بایسته های ارتباط جنسی با همسر (بخش سوم)

رابطه جنسی مناسب با همسر، می تواند زمینه ساز کارآیی مناسب از جسم و روح شود. از همین روی یکی از کارکردهای ازدواج، همین تنظیم رفتار جنسی است. با ما همراه باشید تا با بایدها و نبایدهای یک رابطه جنسی مناسب با همسر بیشتر آشنا شوید.
دوشنبه، 20 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمد حسین افشاری
موارد بیشتر برای شما
بایسته های ارتباط جنسی با همسر (بخش سوم)
رابطه جنسی مناسب، می تواند زمینه آرامش جسمی و روحی همسران باشد. 
 
  1. خوشبو کردن و آراستن برای یک دیگر

یکی از مواردی که هم زن باید بدان توجه داشته باشد و هم مرد، بحث خودآرایی برای رابطه جنسی با همسر است. بحث خودآرایی مخصوص زن نیست بلکه مرد هم باید لباس های مناسبی برای ارتباط جنسی بر تن کند. این یک امر دو طرفه هست، بدین معنا که اگر مرد دوست دارد که همسرش با لباسی آراسته و زیبا برای ارتباط جنسی حاضر شود، او نیز باید لباس های مناسبی که همسرش دوست دارد را بپوشد.

مطلب دیگری که در اینجا باید بدان توجه داشت، خوشبویی زن و مرد در هنگام ارتباط جنسی است. زن و مرد در هنگام ارتباط جنسی باید از خوشبو کننده هایی که باعث تحریک جنسی دیگری می شود، استفاده کند. توجه داشته باشید هر بوی خوشی دلیل نمی شود که برای رابطه جنسی مناسب باشد. باید به این امر توجه داشت و برای رابطه جنسی از خوشبو کننده های مناسب ارتباط جنسی استفاده کرد.
 
  1. توجه به لذت های همسر

یک رابطه جنسی هنگامی می تواند یک رابطه مطلوب باشد که زن و مرد هر دو در آن به لذت جنسی برابر برسند. این یک خطایی بوده است که در قدیم بر این باور بوده اند که زنان نیاز به ارگاسم ندارند. این کاملاً یک باور نادرست است. به همان اندازه که مردان نیاز دارند در رابطه جنسی ارضا شوند، زنان نیز نیازمند رسیدن به ارگاسم هستند.

مجموعه فعالیت هایی که در ارتباط جنسی انجام می شود، باید مورد رضایت شریک جنسی یعنی همسرتان باشد. برخی از افراد بدون توجه به نیازهای طرف مقابل و سعی در تامین آن، صرفاً به دنبال ارضای نیازهای خود از رابطه جنسی با همسر خود هستند. از همین روی باید چه مرد و چه زن در بخشی از فعالیت های جنسی خود، به دنبال تامین نیازها و امیال همسر خود در رابطه جنسی باشد.
  1. بیان خواسته های جنسی خود

زن و مرد باید از میل ها و علایق جنسی همدیگر با خبر باشند تا بتوانند در رابطه جنسی آن ها را برای دیگری تامین کنند. برخی از زوج ها به خاطر حیای افراطی ای که در این زمینه دارند، از بیان خواسته های خود در این امر غافل می شوند و به علت تامین نشدن آن، نمی توانند از رابطه جنسی مطلوبی برخوردار شوند.

خوب هست زن و مرد قبل از رابطه جنسی و یا در حین رابطه جنسی با همسر خود، علایق، امیال و نیازهای جنسی خود را بیان دارند. اگر نسبت به عمل جنسی ای رضایت ندارد، نباید این کار از سوی همسر در رابطه جنسی انجام شود.

رابطه جنسی با همسر، یک رابطه شراکتی است که هر دو طرف باید سعی کنند رضایت دیگری را در این رابطه جلب کند. جلب رضایت همسر در یک رابطه جنسی می تواند زمینه ساز استحکام پیوند زناشویی و بالا رفتن رضایت زناشویی شود.

سعی کنید در رابطه جنسی با همسر، حیا را به کناری نهید و هر آنچه که مطلوب تان هست و نابهنجار شمرده نمی شود را از همسر خود بخواهید. (فقط این تذکر را به افرادی که عادت به دیدن فیلم های پورن دارند بدهیم که کارهای جنسی ای که در این فیلم ها انجام داده می شود، حالت ساختگی دارد و توقع نداشته باشید کارهایی که در فیلم توسط بازیگران پورن انجام می شود را همسر شما انجام دهد، پس هم توقع خودتان را پائین بیاورید و هم برای اینکه بتوانید از رابطه جنسی با همسر خود لذت ببرید از دیدن این نوع از فیلم ها اجتناب کنید.)
 
  1. هم آغوشی با همسر بعد از ارتباط جنسی

یادمان باشد که رسیدن به ارگاسم انتهای یک رابطه جنسی مطلوب نیست. جدای از آنکه جسم زن و شوهر از یک رابطه جنسی باید لذت برده و تامین شود، نیاز است که روح ایشان نیز از این رابطه بهره گیرد. از همین روی برخی از افراد میان ارگاسم و انزال تفاوت قائل شده اند. ارگاسم مرحله ایست که هم انزال صورت گرفته است بدین معنا که جسم مطلوبیتی که از یک رابطه جنسی طلب می کرده است، بدان رسیده و هم لذتی که روح می خواسته است بدان رسیده است.
این نکته را توجه داشته باشید که نیازی نیست هر رابطه جنسی ای در هفته به مرحله ارگاسم برسد ولی سعی کنید هفته ای یک بار این تجربه را با همسر خود داشته باشید.

رسیدن به ارگاسم، کار سختی نیست. باید مقدمات اولیه و نهایی آن را تدارک کرد. مطالبی که تا به حال گفته شد، همه مربوط به مسائل قبل و حین ارتباط جنسی با همسر است. ولی بعد از ارتباط جنسی نیز لازم است به نکاتی توجه کرد. از جمله این نکات آن است که نباید سریع بعد از رسیدن به اوج لذت جنسی و خاموشی، بستر را ترک کرد. لازم است مدت کوتاهی را در کنار همسر خود قرار بگیرید. (منتهی بعد از رساندن او به اوج لذت جنسی) آرام گرفتن در بستر هم به آرامش جسمی شما کمک می کند و هم به آرامش روحی شما.

بد نیست همان نوازش های اولیه که در کنار همسر داشتید، ادامه دهید. منتهی در این مواقع، نقش زن در رابطه جنسی شدیدتر می شود. همان طور که مرد آغاز کننده نوازش همسر در ابتدای رابطه جنسی بود، بعد از اتمام این رابطه، زن می تواند اقدام به نوازش همسر خود کند. علت این امر آن است که مردان بعد از رسیدن به مرحله خاموشی جنسی، بسیاری از توان و میل خود را از دست می دهند و این نوازش های زنانه می تواند کمک زیادی به آرامش جسمی و روحی ایشان داشته باشد.

سعی کنید بعد از رابطه جنسی در کنار هم بمانید و صحبت کنید. شاید یکی از زمان هایی که می توان در مورد آینده زندگی با همسر صحبت کرد، بعد از یک رابطه جنسی مطلوب است. ذهن در این زمان دیگر بسیاری از دغدغه های دروغین را ندارد و زمان خوبی است که با یکدیگر در بستر به گفتگو بپردازند.
 
  1. حمام کردن با هم

چه قدر خوب است به این نکته پایانی نیز خود را ملزم کنید. نه برای همه رابطه های جنسی تان در طول هفته با همسر. بلکه اگر بتوانید فقط یک بار در هفته نیز این کار را بکنید، خیلی خوب است. با هم به حمام بروید.


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.