما بسته به آنچه در زندگی شما اتفاق می‌افتد متفاوت است، اما نظارت بر استرس در دوره زمانی اولیه، یک‌راه خوب برای به دست آوردن اطلاعات در مورد آن است.
علائم استرس شامل افزایش ضربان قلب و تعریق و همچنین سفتی در ماهیچه‌ها، سردرد، خستگی و کوتاهی تنفس است.
اگر این نشانه‌ها را در خود احساس می‌کنید، در مورد چیزی که باعث این واکنش‌ها شده است فکر کنید.

2. محرک‌های استرس را شناسایی کنید. هنگامی‌که شروع به نظارت و توجه به میزان استرس خود کردید، باید تلاش کنید که محرک‌های استرس ویژه‌ای را شناسایی کنید. استرس می‌تواند از بسیاری جاها ناشی شود. چه چیزی استرس شمارا تحریک می‌کند؟ شغل شما؟ روابط شما؟ امور مالی شما؟ بچه‌های شما؟ اینکه مشخص کنید استرس از چه ناحیه‌ای به شما وارد می‌شود، اولین قدم برای برخورد با آن است.
دقیقاً مانند رویدادهای منفی، مسائل مثبت در زندگی شما مانند ازدواج یا خریدن یک‌خانه نیز می‌تواند استرس را تحریک کند.
زمانی که این‌ها را شناسایی کردید، آن‌ها را روی کاغذ بنویسید تا بتوانید موارد استرس‌زا را مشخص کنید.
ممکن است بخواهید آن‌ها را به عوامل کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم کنید.

3. روی استراتژی‌های مقابله با محرک‌های استرس کارکنید. زمانی که منابع استرس خود را شناسایی کردید، می‌توانید سعی کنید با مشکلات مقابله کنید. مشخص کنید کدام جنبه از رویداد و یا محرک‌ها را می‌توانید کنترل کنید و بر روی آنچه می‌توانید بر آن تأثیر بگذارید تمرکز کنید. دلیل رایج استرس، تعهدات و فعالیت‌هایی است که باوجودآنکه زمان کمی برای استراحت و آرامش دارید، بر سرتان خراب می‌شوند.
شما می‌توانید تعهدات خود را کمتر کنید و تصمیم بگیرید که کدام‌یک از آن‌ها را واقعاً می‌خواهید انجام دهید، در این صورت با استرس مقابله خواهید کرد. همچنین شما می‌توانید آن‌ها را با توجه به اهمیت رتبه‌بندی کنید.
به برنامه خود نگاه کنید و ببینید کدام‌یک تعهدات خود را می‌توانید عقب بیاندازید، در این صورت فرصت بیشتری برای آرامش و استراحت خود پیدا خواهید کرد.

ادامه دارد...

منبع: https://www.wikihow.com/Live-a-Stress-Free-Lifestyle
مترجم: داوود سرافراز

بیشتر بخوانید :
چگونه یک زندگی بدون استرس را تجربه کنیم؟ (بخش دوم)
منشأ استرس خود را شناسایی کنید
نقش کمال گرایی در ایجاد استرس
قدم به قدم با استرس خود مقابله کنید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.