روش رسیدن به آرامش و درمان ذهن آشفته

برای پیدا کردن آرامش داخلی و خلاص شدن از ذهن آشفته و درمان ذهن بی قرار خود اول باید اراده قوی داشته باشید و با انجام چند روش موثر به آرامش داخلی برسید. با ما همراه باشید .
جمعه، 23 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روش رسیدن به آرامش و درمان ذهن آشفته
 برای یک دقیقه توقف کنید و نفس بکشید، و سر و صداهای ذهنی را خاموش کنید .
 
چکیده : برای پیدا کردن آرامش داخلی و خلاص شدن از ذهن آشفته و درمان ذهن بی قرار خود اول باید اراده قوی داشته باشید و با انجام چند روش موثر به آرامش داخلی برسید. با ما همراه باشید .

تعداد کلمات 1073 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه
روش رسیدن به آرامش و درمان ذهن آشفته 

کلیدهایی برای درمان ذهن آشفته و پیدا کردن آرامش داخلی

اگر چه ابتدا کنترل آن دشوار است، اما می توان یاد گرفت که چگونه می شود یک ذهن بی سر و صدا را مدیریت کرد و سر و صدایش را خاموش کنید تا بتوانید آرامش داخلی را بدست آورید. ذهن بیقرار، هیچ نوع استراحت و آرامشی نمی دهد.

شما در نهایت از یک نگرانی به نگرانی دیگر، از یک ترس به اضطراب دیگری می پرید.برخی افراد می توانند این مفهوم ذهن بی قرار را با کنجکاوی و بهره وری اشتباه بگیرند در حالی که این درست است که انرژی داخلی گاهی اوقات نشان دهنده تمایل به یادگیری است، اما اغلب این بیقراری در واقع فقط سر و صدای ذهنی است و این سردرگمی، خستگی و ناراحتی است.
اغلب گفته می شود که دشمنی بدتر از آن نیست که در ذهن خودتان ایجاد می کنید. اما به جای این که به طور خاص مسئولیت خود را ببیند، باید این استرس های داخلی را به عنوان ترکیبی ظریف از چندین چیز مشاهده کنید. در متن زیر قصد داریم برخی از پیشنهاداتی را برای شما در مورد بازتاب کمک در پیدا کردن احساس آرامش و صلح داخلی به شما بگوییم. انجام آنها آسان است، فقط یک ماده ضروری نیاز دارد:
 

اراده قوی

ذهن بی قرار و اقیانوسی آشفته در ذهن ، یکی از مشهورترین کتابها که در مورد شرایط پیچیده سر و صدای ذهنی با افسردگی در هم آمیخته است، توسط کای جیمسون نوشته شده است.این روانپزشک در دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور در مورد کار منحصر به فرد خود توضیح می داده است.
جیمسون می گوید، من به عنوان یک دختر جوان، همیشه مستعد ابتلا به بی ثباتی عاطفی بودم ؛ غم و اندوه در طول نوجوانی، من را همراهی می کرد و زمانی که زندگی حرفه ای خودم را آغاز کردم، به چرخه های غیر قابل اجتناب بین ترس، اضطراب و ذهن بی قرار که به من اجازه زندگی داد، افتادم. مطمئنا اگر خودتان را در این خطوط ساده پیدا کردید، حتما این 5 چیز را در ذهن داشته باشید که می تواند به شما کمک زیادی کند.
 

5 توصیه موثر برای درمان ذهن آشفته

1. خلاص شدن از وزن غیر ضروری برای یافتن آرامش
شما در حال حمل وزن اضافه به همه جا هستید، حتی اگر نتوانید آن را ببینید، به محض اینکه شروع به دیدن این وزن در ذهن خود کنید احساس خوبی خواهید داشت.
شما توسط افرادی احاطه شده اید که به جای اینکه انرژی برای شما فراهم کنند، انرژی شما را غارت می کنند و می توانید مواردی را انتخاب کنید که برای شما مفید نیستند پس درک کنید که کمتر ،بهتر از بیشتر است.

2. دیوارهای محافظتی خود را بسازید
ذهن بی قرار رنج می برد ،زیرا بسیار نفوذ پذیر است. این اجازه می دهد تا نگرانی های بیرونی همراه با ضمیرتان وارد شوند و همچنین منافع کسانی که در اطراف شما هستند. زمانی که انرژی منفی صلح داخلی شما را متوقف می کند، به نقاط ضعف شخصی شما متصل می شود این یک ترکیب وحشتناکی است ، شما باید دیوارهای خود را به روش زیر بسازید:
  • خودتان را از چیزهایی که در هماهنگی با شما قرار ندارند ،دور کنید.
  • نخواهید که مردم خودخواه یا منافع کاذب را دوست داشته باشید.
  • دیوارها را در برابر افرادی که طوفان را در روزهای آرامتان وارد می کنند، افزایش دهید.
  • دیوارها را در برابر افرادی که به شما احترام نمی گذارند، بسازید.
  • آنها را ببخشید، اما بگذارید تا بروند.
3. سکوت بهبود می یابد
حداقل یک بار در روز، یک ساعت و نیم، دو ساعت، شما باید در سکوت مطلق خودتان بروید ؛ این لحظات صلح و آرامش درونی شما، اجازه می دهند تا با نیازهای خود ارتباط برقرار کنید و آرامش ذهن تان را داشته باشید.
ذهن عصبی که از یک نگرانی به سوی نگرانی دیگر می پرد، تمایلات خودش را فراموش می کند آنها دیگر میزان ارزشمند بودن و مهم بودن تان را به یاد نمی آورند. در سکوت استراحت کنید و ترس و صدای داخل تان را خاموش کنید ، اجازه دهید با احساساتی مانند رضایت، صلح داخلی و تعادل بین قلب و ذهن محاصره شوید.

4. برای یک دقیقه توقف کنید و نفس بکشید، و سر و صداهای ذهنی را خاموش کنید
گذشته، رفته است. شما نمی توانید آن را ویرایش کنید، و آینده هم هنوز نیامده. بنابراین اصل توجه خود را بر روی اینجا و حال حاضر نگه دارید، جایی که خودتان را در این لحظه پیدا می کنید. توقف کنید و نفس بکشید، یک نفسی عمیق بکشید و آنرا پنج ثانیه نگه دارید. سپس با صدای بلند هوا را خارج کنید. با این تمرین ساده، چه باور کنید چه نکنید، ذهن شما آزاد می شود.
به مغز اکسیژن می رساند و به شما آرامش می دهد. هنگامی که بدن شما احساس خوبی دارد، زمان آن است که با خودتان ارتباط برقرار کنید سپس، با شرمندگی از خود بپرسید که چه می خواهید، چه چیزی را جستجو می کنید، چه چیزی نمی خواهید، و حواس تان کجاست ، ایده خوبی است که این ورزش را هر روز صبح انجام دهید.

5. قدردانی کنید
این جنبه بدون شک پیچیده ترین است ؛ استراحت کنید و بر روی افکار زیر تأمل کنید:
  • اگر در مورد افرادی که شما را دوست ندارند فکر کنید، از خودتان فاصله گرفته اید. این می تواند یک پاسخ ساده باشد ،اما هنوز نیازمند شجاعت است.
  • اگر احساس ناخوشایندی می کنید، کمی فکر کنید: انتخاب کنید که اینطور نباشید.
  • این احساسات را خاموش کنید و به یاد داشته باشید که ارزشمند هستید.
  • برای تمام چیزهای کوچک که اطراف شما هستند، تشکر می کنید.
  • تشکر از اینکه از لحاظ جسمی خوب هستید، با داشتن افراد خاصی که از طرفتان که دوستشان دارید و کسانی که شما را دوست دارند.
  • یاد بگیرید برای هر روز جدید تشکر کنید.
  • فرصت های جدید هر روز در افق باز می شوند تا شما بتوانید به اهداف خود برسید.
  • خوشحال و آرام و متعادل باشید.

 منبع : سایت نمناک

بیشتر بخوانید :
راهکارهایی برای رسیدن به آرامش (بخش اول)
راهکارهایی برای رسیدن به آرامش (بخش دوم)
راه های کاهش استرس در زندگی
چگونه آرام و آسوده خاطر باشیم؟
چگونه ذهن خود را آرام کنیم؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.