سرلشکر حسین سلامی

سرلشکر حسین سلامی

سرلشکر حسین سلامی در سال ۱۳۳۹ در شهرستان گلپایگان متولد شد. در سال ۱۳۵۷ همزمان با اوج‌گیری انقلاب در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت قبول شد. پس از وقوع انقلاب فرهنگی و همزمان با آغاز دوران جنگ در آبان ماه سال ۱۳۵۹ به سپاه پیوست.

پس از وقوع انقلاب فرهنگی و همزمان با آغاز دوران جنگ در آبان ماه سال ۱۳۵۹ به سپاه پیوست. سلامی در طول دوران جنگ در کردستان و عمدتاً در جبهه جنوب در مسئولیت‌های رزمی و مختلف در لشکرهای ۲۵ کربلا، ۱۴ امام حسین و قرارگاه دریایی نوح حضور داشته‌است. وی پس از پایان جنگ دوره دانشکده فرماندهی و ستاد را گذراند و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی از دانشگاه آزاد اسلامی گردید. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همزمان با تدریس در دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه، از دانشگاه علم و صنعت نیز فارغ‌التحصیل شد. وی همچنین مؤسس و فرمانده دوره عالی جنگ از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶ بوده و از سال ۱۳۷۶ الی ۱۳۸۴ در سمت معاون عملیات ستاد مشترک سپاه اشتغال به خدمت داشته‌است.
او در ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ از طرف رهبر جمهوری اسلامی ایران از رده جانشینی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یک درجه ارتقا به رتبه سرلشکری به سمت فرماندهی کل سپاه پاسداران منصوب شد. این انتصاب با پیام‌های تبریک رئیس‌جمهور روحانی، معاون رئیس‌جمهور، جهانگیری، وزیر خارجه ظریف، و فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح محمدحسین باقری و دیگر مقامات کشوری و لشکری همراه شد.

مسئولیت‌ها
سرلشکر سلامی در جنگ ایران و عراق و کردستان و عمدتاً در جبهه جنوب عهده‌دار مسئولیت‌های رزمی و فرماندهی مختلف در کنار رزمندگان بوده‌است. از جمله مسئولیت‌های سردار به شرح زیر می‌باشد:
مسئول عملیات قرارگاه دریایی نوح در جنگ ایران و عراق
فرمانده دانشکده دافوس از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶
معاون عملیات ستاد مشترک سپاه از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴
فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران از سال ۱۳۸۴ تا ۱۲ مهرماه ۱۳۸۸
عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال ۱۳۸۸ تاکنون
سرپرست معاونت هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تیر تا شهریور ۱۳۹۷
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اردیبهشت ۱۳۹۸

دیدگاه ها

سرلشگر حسین سلامی می گوید:
اگر روزی بزرگترین سلاح پاسداران ما کلاش و ژ3 بود، امروز هزاران موشک، آماده شلیک، به هر هدف دلخواهی در حوزه منافع حیاتی دشمنان در منطقه است.

شخصیت
به گفته حمیدرضا مقدم‌فر معاون اسبق فرهنگی سپاه پاسداران، سلامی دانشمندی برجسته با تحصیلات عالی فنی و نظامی، مسلط به معارف دینی، دارای حسن خلق و ایثارگری و حافظ کل قرآن است. سردار حسن تهرانی مقدم پدر صنعت موشکی ایران، سلامی را انسانی استثنائی و از ذخایر انقلاب ایران خوانده بود.

 

سرلشکر حسین سلامی


سرلشکر قاسم سلیمانی در مراسم معارفه سرلشکر حسین سلامی عنوان کرد:

من او را در پاکی شبیه باکری می بینم




 

نسخه چاپی