تأثیر مشاهده پورن بر روابط همسران

گاهی اوقات زن و شوهرها برای لذت بردن بیشتر از رابطه جنسی، به مشاهده فیلم های پورن روی می آورند. غافل از اینکه مشاهده چنین فیلم ها و تصاویری در کوتاه مدت و دراز مدت چه اثرات مخربی بر زندگی آن ها خواهد گذاشت. در این نوشتار بر آنیم به برخی از این تأثیرات منفی اشاره کنیم.
چهارشنبه، 30 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید مصطفی سید آقامیری
موارد بیشتر برای شما
تأثیر مشاهده پورن بر روابط همسران
مشاهده تصاویر مستهجن می تواند بنیان خانواده را ویران کند.
 
چکیده: گاهی اوقات زن و شوهرها برای لذت بردن بیشتر از رابطه جنسی، به مشاهده فیلم های پورن روی می آورند. غافل از اینکه مشاهده چنین فیلم ها و تصاویری در کوتاه مدت و دراز مدت چه اثرات مخربی بر روی زندگی آن ها خواهد گذاشت. در این نوشتار بر آنیم به برخی از این تأثیرات منفی اشاره کنیم.

تعداد کلمات 1120/ تخمین زمان مطالعه 6 دقیقه
تأثیر مشاهده پورن بر روابط همسران

بلایی که مشاهده پورن بر سر زندگی تان خواهد آورد


1. اعتماد میان همسران را نابود می کند. یکی از اساسی ترین پایه های هر ازدواجی اعتماد است. برای اینکه به تأثیر تماشای پورن بر اعتماد همسران پی ببرید، از زنی که شوهرش تصاویر پورن را مشاهده می کند بپرسید وقتی همسرت این کار را می کند چه حسی نسبت به او داری؟ اگر این زن صادق باشد به شما خواهد گفت از او متنفرم! چرا که اعتقاد دارد همسرش با مشاهده تصاویر پورن در حقیقت شخص دیگری را وارد رابطه شان کرده و به عبارتی به او خیانت کرده است. حالا چه مرد از این طرز نگاه زن خوشش بیاید چه نیاید، باید این واقعیت را بپذیرد که از نگاه زن خیانت کار است.
 
2. تماشای پورن موجب می شود انسان به مقایسه بیافتد. اینکه گمان کنید می توانید به تماشای تصاویر و فیلم های مستهجن بپردازید و بعد هم به مقایسه نیافتید، خیال خامی بیش نیست. مشاهده چنین فیلم ها و تصاویری موجب می شود که تبدیل به فردی ناسپاس شوید، یعنی به جای اینکه بر داشته ها و خصوصیات مثبت همسرتان تمرکز کرده و از آن ها لذت ببرید، به عیوب و نداشتهایش متمرکز خواهید شد و به خاطر اینکه فلان اندام همسرتان به فلان بازیگر پورن شباهت ندارد عذاب خواهید کشید و این ناراحتی را به همسرتان منتقل خواهید کرد.
 
3. پورن عزت نفس را ویران می کند. وقتی در کنار همسرتان به تماشای تصاویر و فیلم های مستهجن می نشینید، همسرتان خود را با زنان بازیگر چنین فیلم هایی مقایسه نموده و در نتیجه عزت نفسش به شدت کاهش می یابد. در هنگام برقراری رابطه جنسی با همسرتان، او تصویر بدنی مناسبی از خود نداشته و احساس می کند نمی تواند مانند بازیگران فیلم های پورن رفتار کند، در نتیجه با کاهش عزت نفسش، میل جنسیش نیز به شدت کاهش خواهد یافت.  


4. تماشای پورن موجب شکل گیری انتظارات غیر واقعی می گردد. پورن ریشه در واقعیت ندارد! پورن در حقیقت فیلمی است که یک کارگردان حرفه ای آن را ساخته و به هر بازیگر بابت بازی در آن پول پرداخت می کنند! جالب است بدانید بسیاری از بازیگران فیلم ها پورن از این کار نفرت دارند. بسیاری از  زنان بازیگر در چنین فیلم هایی از همان سنین جوانی با اکراه و به زور وارد این عرصه شده اند. بسیار از این زنان برای اینکه از دردهای جسمی و عاطفی ناشی از بازی در فیلم های پورن رها شوند، به مصرف موارد مخدر و داروهای روانپزشکی روی می آورند. آمار خودکشی در زنان و مردان بازیگر فیلم های پورن بسیار بالاست. اما در آنچه که در فیلم های پورن مشاهده می کنید، هیچ کدام از این موارد مشاهده نمی شود و خیال خواهید کرد همه چیز به اصطلاح گل و بلبل است و از زن و یا شوهر خود انتظاراتی غیر واقع بینانه پیدا خواهید کرد.
 
5. پورن صمیمیت بین همسران را به شدت کاهش می دهد. تماشای پورن در زندگی خانوادگی معمولاً به صورت مخفیانه انجام می شود. وقتی یکی از همسران به دیدن فیلم های پورن می پردازد دوست ندارد همسرش از این موضوع آگاه شود. همین مخفی کاری و پنهان کاری موجب می شود صمیمت میان همسران به شدت کاهش یابد.
 
6. مشاهده پورن در نهایت موجب شرمندگی و عذاب وجدان می شود. شیطان شما را فریب می دهد تا به مشاهده پورن اقدام کنید و در نهایت به زبان عامیانه به شما می گوید: خاک بر سرت! یکی از عوارض مشاهده پورن حس شرمندگی و عذاب وجدان است. معمولاً افراد برای فرار از مشکلات زندگی، استرس و یا ترس به مشاهده پورن می پردازند اما در حقیقت وارد یک دور باطل می شوند، این دور باطل به این شکل است: الف. در مورد اوضاع زندگی خود حس بدی دارند. ب. برای فرار از این اوضاع به مشاهده پورن روی می آورند.  ج. به خاطر مشاهده پورن حس بدی پیدا می کنند.  د. برای فرار و رهایی از این حس به مشاهده پورن می پردازند.
 
7. پورن اعتیاد آور است. هر کسی که به شما بگوید پورن اعتیاد آورد نیست، مطمئن باشید اشتباه می کند. مطالعات نشان می دهند که پورن مرکز لذت مغز را بیش از کوکائین تحریک می کند. بنابراین پورن تأثیری قوی داشته و به شدت اعتیاد آور است.
 
 
8. هیچ گاه با مشاهده پورن از لحاظ جنسی ارضاء نخواهید شد. صنعت پورن بر مبنای "نارضایتی مشتری" شکل گرفته است. مقاله ای به بررسی تفاوت میان اعتیاد به پورن و اعتیاد به مواد مخدر پرداخته است. در این مقاله نویسنده نتیجه گرفته است که الگوی اعتیاد به مواد مخدر مبتنی بر مصرف بیشتر و در اعتیاد به پورن بر مبنای مصرف متفاوت و متنوع است. به عبارت دیگر کسی که به هروئین معتاد است، هر روز مایل است مصرفش را افزایش دهد ولی کسی که به پورن معتاد است، دوست دارد یک رابطه جنسی و یک فیلم پورن متفاوت را تجربه کند. قدرتِ پشتِ صنعت پورن شهوت و هوس است. اصلاً خاصیت هوس و شهوت همین تنوع طلبی است یعنی شهوت صرفاً به دنبال رسیدن به زیبایی بیشتر نیست بلکه دنبال یک تجربه متفاوت است. به همین خاطر است که حتی ممکن است مردی با یک سوپر مدل نیز ازدواج کند و باز هم تمایل داشته باشد با زنان دیگری نیز رابطه برقرار نماید. این امر بدین خاطر نیست که همسرش به اندازه کافی زیبا نیست بلکه به خاطر این است که الگوی شهوت جنسی مبتنی بر تنوع و تفاوت است. پس در واقع آنچه شما را راضی خواهد کرد تفاوت و تنوع است، اما مشکل دقیقاً همینجاست که وقتی برای رضایت و لذت جنسی تصاویرو فیلم های جدیدی را مشاهده کردید، باز هم می خواهید که یک تجربه متفاوت از تجربه قبل داشته باشید و این روند پایانی نخواهد داشت.
 
9.  مشاهده پورن به شدت موجب انحراف می گردد. متأسفاته ماهیت پورنوگرافی معمولاً به گونه ای است که موجب انحرافات و خطاهای بزرگتر می شود. در بسیاری از موارد تجاوز به کودکان و حتی بزرگسالان نتیجه مشاهده پورن است.
 

سخن پایانی

اگر شما نیز درگیر مشاهده پورن شده اید، سرسری از کنارش نگذشته و سریعاً برای ترک آن اقدام نمایید. اگر احساس می کنید به تنهایی از پس این مشکل بر نمی آیید، حتماً به یک مشاور متخصص مراجعه کنید. برای ریشه کن کردن آن از زندگی خود باید قدمهایی محکم و تهاجمی برداشته تا از شرش خلاص شوید. باید اطمینان داشته باشید آزادی و رهایی امکان پذیر است اما در عین حال به اراده ای قوی و جدیت نیاز دارد.
 

منبع: سایت «pulse»


مترجم: سید مصطفی سید آقامیری

بیشتر بخوانید:
علاقه مردان به تماشای فیلم های مستهجن
تهدیدها و آسیب‌های اینترنت و فضای مجازی برای خانواده
پورنوگرافی (هرزه نگاری) اینترنتی و عوارض آن؟
هرزه نگاری اینترنتی در ایران و نقش خانواده در کنترل آن 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.