علت های زود انزالی و درمان آن (بخش اول)

انزال زودرس یا زود انزالی یکی از اختلالات جنسی می باشد. هنگامی که مرد، قبل از آنکه شریک جنسی‌ اش ارضا شود، دچار انزال شده و از او منی خارج شود، گفته می‌شود مرد دچار انزال زودرس است. گاهی انزال زودرس طبیعی بوده و بر اثر پرهیز طولانی از مسایل جنسی به وجود می‌آید.
دوشنبه، 17 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
علت های زود انزالی و درمان آن (بخش اول)
با افزایش سن و تجربه جنسی، اغلب مردان یاد می گیرند که چگونه به ارگاسم رسیدن را به تاخیر بیاندازند. 
 
چکیده : انزال زودرس یا زودانزالی یکی از اختلالات جنسی می باشد. هنگامی که مرد، قبل از آنکه شریک جنسی‌اش ارضا شود، دچار انزال شده و از او منی خارج شود، گفته می‌شود مرد دچار انزال زودرس است. گاهی انزال زودرس طبیعی بوده و بر اثر پرهیز طولانی از مسایل جنسی به وجود می‌آید.

تعداد کلمات 1162 / تخمین زمان مطالعه 6 دقیقه
 

هرآنچه که باید از درمان زود انزالی بدانید 

 زودانزالی مشکلی است که موجب اختلال در رابطه جنسی موفق می شود. مرد یا زن مبتلا به زود انزالی علاوه بر نداشتن رابطه جنسی رضایت مندانه گاهی به واسطه داشتن این مشکل دچار احساس ضعف و به دنبال ان خجالت و شرم در مقابل همسر خود می شود و بسیاری از این افراد به جای لذت از رابطه جنسی نتیجه ای برعکس کسب می کنند. در این مطلب قصد داریم همه چیز در مورد زود انزالی را برای تان تشریح کنیم.
 

زود انزالی چیست؟

زود انزالی و یا همان نزال زودرس یکی از مسایلی است که هم برای مرد و هم برای زن می تواند مشکل سازبوده وآنها رااز رسیدن به احساس لذت جنسی محروم سازد
زمانی که مرد قبل از انکه ارضا شود دچار انزال شده و از او منی خارج شود، گویند که مرد دچار انزال زودرس است. گاهی انزال زودرس طبیعی بوده و بر اثر پرهیز طولانی از مسایل جنسی به وجود می ایدانزال زودرس دائمی، مشکلی جدی بوده و به عدم رضایت همسر و ناتوانی منجر می شود
 به طور طبیعی مدت زمان لازم برای اینکه یک مرد به ارگاسم برسد بین 5 تا 10 دقیقه است . هر چند بیشتر آقایان تمایل دارند مدت زمان بیشتری تا رسیدن به ارگاسم داشته باشند ولی زمان ارگاسم اصلاً مهم نبوده و کیفیت ارگاسم بویژه همزمانی ارگاسم طرفین از اهمیت برخوردار است. به گفته پژوهشگران انزال در مبتلایلان به زود انزالی در کمتر از 118 ثانیه از شروع مقاربت صورت میگیرد.
 

علل و دلایل زود انزالی چیست؟

زود انزالی در اکثر موارد علت مشخصی ندارد. با افزایش سن و تجربه جنسی، اغلب مردان یاد می گیرند که چگونه به ارگاسم رسیدن را به تاخیر بیاندازند. ممکن است زود انزالی در موارد و شرایط خاص و یا در حالتی که از آخرین انزال مدت زمان زیادی گذشته باشد، رخ دهد. عوامل روانی مانند اضطراب، احساس گناه و یا افسردگی نیز می توانند موجب انزال زودرس شوند. در برخی موارد ممکن است انزال زودرس با علت های زمینه ای مانند مشکلات هورمونی، آسیب دیدگی و یا عوارض جانبیِ برخی داروهای خاص مرتبط باشد. حال می پردازیم به دلایل اصلی زودانزالی که شامل:
 

فاصله زیاد بین روابط جنسی

یکی از مهمترین عوامل انزال زودرس فاصله طولانی بین هر نزدیکی است، وقتی که احساسات جنسی بین زوجین متراکم می شود ،  معمولا کنترل یک باره آنها سخت می شود و منجر به انزال زودرس می شود.
 

استرس و اضطراب

مهمترین عامل ایجاد و تشدید انزال زودرس در مردان اضطراب است. از دیگر عوامل می توان به اختلال نعوظ، افسردگی، توقعات غیر منطقی جنسی از خود، مشکلات احساسی و ارتباطی با همسر اشاره کرد.
 

 مصرف غذاهای ناسالم

مصرف غذاهای بی محتوی مانند انواع فست فود باعث زود انزالی در مردان و پرخاشگری و احساس ترس و وحشت در خانم ها می شود.
 

 نداشتن آگاهی کافی از جنس مخالف

در حقیقت ابتدایی ترین لازمه تحریک جنسی خانم ها احساس آرامش و توجه به احساسات آنها از ساعاتی قبل از رابطه است، داشتن صبر و حوصله در انجام  معاشقه و بوسیدن ، ماساژ قبل از شروع رابطه یکی دیگر از مهمترین مسائلی هستند که باید به آن توجه داشت، با توجه به توضیحاتی که داده شد هر چه بیشتر به احساسات طرف مقابل توجه داشته باشید باعث شناخت بیشتر خواهد شد که در بدست آوردن موفقیت کامیابی در زندگی و مسائل زناشویی پیش خواهید رفت.
 

 نداشتن خواب کافی و کم خوابی

کم خوابی و اختلالات جریان خواب یکی از شایع ترین مواردی است که مسائل جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد که بسیاری از افراد به سادگی با آن کنار می آیند، بی خوابی خود تحت تاثیر عوامل بسیاری از جمله : نداشتن برنامه غذایی صحیح ، تحمل تنش و استرس در محیط کار و زندگی ، وجود بیماری ها و اختلالات طبی و روانی، سوء مصرف مواد و دخانیات اینها گوشه ای از مشکلاتی است که شخص را دچار بی خوابی می کند. باید گفت بی خوابی خود مادر بسیاری از مشکلات و بیماری هاست که باید با شناخت عوامل تشکیل دهنده و با استفاده از مشاوره های روانی و پزشکی راه حل مناسبی را انتخاب و این مشکل را از بین برد.

راه های درمان زودانزالی

برای درمان زودانزالی در مردان و زنان به طور کلی ما راه های درمانی را به دو دسته تقسیم می کنیم که شامل درمان خوراکی و غیر خوراکی است. در ابتدا درمان غیر خوراکی را خواهیم گفت که شامل رعایت عادات و رفتارهای فردی و جنسی است.
 

افزایش دفعات نزدیکی

همانطور که فاصله بین هر رابطه باعث افزایش میل و ایجاد هیجان می شود بالعکس زیاد کردن دفعات نزدیکی در طول هفته و روز می تواند به درمان زود انزالی کمک کند به طوریکه اگر هفته ای دو بار نزدیکی دارید و آن را تبدیل به هفته ای 4 الی 6 بار برسانید ، بعد از چند هفته مشکل زود انزالی تان تا حدودی رفع می شود.
 

استفاده از کاندوم

استفاده از کاندوم و بخصوص از نوع بی حس کننده آن ، می تواند به دلیل کمتر کردن میزان تماس آلت جنسی مردانه ، باعث کمتر شدن زود انزالی شود.
 

داشتن وضعیت مناسب هنگام نزدیکی

شاید گاهی وضعیتی که هنگام نزدیکی در آن قرار می گیرد باعث طولانی تر شدن زمان آن شود. معمولاً در کلاس های بهداشت که قبل از ازدواج برای زوج های جوان برگزار می شود به این نکته اشاره می شود که موقعیت قرار گیری مرد زیر و زن بالا باعث بیشتر و طولانی شدن مدت زمان نزدیکی می شود این در حالی است که روش های معمول که همان قرار گرفتن مرد در بالا کمک خیلی زیادی به درمان انزال زود رس نمی کند ، برای درمان می بایست از روش های جنسی که در آن مرد به پشت خوابیده و زن در رو عملیات جنسی را با فعالیت زیاد کنترل می کند از جمله بهترین روش ها برای درمان می باشند .
 

استفاده از تکنیک فشار

گاهی با کمی تلاش به سادگی می توان این موضوع را پشت سر گذاشت. بر طبق این روش با فشار دادن انتها یا سر آلت تناسلی قبل از انزال ، از انزال جلوگیری می شود که دلیل جلوگیری کردن آن این است که با فشار آوردن به این نقاط فشار خون در این نقاط کم می شود و درنتیجه نعوظ یا ارکیسون کم می شود و انزال دیر انجام می پزیرد.

ادامه دارد...

منبع :
سایت نمناک

بیشتر بخوانید :
درمان مشکلات زودانزالی و دیرانزالی در مردان
راه های پیشگیری و درمان زودانزالی مردان
علل ناکامی جنسی همسران
لزوم آموزش مسایل جنسی به زوجین
مشکلات جنسی (انزال دیررس)
انزال زود رس مردان



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما