از استرس رها شوید

بدترین روش‌ها برای کاهش استرس، روی آوردن به مواد مخدر یا الکل و رفتارهای فیزیکی پرخطر نسبت به دیگران است. روش­ های بی­ خطرتر هم وجود دارد. با ما همراه باشید.
سه‌شنبه، 27 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
از استرس رها شوید
می‌توانید با فشار دادن توپ‌های مخصوص استرس، از استرس رها شوید.
 
چکیده : بدترین روش‌ها برای کاهش استرس، روی آوردن به مواد مخدر یا الکل و رفتارهای فیزیکی پرخطر نسبت به دیگران است. روش­ های بی­ خطرتر هم وجود دارد. با ما همراه باشید.

تعداد کلمات 573 / تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه

از استرس رها شوید

مقدمه

اگر می‌خواهید در موقعیتی پرتنش آرامش خود را حفظ کنید، نفس‌گیری‌های طولانی و عمیق داشته باشید، از بینی هوا را بگیرید و از دهان بازدم کنید. به خودتان چند دقیقه فرصت دهید و به‌اتفاق یا موقعیتی شادی‌بخش فکر کنید، مثل رفتن به مسافرت یا گذراندن وقت باکسی که دوستش دارید. زمانی که آرام‌تر شدید یک برنامه‌ریزی دقیق برای مقابله با موقعیتی که در آن هستید بکنید، این کار باعث می‌شود کنترل امور را در دست بگیرید و آرام‌تر شوید.
 

خود را از استرس رها کنید

_روی آوردن به مواد مخدر یا الکل، یا خالی کردن عصبانیت خود بر سر دیگران بدترین روش‌ها برای کاهش استرس است. از این تمایلات دوری‌کنید و به روش‌های مؤثر و عملی روی‌آورید.
_مشت زدن، فریاد کشیدن، شکستن چیزی و این قبیل رفتارهای فیزیکی در زمان عصبانیت نه‌تنها شمارا آرام نمی‌کند بلکه عصبانی‌تر هم خواهید شد. روش‌های کم‌خطرتر را پیش بگیرید. مثلاً توپ‌هایی مخصوص استرس وجود دارند که می‌توانید با فشار دادن آن‌ها اعصاب خود را آرام‌تر کنید.
_گاهی ناسزا گفتن می‌تواند شمارا آرام کند؛ اما این کار را پیش دیگران انجام ندهید. مثلاً نروید به رئیستان فحش دهید یا جلوی فرزندتان ناسزا نگویید.
_اگر می‌خواهید گریه کنید. گاهی شما فقط باید کمی گریه کنید و این می‌تواند شمارا آرام کند. درحالی‌که گریه می‌کنید عبارات محبت‌آمیز به خودتان بگویید و به خودتان اجازه درک احساساتتان را بدهید.
_حمام آب گرم بروید. گرمای فیزیکی بر روی آرامش اعصاب تأثیر زیادی دارد

به این نکات توجه کنید:
_استرس به خاطر آینده ناشی از ترس و استرس در زمان حال ناشی از ضعف و ناتوانی ست.
_هوای خودتان را داشته باشید، حمام بروید تا حالتان بهتر شود.
_افکارتان را بنویسید و آن‌ها از ذهن و سینه‌تان خارج کنید.
_اگر کسی باعث اضطراب در شما می‌شود و می‌خواهید سر او داد بزنید، قبل از آن چشم‌هایتان را ببندید، نفس بکشید و تا ده بشمارید.
_کمی استراحت کنید، این به شما کمک می‌کند تا تصمیمات درست و منطقی بگیرید.
_می‌توانید در مورد اضطراب یا عامل آن باکسی حرف بزنید. اگر کسی نبود بنویسید، طوری بنویسید که گویی برای کس دیگری می‌نویسید.
_لیستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید.
_حواس خود را با یک بازی پرت کنید.

به این اخطارها توجه کنید:
_کتک‌کاری کردن و رفتارهای فیزیکی خشن موقع عصبانیت می‌تواند شمارا تبدیل به یک آدم خشن و عصبی کند.
_خودتان را به خاطر همه‌چیز سرزنش نکنید. گاهی در بعضی مسائل هرچقدر هم که تلاش کنید، کاری از پیش نمی‌رود و از کنترل خارج است. تسلیم شدن همیشه چیز بدی نیست اما ناامیدی از خود، بدترین اشتباه است.
_برای رفع مشکلات تان به مواد مخدر و الکل روی نیاورید، این‌ها فقط در لحظه ممکن است کمی حال شمارا خوب کند، اما به‌مرور باعث اعتیاد شما می‌شوند، آیا می‌خواهید اعتیاد هم به مشکلات قبلی خود اضافه کنید؟ ممکن است برای خودتان اهمیتی نداشته باشد، اما از آسیبی که به اطرافیانتان می‌زنید آگاه باشید.
_پاسخ‌های نادرست به استرس و اضطراب می‌تواند سال‌های زیادی از عمر شمارا هدر دهد. درست است که هیچ‌چیزی غیرممکن نیست اما اگر کاری نکنید و گوشه‌ای بنشینید کاری از پیش نخواهد رفت و غیرممکن‌ها ممکن نخواهد شد.
باید سخت تلاش کرد.

منبع: https://www.wikihow.com/Be-Calm-in-a-Stressful-Situation
مترجم: سارا اشرفی

بیشتر بخوانید :
نقش کمال گرایی در ایجاد استرس
قدم به قدم با استرس خود مقابله کنید
منشأ استرس خود را شناسایی کنید
چگونه در شرایط استرس‌زا، آرامش خود را حفظ کنیم؟ (بخش اول)
چگونه در شرایط استرس‌زا، آرامش خود را حفظ کنیم؟ (بخش دوم)



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.