حسین‌علی سعدی

حسین‌علی سعدی
حجت الاسلام دکتر حسین‌علی سعدی (متولد ۱۳۵۴-شاهرود) مجتهد ایرانی و دانشیار دانشگاه امام صادق است. وی در ۱۷ مهر ۱۳۹۷ به ریاست دانشگاه امام صادق از سوی هیئت امناء این دانشگاه و به حکم صادق آملی لاریجانی - رئیس هیئت امناء دانشگاه امام صادق - منصوب شد. وی پیش از این رئیس دانشکده الهیات و مدیر گروه فقه و حقوق همان دانشگاه بوده‌است.

تحصیلات حوزوی او در سطح اجتهاد است و همچنین دارای دکترای فقه و حقوق اسلامی است. او نزد سیدعلی خامنه ای (مکاسب محرمه ۳ سال)– وحید خراسانی– هاشمی شاهرودی – ناصر مکارم شیرازی- سید موسی شبیری زنجانی- مؤمن قمی – محمد باقر باقری کنی - محمد فاضل لنکرانی- محمد رضا مهدوی کنی آموزش دیده‌است. وی همچنین به عنوان استاد رسمی سطح خارج حوزه علمیه تدریس نموده و سخنران بیت رهبری و مسجد ارگ تهران بوده است. بعد از سخنرانی سعدی در بیت، بی بی سی فارسی بر اساس توئیتی از حسام الدین آشنا، گزارشی تحلیلی با عنوان "مناصب حکومتی برای روحانیون جوان" را منتشر نمود. همچنین کیهان لندن در مقاله ای وی به همراه ابراهیم رئیسی را از شانس های انتخاب به عنوان ریاست قوه قضاییه دانست.

وی در دانشگاه امام صادق در رشته دکترای فقه الاقتصاد تحصیل کرده و رئیس دانشکده الهیات آن دانشگاه بوده‌است.[۴] نظریات نواندیشانه وی در باب اجتهاد متوسط، تحول علوم انسانی و نظام‌سازی در مجلات مختلف به چاپ رسیده‌است.

وی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان گلستان کاندیدا شد که با وجود کسب بیش از ۳۰۹ هزار رای از راهیابی به آن مجلس بازماند.

ایشان در پنجمین انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری کاندیدای تایید صلاحیت شده از استان تهران می‌باشد.

در حال تکمیل
نسخه چاپی